Premieră: A treia generaţie BMW X5 - acum şi cu 7 locuri!
30 Mai 2013, 10:48
Astăzi, BMW a prezentat a treia generaţie a SUV-ului său popular, pe care bavarezii îl numesc SAV (Sports Activity Vehicle), da, este vorba despre
noul X5 în noua caroserie F15!
Privind primele imagini, poţi îndată intui, că noul model X5, ca de obicei, a mers pe calea evoluţiei subtile.
Partea frontală reprezintă un amestec între predecesor şi noile tendinţe a mărcii, precum blocurile optice conectate de grila radiatorului şi elementele decorative a prizelor de aer în partea de jos a barei de protecţie faţă, care sunt inspirate de Seria 3. În rest, totul este destul de prozaic şi familiar cu o asemănare discretă cu modelul mai mic - X3.
Una dintre cele mai vizibile schimbări este priza de aer în spatele roţilor din faţă, care nu este butaforică, ci una reală, prin care trece aerul, eliberat din regiunea roţilor din faţă, astfel având nu numai o funcţie estetică, dar şi o reală funcţie aerodinamică. Aceste
prize de aer, bavarezii le
numesc "Air Breathers".
Pentru designul exterior, noul X5 oferă trei tipuri de kit-uri - Design Pure Experience, Design Pure Excellence şi M Sport.
Chiar şi dimensiunile nu s-au schimbat prea mult. Lungimea noului X5 constituie 4.886 mm (+19 mm), lăţimea – 1.938 mm (+5 mm), înălţimea - 1.762 mm (-14 mm), în timp ce ampatamentul rămâne acelaşi – 2.933 mm. Anume ultima cifră, ca şi în cazul noului Mercedes-Benz S-Class W222, ne spune direct, că noul X5
este o modernizare profundă a predecesorului său şi nu un model complet nou. În ciuda rădăcinilor ”vechi” structura caroseriei a fost revizuită, iar utilizarea oţelului de înaltă rezistenţă, a redus greutatea cu 90 kg.
Dimensiunile mai mari au adăugat un spaţiu suplimentar la interior şi portbagaj. Astfel, volumul portbagajului a crescut de la 620-1750 litri, până la 650-1870 litri. Acum, hayonul poate fi deschis şi închis de pe locul şoferului.
Interiorul la fel reprezintă o evoluţie, cu un mai mare accent pe eleganţă, obţinută prin forme suple şi materiale fine. Noul X5 a obţinut un tablou de bord la fel ca pe toate modelele de top BMW, care reprezintă un amestec digital şi analogic, iar display-ul central nu mai este integrat ci separat. Cel din urmă poate avea dimensiuni de până
la 10,25 inch.

Dar principala noutate pentru a treia generaţie a modelului BMW X5, este disponibilitatea unui al treilea rând opţional de scaune, care va face ca SAV-ul să fie cu 7 locuri! Un ”must” pe piaţa Americii de Nord, unde şi se va produce noul X5. Dar, în conformitate cu creatorii acestuia, înălţimea ocupanţilor de pe al treilea rând nu trebuie să depăşească 150 cm.
Pentru al doilea rând de scaune,
sunt disponibile fotolii confortabile cu spătarul reglabil de până la 10 grade şi cu reglaj pe lungime de până la 80 mm. De asemenea, pentru pasagerii din al doilea rând este disponibil un sistem multimedia cu monitoare în stilul tabletelor moderne.
Iniţial, a treia generaţie a modelului BMW X5 va oferi o gamă formată din trei propulsoare – sunt practic aceleaşi propulsoare de pe generaţia precedentă, care au fost niţel modificate pentru o performanţă
sporită şi pentru a corespunde
emisiilor Euro 6. Versiunea xDrive50i
este echipată cu un V8 twin-turbo de 4.4 litri, ce dezvoltă 450 CP şi 650 Nm disponibil între 2.000 şi 4.500 RPM, care va accelera până la prima sută de kilometri în 5 secunde (viteza maxima - 250 km/h), în timp ce consumul mediu de benzină va fi de 10,4 l/100 km.
A doua versiune, este xDrive30d, dotată cu un diesel de 3.0-litri ce oferă 258 CP şi 560 Nm, ea accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde (viteza maxima - 230 km/h) şi consumă 6.2 l/100 km (CO2 - 162 g / km).
Toate versiunile sunt echipate cu o cutie automată în 8 trepte şi sunt dotate cu aşa sisteme ca Auto Start Stop, ECO PRO şi Proactive Driving Assistant – toate din lista tehnologiilor BMW EfficientDynamics.
În decembrie 2013 vor apărea versiuni adăugătoare şi anume xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d şi pentru prima data în istoria modelului X5 o versiune cu tracţiunea pe puntea spate sDrive25d, care se va axa pe un consum redus şi un nivel redus de CO2 - 149 g/km. De asemenea, în luna decembrie, va fi disponibil un nou
sistem numit Traffic Jam Assistant, care va putea adapta viteza şi ajusta unghiul volanului fără implicarea şoferului.

Preţurile în Moldova încep de la 55.810 Euro pentru X5 xDrive30d, versiunea X5 M50d va costa de la 72.470 Euro, iar pentru versiunea de top X5 xDrive50i clienţii din Moldova vor trebui să achite cel puţin 72.730 Euro! Noul BMW X5 va avea o garanţie de 5 ani sau 100.000 de km.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
5
8,712
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (4 MATERIALE)
COMENTARII (34)
Alex Sirbu
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 13:01
frumos in fata, urat spatele, mai ales blocurile optice
0
0
STEFF
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 13:24
Doamne !!! Cine a desenat partea spate, seamana cu un chinez, sau cu un X1 pacatos. X5 precedent e cu mult mai balansat si formele au proportii egale. Aici e un dezastru total!!!
0
0
Mihail
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 15:42
eu as spune cai destul de frumos atit fata cit si spate... nemaivorbind de interior....

singurul lucru de care nu stiu ce sa spun ii "hodovaia" in rest nota 10....
ramine de vazut pe parcurs...
0
2
OPC
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 15:52
La ML actual blocurile spate tot au iz de chinez, dar m-am deprins deja...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Mai 2013 - 16:16
Care chinez lume, ce tot vorbiti de pe deraluri...? Mai uitati-va noua gama BMW ce trasaturi adopta. Eu zik ca se inkadreaza de minune printre ceilalti "frati". Chiar am ramas placut impresionat de cum arata masina noua, BRAVO!!!
0
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Mai 2013 - 16:41
"Acum, hayonul poate fi deschis şi închis de pe locul şoferului." - dap de cita vreme portbagajele se deskid de pe lokul soferului... kiar nu e o noutate asta pentru asa masina :-) Dar acel sistem numit Traffic Jam Assistant cum adika adapteaza el viteza?
0
0
BVSX
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 17:00
VB_1One - Citat din press release despre hazon "And now, for the first time, the tailgate can be closed as well as opened using the remote control and, at the touch of a button, from the driver’s seat."

Ceea ce ţine de sistemul Traffic Jam Assistant, el î-ţi uşurează deplasarea în trafic, ajustând viteza X5-ului cu cea atraficului, şi întoarce volanul conducându-se de marcajul drumului.
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 30 Mai 2013 - 19:20
MDA...... In concluzie ; A iesit un kit corcit de masina. Pun pariu ca in RO nu se va vinde mai deloc, asa s-a intamplat si cu modelul anterior. Iar atunci cand trece pe strada unu, trece neobservat.
3
0
Alexei
Rezina, Moldova
la 30 Mai 2013 - 19:52
VB_1One, adica sistemul Traffic Jam Assistant o sa strice toata malina, cine are nevoie de asa sisteme isi procura Volvo, BMW procura cei ce primesc placere de la condus..Ce placere poti sa primesti, cind pe un sector unde actioneaza limita de viteza de 50 km/h el limiteaza viteza si esti intrecut de un vaz sau o dacie, sau cum des se intilnesc cazuri in CSI drumul vireaza la dreapta dar marcajele arat spre stinga-- BMW-ul a s-o rupa prin papusoi si macar e si rupe volanu..DACA va fi si OPTIUNEA de a FI DECONECTAT acest sistem, are tot dreptul de a se regasi la bord..
1
1
dima
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 20:17
arata ca naiba din toate partile, sia pierdut sportivitatea si a devenit un suv obisnuit ca oricare altul, generatia 2 a fost mai reusita si e unica din seria X care imi place, mai ales in M paket!
0
1
Alex Sirbu
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 20:36
serios baieti, arata ca un X1 mai mare, sa am bani ca nu imi iau asa ceva niciodata, generatia trecuta e mult mai robusta si mai sportiva indiferent daca are un pachet estetic sau nu ..
0
0
GRED
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 20:54
F. Frumos!!!!
E mult mai finisat fata de modelele precedente.
Se va vinde foarte bine chiar!!!
0
3
GRED
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 20:56
Unica ce nu-mi place e monitorul ala care am impresia ca nu se prea integreaza in "peizaj".
0
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 30 Mai 2013 - 21:24
Alexei, Jam Assist nu va ajusta viteza la cea de pe indicatoare. Sistemul va ajusta viteza la viteza celui din fata in ambuteiaje, pina la 40 km/h. Deci chiar si fara aceste asistent, nu ai mare placere de a conduce in ambuteiaj. Cu siguranta va fi si un buton care va deconecta sistemul.

Baieti, voi observati logica lui Robert: un S Class trece neobservat pe drumurile Romaniei pentru ca sunt prea multe pe strazi si un X5 tot trece neobservat pentru ca sunt prea putine.
1
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 30 Mai 2013 - 21:44
Eugen, in capul lui Robert "fac trenuletul tot felul de" aberatii.. daca incerci sa-i intelegi logica poti s-o rupi razna..
Referitor la X5, Chiar si asa, cum va intelege el ca se afla in ambuteiaj? Iar metoda aceasta de a masura viteza celor din fata si egalarea propriei viteze cu a lor este la fel dezvoltata de Volvo,,, Deseori butoanele de deconectare nu prea sunt, sau deconecteaza partial..oricum eu personal nu as da nici un leu pentru un asa sistem la un BMW, nici chiar pt un SUV cu 7 locuri...
1
3
Robert
Bucureşti, România
la 30 Mai 2013 - 22:50
@Eugen, se pare ca si tu citesti pe sarite. Nu am spus ca sunt prea putine, unde ai subliniat tu lucrul asta ? Am spus ca nu se vand, iar cele care exista deja sunt masina de serviciu pt toti consilierii locali , deci apartin statului nu proprietarilor. Ai priceput ?
4
0
Robert
Bucureşti, România
la 30 Mai 2013 - 22:51
@Alexei, pentru un moment, am crezut ca tacerea ta te va face mai istet. Insa nici bine nu am revenit la aceasta stire minunata ca tot peste acele lemne ale tale de habarnist dau.
5
0
Mihail
Chişinău
la 30 Mai 2013 - 22:51
nush cum voua da mie cum am spus imi place .... insa daca as fi sami iau un suv... ce acesti bani as alege un cayene... or toureg.... acelea intradevar is perfecte ... is si elegante si in acelasi un aer sportiv careti taie respiratia ....

acest suv sa adaptat mai multe pentru piata europeana ... care nui ca noi ... masini in still mafiot sa spariem lumea cind mergem pe strada :) ...
0
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 30 Mai 2013 - 23:12
Imi place mult.Daca avea roti ceva mai mari,iera perfect!!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Mai 2013 - 00:40
Imi place... insa cum a zis un prieten de-al meu: "X5 are tot ciinele, de asta si mi-am luat Touareg" :)
1
2
GRED
Chişinău
la 31 Mai 2013 - 09:55
VB_1One> S-a terminat cu X5 tot cainele. Acuma Touareg-uri cat pe naiba. Cand ati fost ultima data la piata sau chiar aici pe piataAuto sau 999 trageti atentia. Cum modelele 2.5 TDI - Touragel a devenit OffRoad-ul moldovanului. Si VolvoXC90 la fel - fiindca au varianta 2.4 Diesel. Cred ca toti stim ce-i cu Diesel-ul asta pana la 2500 cm3. Devamarea fratilor bate mai de buric!!!
Eu am condus si un X5 si un Touareg. Senzatiile sunt cumplect diferite. X5 e cu mult mai frumos si mai elegant!!! Ca de offrad nu discutam. Doar niste masini care sunt bune p-u a pleca la bunica - nu si la vanatoare sau la pescuit.!!!
0
2
GRED
Chişinău
la 31 Mai 2013 - 09:56
offrad = offroad
0
0
GRED
Chişinău
la 31 Mai 2013 - 09:59
Si iarna care a trecut in MD - a demonstrat la toti ca majoritatea SUV-rilor nu sunt masini OFFROAD adevarate. Cei din centrele raionale (Drochia, Edinet, Rezina si Balti) cred ca stiu ce vorbesc cand ningea incontinuu si zapada incepea creasca mai sus de becurile masinilor ... !!!
0
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 31 Mai 2013 - 10:40
Gred, "Touragel" face treaba buna in offroad, dar numai datorita suspensiei pneumatice...DAR, cind ajungi sa schimbi suspensia iti trece gustu de orice incercare de a-l mai pune la incercare in off-road.. Si mie el tot nu-mi place, mai placut este BMW-ul .
VB_1One, fara suparare dar la moment Touareg si Cayenne are fiecare al 2-lea ciine.. E o prostie mare sa cumperi ceva ce nu-ti place pt ca sunt multe pe piata, mai ales cind nu ai bani sa-ti permiti sa te "pontuesti" cu ceva origina, scump si rar.. Si mie mi se pare ca BMW-ul dat a fost conceput mai mult pt americani, decit pt europeni nu??
Mie imi place BMW-ul...
Robert, la un moment dat si eu am crezut ca o sa taci si nu o sa visezi cai verzi pe pereti, dar...
Ajuta-ma sa inteleg, cind un automobil nu se vinde (in cazul nostu, acest BMW, care cum spui tu nu se va vinde in ro) pe o piata, atunci ele sunt multe acolo sau sunt putine????
Tu ai spus ca nu se vind, si eugen a presupus ca sunt putine, deci?? Or deja te incurci in propriile prostii??? Noi demult ne-am incurcat..Ah, da, daca nu stii ce sa raspunzi spune ca am greseli multe... nu ma supar )))

