SPECIAL: O Toyota AE86, găsită în Belgia, cu doar 48 km originali la bord!
25 Iulie 2012, 08:24
Pentru unii dintre noi, pasiunea pentru automobile ia forme admirabile. Un belgian, care a dorit să-şi păstreze anonimatul, a dezvăluit publicului o bijuterie pe care o ţine garajul său de 25 de ani în stare nouă, ideală: o renumită Toyota Corolla AE86.

Modelul este astăzi cu atât mai interesant, cu cât noua Toyota GT86 îşi are originile morale anume în Corolla AE86 a anilor '80. Reţeta era similară – sportivitate pură la preţ accesibil, condimentată cu tracţiune
spate şi o manieră de condus formidabilă.

Atunci când îţi imaginezi o maşină care a staţionat undeva în condiţii casnice timp de 25 ani, în faţa ochilor îţi apare fără îndoială o vechitură invadată de rugină, obosită de vreme... Însă în cazul exemplarului din Belgia, proprietarul maşinii i-a acordat un tratament absolut special, care a menţinut-o în stare conservată exact ca în momentul în care părăsise poarta uzinei...

Acum 25 de ani, belgianul pasionat de acel model şi-a cumpărat maşina şi a
condus-o de la showroom până acasă, după care a intrat cu ea în garajul său de la subsol, şi nu a mai scos-o niciodată de acolo...

Astfel, maşina a reuşit să adune pe odometru doar 48 km originali!

La interior, toate plasticele sunt originale, în stare perfectă, iar pelicula protectoare de pe scaune nici nu a fost scoasă de proprietar. Da, şi astăzi, după 25 de ani, scaunele sunt învelite în peliculă protectoare!

Până şi cheile, trei la număr, sunt absolut noi, fiind utilizate o singură
dată pentru a porni motorul! Mai mult ca atât, după 25 de ani, maşina încă mai păstrează mirosul de plastic nou, specific exemplarelor din acei ani...

În portbagaj, roata de rezervă este şi ea absolut nouă, având aer la presiune standard. Metalul caroseriei nu are nici cea mai mică urmă de corozie stratul de vopsea fiind absolut intact. Şi asta pentru că proprietarul belgian nu a spălat niciodată maşina, ci doar a suflat praful de pe ea cu jet de aer.
La exterior, maşina ar putea fi
confundată cu ediţia japoneză a
aceluiaşi model, din cauza barelor de
protecţie nevopsite în culoarea
caroseriei, element care nu era
disponibil în mod normal pentru
Europa. Belgianul, însă, şi-a comandat
maşina cu o serie de elemente
personalizate, care o deosebesc niţel
faţă de o oarecare altă AE86 care
circula pe drumurile europene în acei
ani.

Deosebirile, însă, denotă
cunoaşterea profundă a proprietarului
maşinii, şi nu fac decât să-i adauge valoare maşinii.
În primul rând, puntea spate e dotată cu diferenţial cu alunecare limitată, care era din nou o opţiune preferată de drifterii japonezi şi americani, şi nicidecum de publicul european. Pe punte încă se mai poate vedea abţibildul „LSD”, aplicat de uzina producătoare.

Sub capotă se află motorul original al lui AE86 – un 4A-GE cu inscipţie albastră „16 VALVE” pe top.

Acest motor dezvoltă 130 cai-putere
de forţă brută japoneză, transmisă roţilor spate.
Vă întrebaţi, probabil, dacă motorul mai e în funcţiune după 25 de ani de staţionare. Este! Şi asta pentru că proprietarul a avut grijă în permanenţă ca acesta să-şi păstreze capacitatea de funcţionare.

În primul rând, belgianul a evacuat tot combustibilul din rezervor şi din canalele care duc benzina spre motor – pentru ca aceasta să nu dăuneze materialului acestora. Apoi, la intervale regulate acesta roteşte mecanic motorul şi componentele cutiei de viteze pentru ca acestea să se
lubrifieze şi să-şi menţintă
ermetizarea. Iar bateria a fost scoasă de sub capotă.

Toate sunt noi. Până şi protectoarele de noroi. Până şi manualele de utilizare. Această Toyota Corolla AE86 e o adevărată capsulă a timpului, locul căreia ar fi, de fapt, într-un muzeu.

Nu ştim câţi bani ar putea lua belgianul pe această maşină dacă ar expune-o la o licitaţie, însă se pare că acesta nu are de gând să se despartă prea curând de bijuteria din garajul său...
PiataAuto.mdIlie Toma
7
9,279
COMENTARII (2)
G e o
Floreşti, Moldova
la 25 Iulie 2012 - 20:49
iata asta da.....credca e un om cu rabdare tare mare...sa procuri o maisna noua si sa o tii atita ani in garaj....nustiu nu as putea...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 26 Iulie 2012 - 00:32
Din ea masina nu mai faci... si-a pierdut calitatile... deoarece a stat foarte mult. Dar mujiku ii maladetz ca a pastrato.

Eu insa tot visez la ziua cind voi lua un E21 pentru restaurare si s-al scot peste vreo 10-15 ani la trasa...

Nu demult am dat un search pe www.drive.md si gasisem intimplator un IJ 2140 din 1985 si kare avea rulati 530km la bord!
Iata si link-ul:

http://www.drive.md/Board/Message.aspx?MsgID=11538324
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!