Un altfel de supercar: Aspid GT-21 Invictus, cu inimă de BMW
23 Iulie 2012, 13:39
Din peninsula Iberică, din îndepărtata Spanie, vine vestea naşterii unui nou supercar, numit Aspid GT-21 Invictus. Anterior, compania Aspid dezvăluise modelul Super Sport, care nu era decât o versiune cu acoperiş rigid a renumitului Lotus Super Seven. Acum, însă, noul GT-21 Invictus se declară un
adevărat sportcar. Unul cu totul diferit însă… Să vedem ce ascunde noua creaţie din ţara toreadorilor…

GT-21 Invictus este un supercar creat după formula 2+2 locuri şi este cu 70 cm mai lung decât modelul Aspid Super Sport. Lungimea totală a noului
supercar constituie 4,447 mm, lăţimea – 1,883 mm, iar înălţimea – doar 1,226 mm. Designerul şi fondatorul companiei Aspid, Ignacio Fernandez Rodriquez, declară că şi-a dorit un model mult mai masiv decât ceea ce produce în prezent compania, iar conceperea lui GT-21 a pus în faţa
echipei sale provocări de design nemaivăzute. Totuşi, graţie talentului echipei, rezultatul este unul fascinant, GT-21 Invictus putând fi pus cu mult curaj în rândul celor mai agresive şi bine desenate maşini ale prezentului.
Exteriorul mai păstrează o amprentă a modelului de la care compania şi-a început activitatea, Lotus Super Seven, însă toate sunt duse la extrem pe noul model. Capota lungă, roţile masive, care nu sunt ascunse de aripi şi
habitaclul puternic deplasat spre spate, difuzorul masiv de aer spate, prizele masive frontale, gurile de evacuare montate pe lateral – toate împreună îi conferă maşinii un aspect de o originalitate de invidiat. Şi chiar dacă silueta pare că păstrează un anumit aer retro, la interior sistemul
multimedia UniDrive combină
tehnologii precum GSM, GPRS,
GPS şi Wi-Fi. GT-21 Invictus mai
propune şi o listă de opţionale de
peste 100 de itemi, iar portbagajul
se dovedeşte a fi destul de
încăpător pentru un sportcar – de
275 litri.
Şi dacă pătrundem în substratul tehnic
al noului supercar spaniol, descoperim
că acesta este construit pe un şasiu
tubular derivat din renumitul Lotus
Super Seven, cu folosirea unul aliaj
special de aluminiu, utilizat de navele
spaţiale! Întregul şasiu cântăreşte doar
80 kg!
Pentru piesele de caroserie au fost folosite materiale composite. În rezultat, greutatea totală a maşinii constituie doar 965 kg!

Dacă sub capota compactei Super Sport e montat un motor turboaspirat
de 2.0 litri şi 402 CP, atunci noul GT-21 Invictus împrumută propulsorul V8 de 4.4 litri al celor de la BMW, echipat cu tehnologie TwinPower Turbo. Acesta dezvoltă 450 CP, pe care îi transmite roţilor spate.
Atât timp cât spaniolii mai perfecţionează modelul înainte de a-l omologa şi lansa, aceştia vorbesc doar de parametri dinamici estimativi. Spaniolii spun că noul lor supercar va fi capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 3 secunde, depăşind viteza de 300 km/h.
Pentru a stăpâni acest
potenţial dinamic, GT-21 Invictus
va folosi un sistem de frânare unic, cu
discuri de frână duble, care vor
exclude posibilitatea supraîncălzirii lor.

Totuşi, primul exemplar „de serie” Aspid GT-21 Invictus va fi produs abia peste 2 ani. Spaniolii estimează că vor produce aproximativ 250 astfel de exemplare anual. Preţul viitorului bolid nu a fost deocamdată anunţat.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
2,994
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (1)
G e o
Floreşti, Moldova
la 25 Iulie 2012 - 20:51
ha ha ...ceva deosebit....imi place cum fata din e facuta mai mult pentru aerodinamica.....
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!