O nouă serie de teste de siguranţă dure IIHS: sedanurile la preţ moderat se arată mai sigure decât cele premium
Acum patru luni vă anunţam că
institutul american de siguranţă IIHS,
un soi de paralelă a EuroNCAP-ului de
pe bătrânul continent, a iniţiat un nou
tip de teste, în care partea frontală a
maşinii nu intră în impact la 40% din
suprafaţă cu o barieră deformabilă, ci
la doar 25% din suprafaţă, cu un
obstacol solid. E un test al unor
scenarii extreme de accidente rutiere,
însă, statistica arată că şoferii tind să
evite obstacolele în momentul
producerii accidentelor, şi în foarte
multe cazuri maşina acroşează un
obstacol anume cu o suprafaţă mică a
părţii frontale, fapt care se apropie
foarte mult de scenariul noului test de siguranţă IIHS.
În primul episod al acestui nou tip de teste, realizat în luna august, au fost incluse sedanuri premium, precum Audi A4, Mercedes-Benz C-Class, BMW Seria 3, Volvo S60, Lexus IS şi ES, Infiniti G, Volkswagen CC şi 3 modele Acura. Rezultatele au fost de-a dreptul înfiorătoare 3 modele primind calificativul poor (extrem de rău), 5 marginal, 1 acceptabil şi doar 2 bun. Volvo S60 s-a dovedit a fi atunci modelul cel mai sigur într-un astfel de scenariu, iar inginerii Volvo au şi explicat de ce: astfel de teste se
modele: Chevrolet Malibu, Chrysler 200, Dodge Avenger, Ford Fusion, Honda Accord Coupe, Honda Accord Sedan, Hyundai Sonata, Kia Optima, Mazda 6, Nissan Altima, Nissan Maxima, Subaru Legacy, Subaru Outback, Suzuki Kizashi, Toyota Camry (versiunea americană), Toyota Prius V, Volkswagen Jetta şi Volkswagen Passat.
Rezultatele generalizate ale celor 18 modele s-au dovedit a fi cu mult mai