După aproape un an de restaurare şi reconcepere, muzeul Skoda şi-a redeschis uşile şi îşi aşteaptă publicul într-un format nou.
Situat în oraşul-patrie a mărcii cehe, Mlada Boleslav, muzeul restaurat se întinde pe o suprafaţă de peste 1,800
metri pătraţi şi cuprinde, pe lângă halele de expoziţie, şi un forum multifuncţional, dar şi un restaurant-cafenea decorat în stilul istoriei Skoda.
Vizitatorii pot face o incursiune completă în cei 117 ani de istorie
Skoda, admirând în detaliu fiecare din cele 46 vehicule istorice expuse, filme, fotografii şi documente. Designerii din spatele proiectului de renovare a muzeului şi-au dorit nu doar să ofere un teritoriu modernizat, dar şi un concept care să ofere o structură clară expoziţională, făcând
percepţia informaţiilor de către vizitatori deosebit de uşoară şi eficientă. Fiecare element de decor interior este lucrat cu precizie maximă, astfel încât muzeul Skoda se ridică la standardele celor mai apreciate muzee din lume.
Muzeul oferă trei compartimente esenţiale de cunoaştere a istoriei
Skoda Evoluţie, Tradiţie şi Precizie. Sectorul Evoluţiei oferă o incursiune prin cele mai importante şi inovatoare modele ale mărcii, începând de la prima bicicletă Laurin & Klement până conceptul visionar Vision D din zilele
noastre. Sectorul Tradiţie expune modelele de care Skoda se mândreşte cel mai mult fie că sunt bestseller-uri, fie că sunt vehicule cu destinaţie specială, pentru curse sau chiar pentru transportul înalţilor demnitari.
Cel de-al treilea sector, Precizie, pune accent pe capacităţile de asamblare a uzinei din Mlada Boleslav, ca nucleu de producţie a mărcii Skoda. Aici se regăsesc şi automobile clasice restaurate.
Edificiul cu trei etaje, în care a fost inaugurat muzeul restaurat Skoda, e parte din complexul de edificii ale uzinei Skoda din Mlada Boleslav,
fiind construit cu aproximativ 100 de ani în urmă. Nici măcar oficialii Skoda nu mai ştiu care din modelele mărcii erau asamblate aici la începutul
secolului trecut, însă e cert că a urmat o perioadă lungă în care aici s-au fabricat motoarele mărcii. După
acea perioadă, edificiul a fost folosit ca suprafaţă de oficii pentru angajaţii Skoda, iar abia în 1995