1
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 31 Mai 2013 - 12:10
GRED,iarna trecuta a demostrat ca nici un SUV nu se descurca cu zapada de un metru,e si normal asta.
0
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 31 Mai 2013 - 12:15
....exceptie faceau Niva(inkasatornaya) si Gaz 53(mollokovoz)
0
1
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 31 Mai 2013 - 12:29
Robert, afirmatia ta ca "nu se vind" am luat drept> "modelul X5 nu se vinde bine in Romania in general", de aici concluzia ca pe strazi sunt putine X5. Din al doilea comentariu vad ca poate te-ai refereit ca "IN PREZENT X5 nu se vind, dar in trecut s-a vindut bine pentru ca sunt multe pe strazi".
In fine, ti-am inteles gresit comentariul. Se pare ca nu doar eu :)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Mai 2013 - 15:43
GRED: ai dreptate... eu de exemplu tot as prefera un X5, cu toate ca salonul Touareg-ului imi aminteste de Phaeton si imi place la nebunie. Cei care isi iau asamasini, ku siguranta stiu ca nu se vor adinci in off-road ku ele, asa usurel pe pietricele uneori, prin sat la bunika kum ai zis si tu... si iarna un pic de avantaje :) Asa masini mari si ku motoare 2.4 - 2.5 cum au XC90 si Touareg in raport ku noi moldovenii, amintesc de fraza: "Ieftin, bun si mult in kila" :-D

P.S. Touareg-ul prietenului meu tot e 2.5 TDI, cit nu ar suna de ironic... :-D
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Mai 2013 - 16:01
Alexei: niste lukrari mai generale la suspensie, au kostat 20.000lei... ma vreti off-road? :D

Baieti, iarna trecuta pe drumuri putin de tot curatite din mun.Balti pina la Floresti am mers ku Duster :-) parca mi s-a parut nantutz si ku niste roti mai late, face treaba buna acolo unde un sedan nu se baga...
0
1
Alexei
Rezina, Moldova
la 31 Mai 2013 - 17:21
VB_1One, eu de ce si spun..asa suspensii sunt scumpe la intretinere..
Eu personal in noaptea ceea cind au ramas blocati multi la Trifesti - Rezina am fost la fata locului, am fost cu tractor MTZ 82 si daca sincer mai repede de 3-5 km pe ora nu puteam sa ne deplasam, am vrut sa scoatem o Mazda 3, impreuna cu un alt MTZ ne-am chinuit si nimic...Pina la urma am scos din zapada pompierii si fortele armate care au venit cu un Gaz 66 sa stringa oamenii si sa-i duca la Rezina...sub zapada era gheata si nu se putea face fata...se descurcau numai cei care aveau lanturi sau zil 133 si Ural care o luau pe dealuri unde gheata se rupea si rotile ajungeau la pamint, or tractoarele de la uzina de ciment care luau cu lopata zapada si o mutau in alta parte, inaintind pas cu pas....
Da de Duster ce pot sa spun, iarna aceasta doi au ramas blocati in sat unde zapada era de 20 cm inaltime, dar eu cu Vaz 2109 treceam fara nici o problema..Depinde mult de sofer si de anvelope...
Unu cu Duster era din capitala, anvelope bune da minte nimic , altul invers, minte avea, da anvelopele numai semnul ca sunt de iarna, in rest rele de tot..
1
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Mai 2013 - 18:28
Alexei: :-D :-D :-D
0
0
Junnior
Chişinău
la 1 Iunie 2013 - 10:40
A treia generaţie BMW X5, fondatorul segmentului Sports Activity Vehicle şi liderul global în segment, impune noi standarde privind designul dinamic, spaţiul și versatilitatea remarcabilă, dar şi prin plăcerea eficientă a condusului.

De la debutul primului model, în 1999, au fost livrate mai mult de 1,3 milioane de modele către clienți. În România, BMW X5 este cel mai important model al mărcii, ocupând constant prima poziție în topul vânzărilor mărcii începând cu 2008.
1
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 1 Iunie 2013 - 12:23
Junnior: De unde ai luat asa date? (sursa)
0
1
Junnior
Chişinău
la 3 Iunie 2013 - 16:07
@ghenyg,
comunicatul oficial emis de BMW Group Romania,
care, de asemenea poate fi gasit aici:
http://www.bmwblog.ro/2013/05/30/premiera-mondiala-noul-bmw-x5/
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!