Atunci când maşinile au fost fiabile: Volvo P1800 cu 3 milioane de mile la bord!
19 Iunie 2013, 15:35
Automobilele din zilele noastre sunt prea sofisticate şi încărcate cu tot
felul de gadget-uri şi tehnologii, care sporesc confortul, dar în acelaşi timp creşte şi probabilitatea defecţiunilor tehnice.
Nu este un secret că maşinile vechi au fost mai fiabile decât celea moderne.
Acest lucru ne dovedeşte povestea incredibila a lui Irv Gordon, un cetăţean american de 73 de ani din Long Island, care în 1966 a cumpărat un
Volvo P1800 nou, cu care
a parcurs deja aproape
3 milioane de mile
(4,828,032 km)!
Potrivit lui Irv Gordon, el intenţionează să ajungă la cifra de 3 milioane de mile în Alaska, în luna septembrie a acestui an. El a menţionat că cumpărând maşina, el nu a avut intenţia de a ajunge la 3,000,000 mile, caci nu kilometrajul, ci călătoriile şi plăcerea de a conduce la volanul maşinii sale, l-au adus la aceste rezultate nemaipomenite.
Zilnic el parcurgea câte 125 mile (201 km), fără a mai socoti călătoriile din propria plăcere, iar media anuală de kilometri parcurşi pe al său Volvo P1800 dea-lungul a 47 de ani,
constituie în jur de 100.000 km. Dar vă veţi întreba, care este secretul fiabilităţii acestui Volvo impecabil? Irv a îngrijit maşina ca pe propriul copil, iar în ultimii 15 ani, el o deserveşte la
acelaşi specialist pe modele Volvo clasice. În fine, cu cât maşina merge mai mult, cu atât mai bine se păstrează detaliile tehnice.
Irv Gordon încurajează pe toţi să ia cheile de la maşină, şi să plece în călătorii pentru a vedea lumea, deoarece viaţa este prea scurtă pentru a o irosi în zadar. De asemenea, el crede că America este ţara care trebuie vizitată la volanul automobilului şi nu contează pe câte drumuri el a călătorit, tot timpul este un drum, unde nu a călcat roata maşinii sale şi acest lucru face ca călătoriile să fie şi mai interesante.

Dar vouă vă plac călătoriile? Câţi kilometri aţi parcurs cu maşina voastră?
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
5
3,198
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (19)
Vitalie T.
Chişinău
la 19 Iunie 2013 - 18:03
Frumoasa istoria! Asa este masinile mai vechi au un farmec aparte!
0
1
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 19 Iunie 2013 - 19:45
+250k
0
0
GRED
Chişinău
la 19 Iunie 2013 - 21:53
IMPRESIONANT!!!!
+/- 30 mii intr-un an
Undeva 400 mii in total !
0
0
RT69
Chişinău
la 19 Iunie 2013 - 23:30
Bravo!
Eu cand vad o masina cu peste 200 mii parcursi ma ingrozesc... dar 4mln e ceva remarcabil.
0
0
Mihail
Chişinău
la 19 Iunie 2013 - 23:38
inchipuitiva cita benzina a ars bosorogu :) .... ne ajungea la jumatate din moldoveni pe 30 ani inainte ... :( ...

credca persoana are un caracter de alde "fisii in ship si linge pe dinafara"....

