Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră: noua generaţie Citroen C4 Picasso

2 Aprilie 2013 - 09:34
Ilie Toma
Premieră: noua generaţie Citroen C4 Picasso
Vă amintiţi de conceptul Technospace, adus de Citroen la Salonul Auto de la Geneva acum patru săptămâni? Vă spuneam atunci că avem de-a face, practic, cu o versiune de serie a viitorului C4 Picasso şi iată că astăzi această prezumţie se adevereşte, odată cu dezvăluirea oficială a noii generaţii Citroen C4 Picasso. Noul model francez păstrează cu fidelitate silueta conceptului, forma şi amplasamentul blocurilor optice, precum şi cea mai mare parte a detaliilor de design.

Noul monovolum francez este construit pe noua platformă tehnică modulară a francezilor EMP2, despre care vă anunţam la începutul acestui an, deschizând astfel calea unei noi ere în familia franceză. Noua generaţie C4 Picasso şi-a scurtat lungimea exterioară cu 3 cm, însă a rămas la fel de lată şi la fel de înaltă.

Ampatamentul mai mare cu 6 cm, însă, va garanta disponibilitatea unui spaţiu mai generos pentru ocupanţii de la bord. La crearea senzaţiei de spaţialitate va contribui şi suprafaţa imensă vitrată – geamurile însumând 5.3 metri pătraţi de suprafaţă vitrată! Iar pentru un confort deplin, noul

Citroen C4 se laudă cu materiale ultra-calitative la interior, dar şi cu scaune cu zonă specială de relaxare a picioarelor.

Şi portbagajul a crescut în volum, de la 500 litri ai generaţiei precedente, la 537 litri pentru noua generaţie.

Noua platformă tehnică a permis reducerea semnificativă a greutăţii modelului, noul C4 Picasso cântărind cu 140 kg mai puţin în motorizări comparabile. Noul model francez debutează pe piaţă cu două motorizări pe benzină şi două diesel, cu puteri cuprinse între 92 CP şi 156 CP.

Cea mai accesibilă motorizare va fi VTi 120, care ascunde sub capotă un propulsor de 1.6 litri, care livrează 120 CP şi 160 Nm. Consumul mixt al acesteia va constitui 6.3 litri/100 km, acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 12.3 secunde, iar viteza maximă ajunge la 187 km/h. Sprintul până la 100 km/h a fost îmbunătăţit, astfel, cu 1 secundă faţă de aceeaşi motorizare a generaţiei precedente. Versiunea VTi 120 a noului C4 Picasso va putea fi cuplată doar la o transmisie manuală în 5 trepte.

Al doilea propulsor pe benzină este şi cel mai puternic din gama noului C4 Picasso, livrând 156 CP din aceeaşi cilindree de 1.6 litri, graţie turboaspirării. Cu acest propulsor sub capotă, noul monovolum francez poate prinde prima sută în 9 secunde, ajungând la o viteză maximă de 209 km/h. Acest motor a primit o transmisie manuală cu 6 trepte.

La capitolul diesel, noua generaţie C4 Picasso vine cu renumitul propulsor diesel 1.6 HDI în două variaţii de putere – 92 CP şi 115 CP. Acesta poate fi cuplat cu o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau cu una automată, caz în care motorul primeşte şi tehnologia microhibridă e-HDi. Astfel, dacă C4 Picasso consumă în regim mixt 4.2 litri/100 km pentru versiunea de 92 CP cuplată la transmisia manuală, şi 4.0 litri/100 km pentru motorizarea de 115 CP cu aceeaşi transmisie, atunci combinaţia de transmisie automată şi tehnologie e-HDI reduce consumul la 3.8 litri/100 km pentru versiunea de 92 CP şi lasă cifra intactă, la 4.0 litri/100 km pentru motorizarea de 115 CP.

Noua generaţie Citroen C4 Picasso va ajunge în showroom-urile europene în vara acestui an. Preţurile nu au fost deocamdată anunţate, însă acestea ar trebui să se situeze în jurul aceloraşi valori ca şi cele ale generaţiei precedente.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (74 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter