Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Citroen Berlingo şi Peugeot Partner primesc câte o versiune electrică

12 Septembrie 2012 - 08:51
Ilie Toma
Citroen Berlingo şi Peugeot Partner primesc câte o versiune electrică
După ce francezii de la Renault au lansat Kangoo ZE – versiunea electrică a utilitarei Kangoo – era aşteptat şi un răspuns din partea grupului PSA Peugeot Citroen. Iată că acum, cu doar câteva zile înainte de Salonul de Vehicule Comerciale de la Hannover, francezii anunţă lansarea a câte o versiune electrică pentru Citroen Berlingo şi Peugeot Partner.

Ca şi modelele Partner şi Berlingo cu propulsie tradiţională, cele două modele electrice vor împărţi aceeaşi platformă tehnică şi vor avea caracteristici similare. Modelele vor stoca energia în două blocuri de baterii, cu o capacitate totată de 22.5 kWh, amplasate simetric în podea, în apropierea punţii spate. Motorul electric a fost preluat şi adaptat de la Mitsubishi, dată fiind colaborarea celor doi producători pentru folosirea mai multor platofrme. Unitatea de propulsie este poziţionată sub capotă şi dezvoltă 67 CP, iar cuplul maxim atinge valoarea de 200 Nm, disponibili de la cele mai joase turaţii. Puterea este transmisă roţilor spate printr-o cutie de transfer cu o singură treaptă, ceea ce înseamnă că nivelul turaţiilor motorului creşte proporţional cu viteza de deplasare a maşinii.

Energia stocată în baterii promite să asigure o autonomie de 170 km. Bateria poate fi reîncărcată în două moduri – rapid şi normal. O încărcare deplină în regim normal, realizată de la o priză standard, poate dura între 6 şi 12 ore. Încărcarea rapidă, realizată de la sursă de mare tensiune, se realizează mult mai rapid, 80% din energie putând fi stocată în doar 30 minute. Noile Puegeot Partner Electric şi Citroen Berlingo Electric vor fi disponibile în aceleaşi variaţii de lungime şi volume de încărcare ca şi versiunile cu propulsie tradiţională. Chiar dacă sistemul electric de propulsie este dezvoltat împreună cu niponii de la Mitsubishi Motors, noile utilitare electrice nu vor fi produse în

Japonia, ca şi clonele franceze ale lui Mitsubishi i-MiEV, ci în Spania, la uzina din Vigo, acolo unde se asamblează şi versiunile cu propulsie tradiţională a celor două vehicule comerciale.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (4 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter