Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noua generaţie Renault Clio

4 Iulie 2012 - 08:20
Ilie Toma
Premieră: noua generaţie Renault Clio
Renault dezvăluie noua generaţie a micuţului Clio – un model pe care francezii mizează în mod deosebit. Clio este şi primul model care aduce renaşterea designului Renault, inspirat de Lauren van den Acker, şeful de design al francezilor. Acestea promitea că emoţia şi expresivitatea ultimelor concepte Renault va fi prezentă şi pe modelele de serie, iar noul Clio este primul model care respectă această promisiune. Ca întotdeauna, proporţiile potrivite sunt cel mai important ingredient al unui design de succes, iar noul Clio vine cu o siluetă echilibrată şi bine proporţionată. Partea sa frontală aduce o emblemă masivă, poziţionată aproape vertical, pe fundalul unui calandru negru lucios, această combinaţie fiind preluată de pe conceptul DeZir. Tabloul părţii frontale este definitivat de blocuri optice expresive, cu contur inferior realizat din elemente cromate. Desigur, noul Clio face uz de elemente de iluminare pe bază de LED-uri.

O noutate adusă de noua generaţie Clio ţine şi de versiunile în care aceasta va fi disponibilă. Dacă până acum francezii ofereau atât versiuni cu 3 uşi, cât şi cu 5 uşi, noul Clio va fi disponibil cu un singur tip de caroserie – cel cu 5 uşi. Mânerele portierelor spate sunt excelent mascate în zona vitrată a maşinii, element de pare a fi inspirat din designul italienilor de la Alfa Romeo. Noul Clio se vrea mult mai sportiv şi dinamic în prezenţa sa pe asflat. Cu o gardă la sol mai coborâtă, dar şi cu un ecartament mai lat, având roţile împinse spre exteriorul aripilor, noul model Renault vrea să spună tuturor că joaca s-a terminat. Lucrurile au devenit cât se poate de serioase. Cele mai plăcute surprize vin, însă, la interior, acolo unde francezii au renunţat la experimente excentrice şi au creat, în sfârşit, un interior cu adevărat inspirat şi modern. Cadranele de bord nu mai sunt poziţionate pe centru, ci adoptă locul clasic, în faţa şoferului. Chiar dacă noul Clio mai păstrează afişajul electronic al vitezei, amplasamentul şi designul reuşit al ceasurilor de bord le fac mult mai uşor de citit şi interpretat. Consola centrală pare inspirată din designul produselor Apple, asemănându-se cu un iPhone imens sau cu un iPad. Conturul cromat, suprafaţa neagră lucioasă şi simplitatea modernă a liniilor întăresc aceste analogii. Întregul sistem multimedia care domină aici poartă numele R-Link şi va fi disponibil opţional pentru clienţii noului Clio. Sistemul cuprinde un display touchscreen de 7 inch şi aduce un soi de homepage personalizabil, pentru ca proprietarul să-şi poată seta accesul rapid spre cele mai importante şi utilizate funcţii. Sistemul poate fi operat şi prin comenzi vocale, fără ca cel de la volan să fie nevoit să-şi ia privirea de la drum. R-Link integrează şi un sistem de navigare TomTom, conectat la servicii live, precum informaţii de trafic, care pot ajuta la alegerea celei mai eficiente rute. Noul sistem multimedia este conectat şi la sistemul electronic al maşinii şi poate furniza informaţii despre aceasta. Spre exemplu, funcţia Driving Eco poate analiza comportamentul şoferului în condus, furnizând sfaturi pentru atingerea unei maniere mai eficiente de condus. Mai mult ca atât, sistemul R-Link va fi conectat la magazinul online de aplicaţii R-Link Store, de unde proprietarii de Clio îşi vor putea descărca tot felul de aplicaţii, obţinând noi funcţii în maşina lor. Mai putem observa că Renault a renunţat la bătrânele CD-uri şi permite conectarea prin USB, dar şi prin Bluetooth. Noul Renault Clio debutează şi cu un set atrăgător de propulsoare, care îi vor asigura parametri dinamici demni, dar şi o eficienţă excelentă. Noul Clio este şi primul model Renault care primeşte noul motor turboaspirat în 3 cilindri al francezilor, Energy TCe 90. Cu o capacitate cilindrică de 900 cm cubi, acesta livrează o putere de 90 CP la 5,500 rpm, graţie unei turbine cu inerţie sporită, care reacţionează excelent chiar şi la turaţii joase. Cuplul maxim atinge valoarea de 135 Nm la 2,500 rpm, însă 90% din acesta este disponibil deja de la 1,650 rpm. Graţie unui sistem start/stop, noul motor se laudă cu un consum mixt de doar 4.3 litri/100 km. Ceva mai puternic va fi propulsorul TCe 120, care va fi cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC, o premieră franceză pentru segmentul B. Cu 1.2 litri capacitate, propulsorul va livra 120 CP şi 190 Nm. Acest propulsor va fi disponibil, însă, doar începând cu prima jumătate a anului viitor. Cel mai eficient propulsor va fi dieselul Energy dCi 90 de 1.5 litri, echipat cu sistem start/stop. Cu 90 CP şi 220 Nm la activ, acesta va indica un consum de doar 3.2 litri/100 km!

Noua generaţie Renault Clio, cea de-a patra la număr, va fi asamblată în Franţa, la uzina din Flins, dar şi în Turcia, la uzina din Bursa. De la lansarea primei generaţii Clio în 1990 şi până astăzi, francezii au vândut peste 11.5 milioane de exemplare în peste 115 ţări ale lumii.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
GALERIE FOTO (53 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter