În fine, a urmat Elveţia cea ultra-corectă şi ultra-plictisitoare pentru condusul pe autostrăzi. Elveţia are cele mai frumoase drumuri şerpuitoare în afara autobahn-elor, care îţi dau o plăcere imensă în condus, dar când vine vorba de autostrăzi, să rulezi cu 120 km/h la volanul unei maşini precum Seria 5 Gran Turismo, e ca şi cum ai bea ceai englezesc toată ziua fără oprire... Îmi este extrem de greu să menţin această viteză plicticoasă, de aia setez sistemul de cruise-control activ să menţină el viteza în locul meu, iar eu savurez muzica şi îndrept volanul în direcţia corectă. În cazul în care pe banda mea apar maşini în faţă, Seria 5 Gran Turismo reduce corespunzător din viteză, iar după ce acestea revin pe altă bandă, maşina reaccelerează într-un ritm firesc până
la viteza de target... Excelentă senzaţie de relaxare. În întreaga noastră călătorie, sistemul nu a dat nici un singur rateu!
Din cauza vameşilor elveţieni, eram presaţi de timp. Dar chiar şi aşa, cu o precizie de caracter german şi ceas elveţian, la exact 13.49 am oprit în faţa hotelului în care eram aşteptaţi în Geneva, pentru câteva dezvăluiri mai exclusiviste. Sprint-ul a decurs excelent, deci, şi ne-a scutit de întârzieri.
Consumul mixt, din Munchen spre Geneva? Doar 7.3 litri/100 km, pe o asemenea limuzină, cu un asemenea motor, de 245 CP sub capotă, şi cu
tracţiune integrală! Uite că până la urmă cei de la BMW ne-au oferit ocazia unui maraton de consum eficient, chiar dacă noi am pus accent mai mult pe viteză acum, decât pe consum! Mai mult ca atât, pentru a atinge acest consum, am condus în regimul normal, obişnuit, al maşinii, fără a recurge la regimul Eco Pro, care mai setează şi sistemul de climatizare într-un regim ultra-eficient şi mai înăbuşă niţel şi pofta motorului de a urca în turaţii. Am condus absolut firesc, am accelerat în ritm firesc când a fost nevoie şi am savurat plăcerea deplină a condusului.