Twizy Renault Sport F1 – tehnologii de Formula 1 într-o carapace minusculă!
26 Aprilie 2013, 08:50
În 1994, Renault a combinat minivanul Espace cu un bolid de Formula 1, pentru ca în cele din urmă să demonstreze la Salonul Auto de la
Paris un show-car monstruos de 820 CP numit Espace F1, care şi acum pare o nebunie. O combinaţie
asemănătoare francezii au decis să o repete cu electromobilul Twizy, dar pentru că acesta este prea compact pentru a adăposti propulsorul V8 de pe bolidul de Formula 1, el s-a ales cu sistemul KERS (Kinetic Energy Recovery System) preluat de pe acelaşi bolid!
Rezultatul acestei fuziuni se numeşte Twizy Renault Sport F1, care a fost modificat cu elemente aerodinamice în stil F1, roţi cu cauciucuri de tip slick de pe Formula Renault 2.0 şi volanul de pe Formula Renault 3.5. Arată ”chestia” asta dea-dreptul înfiorător, dar totodată caraghios. Dar ce ascunde substratul tehnic? Electromobilul are un singur loc, iar motorul electric standard de 17 CP este alimentat de sistemul KERS, care constă dintr-un motor electric (MGU-K), ce permite mărirea puterii până la 97 CP prin apăsarea unui singur buton!
Astfel, acceleraţia de la zero la 100 km/h se reduce la 6 secunde – un demaraj asemănător îl are şi hot-hatchul Renault Megane RS. Viteza maximă, în acest caz este de 110 km/h - cu 25 km/h mai mare decât a unui Twizy 80 de serie. Dar nu este totul la fel de perfect precum pare. Ca şi pe bolizii de Formula 1, regimul KERS poate fi folosit pe o durată scurtă de doar 14 secunde, după care acumulatoarele necesită a fi reîncărcate. Dar micuţul Twizy nu poate dezvolta o decelerare suficientă pentru reîncărcarea sistemului KERS, forţând inginerii să vină cu o altă
soluţie pentru reîncărcare,
folosind motorul electric
de bază.
Dar, dacă e să ne gândim că fără folosirea sistemului KERS, care
adaugă 30 kg, în timp ce greutatea totală a crescut cu 91 kg de la 473 la
564 kg, reiese că într-un regim normal de condus Twizy Renault Sport F1 va fi mai lent decât un simplu Twizy 80!

Acest ”aliaj tehnic” a fost creat în decurs de 10 luni, de o echipă de ingineri de la Renault Sport Technologies şi Renault Sport F1. Renault va prezenta acest concept unic la mai multe evenimente, iar debutul public va avea loc la Salonul Auto de la Barcelona.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,928
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!