La Chişinău a debutat noua Toyota GT86
14 August 2012, 15:53
La finele săptămânii trecute, la Chişinău a debutat noua Toyota GT86 în cadrul unei prezentări dedicate exclusiv presei.

Noul model Toyota este focusat în întregime spre cel de la volan şi marea lui misiune este să readucă pasiunea
în gama producătorului japonez. Toyota GT 86 vine să reamintească lumii că un automobil cu caracter sport poate fi extrem de plăcut în condus, dar nu e neapărat ca acesta să fie şi scump. Ba dimpotrivă, sportivitatea „democratică”, accesibilă unui public larg şi pasional este şi mai valoroasă
decât aerul de şic şi glamour al unor sportcaruri consacrate. În Moldova, preţul modelului porneşte de la puţin peste 27,000 Euro.

Astfel, coupe-ul cu 2+2 locuri vine cu un centru de greutate poziţionat extrem de jos şi cu o poziţie la volan
foarte apropoiată de partea inferioară a maşinii, or, ăsta a fost mult timp caracterul maşinilor japoneze cu tentă sportivă. De fapt, şoferul stă la doar 46 cm înălţime deasupra drumului!

Sub capota modelului este montat un nou motor boxer de 2.0 litri, dezvoltat împreună cu cei de la Subaru (ca şi întreg modelul, de altfel), care scoate 200 CP din cei patru cilindri amplasaţi opoziţional. Motorul este unul aspirat natural, în tradiţia fascinantă a puterii sportive lineare. Cuplu maxim al motorului atinge valoarea de 205 Nm la 6,600 rpm, şi e creat pentru a răspunde instantaneu oricărui impuls al pedalei de acceleraţie. Mai mult ca atât, şi direcţia dispune de o acuitate de invidiat, astfel încât o rotire minimă a volanului se transformă imediat într-o schimbare precisă a direcţiei de rulare.

Puterea motorului este transferată roţilor spate, cu intervenţii minime ale sistemelor electronice în comportamentul maşinii, doar în situaţii de absolută necesitate, or, asta
înseamnă că maşina chiar va permite celui de la volan să-şi facă de cap într-un mod controlabil! Cu o lungime de 4,240 mm, noua Toyota GT 86 este şi cel mai compact automobil sport cu patru locuri din lume. Scaunele au fost amplasate pe cât a fost posibil de apropiat faţă de puntea spate, astfel că
distribuţia greutăţii între axe a ajuns la un raport de 53:47.

Toyota GT86 a primit o suspensie de tip McPherson în faţă şi una cu leviere duble în spate, precum şi discuri de frână ventilabile, de diametru sporit, atât în faţă, cât şi în spate. Aceste
ingrediente vor permite proprietarilor să exploateze nestingheriţi performanţele maşinii şi calităţile sale de a aborda virajele într-un mod fantastic.

Noua Toyota GT 86 poate fi dotată atât cu transmisie manuală, cât şi cu una automată, în ambele cazuri fiind vorba de 6 rapoarte. În cazul transmisiei manuale, cei de la volan se vor putea bucura de un schimbător scurt şi precis, care va accentua caracterul sportiv al maşinii, în timp ce transmisia automată va veni şi cu padele montate pe volan, pentru utilizarea lor în regim manual de schimbare a treptelor. Primul exemplar adus în Moldova este unul cu transmisie automată.

Puterea este distribuită între roţile punţii spate printr-un diferenţial cu alunecare limitată, care optimizează tracţiunea şi aderenţa în orice condiţii
de carosabil şi cu ajutorul căruia Toyota GT 86 poate fi provocată mult mai uşor la derapaje controlate. Iar pentru că modelul este aşteptat cu ardoare şi de pasionaţii de drift-uri adevărate, sistemul de stabilizare al traiectoriei poate fi deconectat în totalitate, iar ABS este programat să intervină doar în situaţii de extremă
absolută, permiţând astfel celui de la volan să prăjească cauciucurile în plăcere absolută.

Designul noul model aduce o nouă filosofie, a formelor emoţionale şi pline de caracter în gama Toyota. Or, modelele Toyota sunt recunoscute de ani buni ca fiind printre cele mai fiabile,
însă sunt deseori criticate pentru un design prea anost. Acum se pare că formele şterse vor fi în curând istorie, pentru că japonezii par să se fi redescoperit odată cu noul model şi vin cu elemente puternice, care s-ar putea regăsi pe mult din modelele viitoare. Partea frontală pune accent pe zona inferioară, cu prize de aer masive, pentru un caracter distinct şi dominant pe carosabil. Jantele de 17 inch, spoilerul din spate, precum şi
gurile duble de evacuare vin să accentueze trăsăturile sportive ale lui GT 86.

În interior,
volanul are
un diametru de doar 365 mm, iar toate
comenzile sunt concepute pentru ca
cel de la volan să aibă acces rapid la
oricare din ele. Turometrul joacă rolul
principal în ceasurile de bord.
Vitezometrul analogic, de dimensiuni ceva mai mici, este dublat şi de un


afişaj electronic al vitezei, în tradiţia
maşinilor sport japoneze. În fine,
întreaga maşină este concepută
pentru a deveni o continuitate a gându-
rilor şi mâinilor celui de la volan, astfel
încât acesta să poată transforma
imediat orice intenţie în... direcţie...
Noul model Toyota omagiază o tradiţie veche a producătorului japonez de a crea astfel de maşini sportive şi accesibile. Chiar dacă în ultimii 10 ani nu s-au mai produs astfel de automobile, au existat timpuri când pasiunea era unul din motoarele principale ale succesului unei mărci. În 1965, Toyota lansa la Salonul Autod de la Tokyo modelul 2000 GT, model cu care renumele mărcii a şi început pentru pasionaţii de sportivitate. În 1971, Toyota lansa primele versiuni Celica, iar ulterior, patru generaţii Toyota Supra au dat tonul cu motoare cu şase cilindri în linie şi tracţiune pe spate. În 1984, apăruse şi MR2, model devenit legendă pentru o
manevrabilitate nemaivăzută. Totuşi, principalul model, care a servit drept inspiraţie pentru noua GT 86 a fost Corolla Levin AE86 – un model uşor, cu motor montat în faţă şi tracţiune pe spate, de dimensiuni compacte şi un echilibru impecabil. Aceste elemente l-au făcut extrem de îndrăgit de public, dar şi de cei implicaţi în competiţii sportive.

Iar noua Toyota GT 86 vine să renască acele sentimente minunate, de sportivitate pură, accesibilă şi implicantă. Ca şi modelele de altă dată, noul model va putea fi individualizat printr-o serie lungă de elemente speciale, evoluând, astfel, împreună cu proprietarul său!
4
3,294
COMENTARII (2)
ironwolf
Chişinău
la 16 August 2012 - 16:57
Din imagini vad că în salonul Toyota sunt panori doar în rusă... producătorul ar trebui să ia atitudine, precum si cei de la protectia consumatorilor. Vă rog un pic de respect pentru cumpărătorul autohton!
1
1
Christoph
Cahul, Moldova
la 17 August 2012 - 21:17
pro ...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!