trebuie de intrebat familia lui .... in special sotia.... care sarmanica a avut parte de mai putina iubire ca masina (cred eu) .....
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Iunie 2013 - 23:43
Mihai: tot ce-i posibil :D
0
0
Valeriu
Chişinău
la 20 Iunie 2013 - 09:00
Pe drumurile lor, cu salariile lor, cu conditiile lor de trai as urma indemnul sau sa merg cat mai mult cu masina. Iar sotia, daca va fi cuminte as lua-o cu mine...ca sa nu sufere...:))))
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 20 Iunie 2013 - 12:41
'' Odata '' masinile chiar erau fiabile si asta datorita incomplexitatii mari pe care o avea la partea tehnica.Totusi, un constructor adevarat nu tine cont de aceste insusiri si se straduieste sa produca in continuare masini cu motoare fiabile oricat de complexe ar fi ele.Mai tineti minte Mercedes ? Ei bine era la un pas de faliment cu modelele Cobra. Acele modele nu aveau probleme mecanice si tehnice deloc.Pe cand acum Mercedes mosteneste probleme la volanta, EGR , pompa de servo, pompa de apa, turbina, transimisie 7 GTronic, s.a.m.d .La fel cum BMW are probleme la noile motoare, iar problema aceasta se regaseste si pe 118d facelift fabricat in 2007, drept urmare avand sub capota noul motor cu cod N47 ce dezvolta 134cp si care are problema cu lantul de distributie. Am descoperit multe modele la service cu problema largirii lantului de distributie si in final ruperea lui cu consecinte extrem de grave, practic necesitand inlocuirea motorului.Costurile unei astfel de interventii ? Foarte, foarte mult. Pai numai arborele cotit, lantul si intinzatoarea, numai astea ajung la peste 2000 de euro, plus manopera, iar la BMW treaba asta costa f mult.La manopera se da si garantie, insa problema va aparea din nou fiind considerat un defect de fabricatie la care BMW trebuia sa asiste si sa recheme un numar mare de astfel de modele cu N47.Problema e de la arborele cotit la care se uzeaza prematur pinii din capat si de-acolo vin repercursiunile asupra lantului.Asa ca dragi useri, chiar aveti grija ce cumparati inainte. Sa alegeti cu mintea si nu cu sufletul .Numai bine !
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 20 Iunie 2013 - 12:41
'' Odata '' masinile chiar erau fiabile si asta datorita incomplexitatii mari pe care o avea la partea tehnica.Totusi, un constructor adevarat nu tine cont de aceste insusiri si se straduieste sa produca in continuare masini cu motoare fiabile oricat de complexe ar fi ele.Mai tineti minte Mercedes ? Ei bine era la un pas de faliment cu modelele Cobra. Acele modele nu aveau probleme mecanice si tehnice deloc.Pe cand acum Mercedes mosteneste probleme la volanta, EGR , pompa de servo, pompa de apa, turbina, transimisie 7 GTronic, s.a.m.d .La fel cum BMW are probleme la noile motoare, iar problema aceasta se regaseste si pe 118d facelift fabricat in 2007, drept urmare avand sub capota noul motor cu cod N47 ce dezvolta 134cp si care are problema cu lantul de distributie. Am descoperit multe modele la service cu problema largirii lantului de distributie si in final ruperea lui cu consecinte extrem de grave, practic necesitand inlocuirea motorului.Costurile unei astfel de interventii ? Foarte, foarte mult. Pai numai arborele cotit, lantul si intinzatoarea, numai astea ajung la peste 2000 de euro, plus manopera, iar la BMW treaba asta costa f mult.La manopera se da si garantie, insa problema va aparea din nou fiind considerat un defect de fabricatie la care BMW trebuia sa asiste si sa recheme un numar mare de astfel de modele cu N47.Problema e de la arborele cotit la care se uzeaza prematur pinii din capat si de-acolo vin repercursiunile asupra lantului.Asa ca dragi useri, chiar aveti grija ce cumparati inainte. Sa alegeti cu mintea si nu cu sufletul .Numai bine !
2
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Iunie 2013 - 14:20
Robert: Kind vei mai spune de careva probleme la motoare, sa aduci astfel de argumente, caci doar asa se intelege concret in ce consta problema si intr-adevar ce anume trebuie de evitat... :) Merci!
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 21 Iunie 2013 - 15:33
@VB_1One, nu ai pentru ce sa imi multumesti. De aceea suntem aici pentru a ne imparti cunostiintele si sa ne simtim bine.
De aceea eu mereu recomand masini Japonezee sau in special Coreene. Iar la cele coreene ani garantie chit ca totul e ''cheap '' dar macar merge, si daca ceva grav pica, 7 ani tot nu te doare capul. Dupa cei 7 ani deja masina si-a scos toti cei 12000 investiti in ea ( asta in functie de pretul fiecarui model ) si la o revanzare tot mai merge si iei 4000 la revanzare. Ce mai iei pe un 118d de 26-27 de mii eur cu motorul praf? Cam tot 5-6000 :)

Si costa 3600ron doar arborele cotit, plus lant patine etc, sari de 1200 de euro lejer, la orice service. Si ce garantie ai, daca sunt aceleasi piese? Posibil in 10000km s-o iei de la capat.
Oricum, am mai zis-o si repet de la E30/E36/E38/E34 incoace sau incepand de prin 94-95 BMW a incetat sa mai produca masini fiabile, iar cam tot ce a scos de atunci are diferite probleme de proiectare mai mari sau mai mici-Vanos,Nikasil,Rear subframe,la diesel celebrele clapete + alte bube clasice-valve PCV,vas expansiune, garnitura capac culbutori , lucruri care au inceput brusc sa pice mult mai devreme decat o faceau la modelele anterioare + ca totul a devenit lifetime(ulei cutie ,ulei diferential).
Acum sper sa intelegi ca nu am nimic cu marcile europene in special germane, insa aceste branduri europene in ultimii 20 de ani au trecut din ce in ce la o productie de masa larga pentru o societate de consumatori prosti si needucati, iar acesti constructori nu mai dau doi bani pe onoare, faima, pasiune, etc si nu conteaza decat cifrele.

