S-a decis: primul model Infiniti produs în Europa va veni din Marea Britanie
24 Decembrie 2012, 11:35
Alianţa celor de la Renault-Nissan şi Daimler trebuie să nască în curând un hatchback premium Infiniti, bazat pe actualul Mercedes-Benz A-Class. E un fapt pe care Infiniti l-a anunţat încă în
primăvara acestui an, însă acum planurile au prins un contur mult mai clar, fiind anunţată atât locaţia unde va fi produs modelul, cât şi perioada în care producţia acestuia va începe.
Într-o perioadă critică pentru industria auto şi mai ales pentru uzinele auto de pe teritoriul Europei, orice şansă de a produce un nou model poate fi una salvatoare sau cel puţin garantă de
stabilitate pentru oricare din uzinele de pe continent. Astfel, dacă în luna mai Infiniti anunţa că va delega producţia noului său hatchback premium celor de la Magna-Steyr şi uzinei lor din Graz, Austria, atunci situaţia actuală denotă că şefii Alianţei Renault-Nissan au efectuat o schimbare strategică de macaz şi au preferat să-şi ocupe propriile facilităţi cu sarcini de producţie. Uzina Nissan din Sunderland, Marea Britanie, va fi cea care va asambla primul model Infiniti produs pe teritoriul Europei.
Şi amânarea termenului de intrare în producţie a noului model Infiniti, din 2014 în 2015, semnifică o mult mai mare atenţie acordată de Infiniti acestui proiect. După cum anunţă cei de la Infiniti, la definitivarea noului model lucrează designerii mărcii de la centrul londonez şi inginerii de la
centrul tehnic din Cranfield, Marea Britanie. Deci, ne putem aştepta ca viitorul model Infiniti să nu fie o simplă clonă a lui Mercedes-Benz A-Class, dar să obţină o identitate bine conturată de trăsăturile specifice ale mărcii, chiar dacă va avea o origine comună cu modelul german.
Pentru economia Marii Britanii, schimbarea de planuri a celor de la Infiniti este cât se poate de benefică. În luna aprilie 2012, alianţa Renault Nissan anunţa că va mai produce în viitor un nou hatchback Nissan de segment B la Sunderland, creând 225 locuri noi de muncă, însă astăzi se dovedeşte că acest hatchback va fi produs în altă parte, în locul lui uzina intrând într-un proces de extindere şi retehnologizare pentru a se pregăti de asamblarea viitorului model Infiniti,
care va aduce 280 de locuri noi de muncă, în locul celor 225 anunţate anterior. Întregul proces de extindere înseamnă şi o investiţie de 250 milioane de lire sterline, iar uzina va fi capabilă să producă 60,000 de exemplare Infiniti anual, fapt care va genera indirect alte aproximativ 720 locuri noi de muncă în industria auto britanică, la companiile furnizoare de componente. Prin urmare, decizia strategică a celor de la Renault-Nissan şi Infiniti va crea în total aproximativ
1,000 de locuri de muncă în Marea Britanie, iar un astfel de potenţial l-a adus la Sunderland şi pe Primul Ministru britanic, David Cameron, care s-a declarat încântat de planurile pentru această uzină şi nu a ezitat să menţioneze că acesta este un exemplu că economia engleză trece printr-o fază de însănătoşire şi revigorare, care va asigura viitoare creşteri de lungă durată.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,961
COMENTARII (1)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Decembrie 2012 - 11:43
Faptul ca intra si pe piata noastra e destul de bine, insa ar trebui sa aleaga alt model, ceva de care sa ramina publikul inkintat.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!