Maşinile care merg pe aer, aproape realitate!
24 Ianuarie 2013, 10:16
Pe lângă dezvăluirea noii platforme modulare, francezii au mai prezentat şi noul lor sistem de propulsie hibridă Hybrid Air, care va permite eficientizarea radicală a consumului şi emisiilor în mediul urban, fără folosirea unui motor electric sau a unei baterii! În locul propulsiei electrice, PSA Peugeot Citroen va folosi propulsia pe bază de aer comprimat! Da, se pare că maşinile vor putea merge la propriu „pe aer”.

Sub capota maşinilor vor exista două motoare – unul cu ardere internă şi altul hidraulic. Cel cu ardere internă va putea propulsa maşina la viteze mai mari, de croazieră. Cel hidraulic va fi pus în acţiune de aerul stocat la mare presiune în rezervoarele maşinii, forţa de propulsie fiind asigurată anume de presiunea aerului din rezervoare. Mai mult ca atât, la rularea în inerţie sau frânare, acelaşi motor hidraulic va avea efect invers, fiind cel care
absoarbe aerul atmosferic şi îl stochează în rezervoare,
comprimându-l. Motorul hidraulic va putea pune de unul singur maşina în
mişcare, iar la apăsările mai puternice ale pedalei de acceleraţie se vor include în funcţie ambele propulsoare.

Astfel, noul sistem de propulsie
hibridă al francezilor va fi mai uşor,
mai eficient şi mai ieftin în producţie,
bateriile fiind excluse total din
schemă. Mai mult ca atât, noul sistem
de propulsie nu are nevoie de
infrastructură de staţii speciale de
alimentare, putând fi aplicat oriunde în
lume!

Francezii ne spun că, dacă acest sistem ar fi instalat pe actualul Peugeot 208, maşina ar indica un consum mai mic de 3.0 litri/100 km! Iar când noul sistem va debuta pe modelele de serie, în 2016, cele mai accesibile automobile hibride franceze vor costa sesizabil sub 20,000 euro!
PiataAuto.mdIlie Toma
6
3,296
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (17)
Junnior
Chişinău
la 24 Ianuarie 2013 - 11:19
Asta si este viitorul, iar nu a celor motoare eletrice sau cu baterii.
0
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 Ianuarie 2013 - 16:47
Iaka asta e fericirea cea mare... cind nu stii de benzinarii. Gata... astept masina pe aer! :-))
1
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 24 Ianuarie 2013 - 19:06
presa germana mentioneaza cu litere mari ca e un proiect comun intre Peugeot si Bosch pe cind partea franceza se pare ca uita sa mentioneze acest lucru in comunicatele de presa :))

pina la urma important sa iasa ceva bun. Sper sa fie un sistem eficient.
0
1
GRED
Chişinău
la 24 Ianuarie 2013 - 20:36
O branza o sa iasa atata timp cat mai exista Petrol ! Sunt oameni marisori care mai au de strans dividente de pe urma petrolului...
0
4
dima
Chişinău
la 24 Ianuarie 2013 - 20:50
asta nu e masina viitorului ci masina anilor 60, insa din cauza "petrolistilor" va fi masina secolului 24-25 :)))
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 24 Ianuarie 2013 - 21:38
daca nu vor polua aerul autnci..bine...dar daca va polua aerul atunci...sunt impotriva...caci numarul lor va fi mare si poluare aerului va creste.....eu nu sunt impotriva si motorelor electrice..acum e inceputul lor.dar mai tirziu o sa se diezvolte si o sa ajungem ca cu o bateria o sa parcurgem 1000 km:)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 24 Ianuarie 2013 - 22:32
GRED: corect... cit va mai fi petrol atita timp inka nu vor fi intrebate masinile ku altfel de propulsii...
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Ianuarie 2013 - 23:05
Pai viitorul consta in motoarele Fine-T si Fine-N pe care TMC (Toyota motors corporation) le v-a implementa incepand din 2015 si vor merge cu o celula energetica
0
2
G e o
Floreşti, Moldova
la 24 Ianuarie 2013 - 23:15
Greed are mare reptate...daca se va opri exportul de petrol atunci multe tari risca sa ramina cu curul gol:D:D rusia are nevoie sa exporte si gaz si carbune si petrol si tot..ce are...cind vor fi aceste bogatii pe sfirsite etunci o sa merge ci pe elctricitate si pe aet sh pe tot ce se poate sh pe Hidrigen..
0
2
Mihail
Chişinău
la 25 Ianuarie 2013 - 00:16
ceea ce spuneti voi poate fi o posibilitate dar nu o probabilitate.

o tara ca Germania,Japonia au o mare dorinta de autonomie energetica(ca majoritatea)! si credetima ca au toata sovranitatea posibila incit nimeni nu le poate interzice sasi o faca...
da, sunt multe tari care se tem de acest lucru da pe o perioada destul de buna inca mai au de vinzare pentru ca tehnologiile care ar putea inlocui definitiv petrolul inca sunt la inceput... :)
Un exemplu poate fi arabia saudita care stiind ca petrolul intro zi va cadea investeste masiv in constructii turistice care ar putea fi sursa de venit in viitor ;) spunetimi mie ce po sai interzica arabul unui japonez ? :)

Junnior nu mai este acesta viitorul... nu uita ca acest sistem pentru a functiona este din nou nevoie de petrol/poluare .....
in schimb energia electrica in viitor ar putea inlocui 100 la 100 petrolul si 100% ecologic ;)

GHITON din nou poate fi o posibilitate :) dar as vrea sa spun ca tu nu stii de cei capabil omul la foame :)....


Preturile la petrol de flori de cuc nu cresc zi pe zi... pentru ca "petrolistii" cum ii numiti voi stiu prea bine si ziua si ora exacta cind petrolul va cadea... si ei nus capabili cu nimic sa stopeze caderea! doar valutind timpul isi valuteaza si profiturile de aceea le maresc la maxim acum pentru ca afacerea lor e cronometrata ;)...

1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Ianuarie 2013 - 17:25
Mihai: ca naiba sa mai vezi si la arabii cei rapanosi? turistii nisip nu au vazut ori ce? :-D care vrea, sa vina la noi, caci cariere avem destule :-))
1
1
semion lobanov
Chişinău
la 25 Ianuarie 2013 - 23:23
Comentariu şters de redacţie.
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 26 Ianuarie 2013 - 02:19
Comentariu şters de redacţie.
Junnior
Chişinău
la 26 Ianuarie 2013 - 10:39
@Mihai,

vom trai si vom vedea :))
peste citiva ani oricum mai revenim la acest subiect.
0
1
Mihail
Chişinău
la 26 Ianuarie 2013 - 12:02
Junnior tu sati ei pe aer iar eu la curent si facem o cursa sub pod la telecentru! team preintimpinat :))
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 26 Ianuarie 2013 - 14:26
Mihai: da eu voi ramine pe benzina pina la urma :-))
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 27 Ianuarie 2013 - 22:53
Problema reala a motorului cu aer este ca formeaza ghiata cand functioneaza numai cu aer si se blocheaza.
Alaturi de motorul termic ar putea functiona cu ajutorul calduri acestuia.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!