Sportivul vs familistul Renault
2 Octombrie 2012, 17:43
Salonul Auto de la Paris a fost o ocazie importantă pentru producătorii francezi de a dezvălui premiere cu adevărat importante şi strategice, iar Renault a fost cel mai generos, aducând tocmai 3 versiuni ale noii generaţii Clio. Despre noul hatchback Clio v-am anunţat ceva mai demult, însă la Paris şi-au făcut apariţia alte două ipostaze ale lui Clio – una familistă şi alta sportivă
Familistul e noul Clio Estate, versiunea break a lui Clio. Ca şi hatchback-ul, Clio Estate reuşeşte să impresioneze cu un design foarte inspirat. E un compliment preţios pentru Renault, care, în ultimii ani a cam dus lipsă de idei remarcabile în designul maşinilor sale. Acum, însă, Clio e cu totul altceva. Mai mult ca atât, francezii
ne dau speranţe că aceleaşi linii stilistice se vor regăsi pe întreaga gamă Renault!

Clio Estate se laudă cu o linie deosebit de dinamică a geamurilor, cu montanţi mascaţi şi mânere mascate pentru uşile spate, dar şi cu „umeri” musculoşi – elemente care îi asigură modelului un caracter profund sportiv,
care lipsea cu desăvârşire de la generaţiile anterioare Clio.

Dacă ampatamentul lui Clio Estate este identic cu cel al hatchback-ului, atunci lungimea este cu 201 mm mai mare, ajungând la 4,262 mm. Datorită acestui fapt, volumul portbagajului a crescut de la 300 litri, cât are hatchback-ul, la 430 litri. La interior, pe
lângă bancheta spate rabatabilă, mai poate fi rabatat şi scaunul pasagerului dreapta, obţinându-se astfel o suprafaţă imensă pentru încărcarea obiectelor lungi.

Clio Estate vrea să cucerească publicul prin întregul set de motorizări disponibil pentru hatch, care include şi noul propulsor turboasirat de 900 cm cubi, capabil să dezvolte 90 CP. E disponibil, de asemenea, şi un propulsor turbo de 1.2 litri şi 120 CP, dar şi dieselul 1.5 dCi. Vânzările lui Clio Estate vor porni la începutul anului viitor.
Şi acum să vorbim despre desertul francez de la Paris, în stil creme brulee. E vorba de noul Clio RS, care a venit la Paris în versiunea RS 200 EDC. Deoarece noua generaţie Clio nu va avea o versiune în 3 uşi, caroseria în 5 uşi având deja un aspect de maşină cu 3 uşi, noul Clio RS vine de asemenea cu portiere dedicate pentru pasagerii spate,
dar la fel de bine mascate. RS-ul a primit o bară de protecţie frontală agresivă, cu lamele în stilul celor din Formula 1, care sporesc forţa de apăsare cu 80% pe puntea faţă şi 20% pe cea din spate.

Stilul sportiv este accentuat şi de o executare diferită a calandrului, de
praguri mai proeminente şi de un difuzor masiv de aer pe bara de protecţie spate. Gurile de evacuare sunt şi ele speciale, duble, iar jantele disponibile au mărimi de 17 sau 18 inch. La interior domină elementele contrastante, inserţii de aluminiu, cadrane în stil sport, dar şi padele de schimbare a treptelor transmisiei.
Din denumirea de RS 200 EDC ne este clar că modelul va fi echipat cu noua transmisie automată robotizată EDC cu dublu ambreiaj. Spre deosebire de precedentul Clio RS, care avea sub capotă un motor aspirat natural de 2.0 litri, noul Clio RS 200 EDC a adăpostit un motor turboaspirat de 1.6 litri, care dezvoltă 200 CP şi 240 Nm. Aici mai merită să menţionăm şi faptul că noua generaţie Clio RS va fi cu tocmai 100 kg mai uşoară decât precedenta, fapt care se va traduce prin caracteristici dinamice cu mult mai bune. Francezii s-au zgârcit la informaţie şi nu ne-au dezvăluit timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, însă ne-au spus că noul Clio RS va consuma cu 2 litri mai puţin combustibil la fiecare sută de kilometri, în raport cu predecesorul său.
Europenii vor avea de ales între două setări diferite de şasiu – Sport, care va oferi un bun echilibru între performanţa sporită şi practicismul exploatării cotidiene şi Cup, care va fi destinat exclusiv escapadelor de circuit, având o ţinută rutieră rigidizată şi coborâtă cu 5 mm.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
3
2,906
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (2)
G e o
Floreşti, Moldova
la 2 Octombrie 2012 - 22:31
Varianta cu 5 usi mai tare imi place...Da francezii stiu sa faca desingn pe plac..dar nu sau invatat inca sa le faca pentru drumurile din Moldova. Incep sa imi imaginez peste vreo 5 ani ca strazile vor fi pline cu Clio Estate. :)
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 3 Octombrie 2012 - 04:00
Cu un an si ceva in urma, cei de la Renault au declarat faptul ca Dacia va primi in design mai germanic, mai nordic in timp ce Renaultul se va mai latiniza. Acum, acest aspect se vede foarte bine si are linii specifice ...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!