Cel mai mare flagel si cei mai mari criminali ai societatii contemporane si imediat urmatoare o constituie finantistii lui peste prajit care ne-au transformat pe toti in niste marionete si toate belelele de la ei pleaca.
Luati si ganditi mai profund problema si o sa vedeti ca asa stau lucrurile chiar daca la prima vedere pare ciudat.

Mai pe intelesul '' baietilor de cartier '' .

Neamtul daca era asa serios, indrepta problema asta din proprie initiativa.
Da, daca era un neamt prin care curgea sangele Bavariei, alb/albastru, atunci da, se rezolva, dar facem pariu ca sforile le trage un finantist care nu vede decat cifre, profit, cu orice pret. Mult noroc !
2
1
valentin ghionea
Galaţi, România
la 22 Iunie 2013 - 13:34
Cel mai mare flagel la adresa pasionatilor auto, indiferent de marca, mai putin cele japoneze, se cheama robert_444 alias samba, a ajuns un frustrat platit sa turuie pe net anti Bmw sa vorbeasca de seriozitatea nemtilor, asta este o problmea mai grava decat toate defectiunile tehnice, alea se mai repara, dar unele afectiuni mentale nu prea.
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 22 Iunie 2013 - 15:26
Ohh, Dane am ramas perplex cand te-am vazut. In primul rand felicitari pentru cont. In al doilea rand, ia-o mai usurel fiindca PA este un site mult mai civilitat decat AM. Deci aici nu esti pe AM dragul meu, stii tu site-ul ala unde toti userii vb ca la usa cortului.
Ahh si sa nu uit. Vezi sa nu ma '' faci de ras '' si aici. Adica vreau sa fiu mandru ca sunt roman, stii tu la ce ma refer.......vopseaua ......cojita .......turometre....s.a.m.d. Numai bine !
2
0
valentin ghionea
Galaţi, România
la 22 Iunie 2013 - 16:37
Din pacate aici esti lasat sa aberezi, acolo nu, cand ai 1000 de comentarii sterse inseamna o mare civilizatie, o masura impotriva spam-ului.
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 22 Iunie 2013 - 16:53
Pai daca chiar era '' intr-adevar '' un site civilizat, foloseau aceeasi metoda ca si aici. Toti cei care vor sa comenteze sa aiba cont, insa se pare ca nu este asa. E foarte usor sa comentezi acolo si sa injuri ca la usa cortului. Ma intelegi ?
2
0
valentin ghionea
Galaţi, România
la 22 Iunie 2013 - 17:24
Inteleg ca esti si ipocrit pe deasupra, pai tu ai cont domnule robert? Dc nu-ti faci, nu te tine? Nu poti sa-ti faci norma asa, am inteles, hai sa incheiem, n-o sa zabovesc prea mult pe aici, dar o sa mai urmaresc acest site, de cate ori mai plagiezi o sa intervin, macar atat sa faci si tu bine.
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 22 Iunie 2013 - 22:49
Despre ce norma vorbesti ? Pana la urma ai venit aici ca sa ce ? Sa ne pui pe toti la punct ? Pentru ce ? Pentru ca la unii chiar nu le plac masinile bavareze ? Nu se face asa sincer, fiecare cu gusturile proprii . Sper ca ai luat in seama postarea mea de mai sus. Sper sa te gandesti de doua ori de acum incolo inainte sa iti cumperi un BMW care are la baza acel motor, fiindca e o treaba f serioasa. Asa ca ai face mai bine sa lasi rautatea asta deoparte si daca vrei sa comentezi sa o faci la fel ca pe AM, fiindca intr-adevar chiar stii ceva istorie, chiar daca cateodata o iei pe miriste in unele comentarii .
Totusi, cata ambitie poate avea un om ca tine, de s-a ajuns pana aici :)) .Ai grija ce postezi pe AM domnule Dan_grc ;)
Numai bine !
1
0
valentin ghionea
Galaţi, România
la 23 Iunie 2013 - 00:24
Nu mai vorbi in numele tuturor, eu nu vreau sa pun la punct userii de aici, sunt in regula, tu esti "stricat", tu vorbesti ca sunt multi care vorbesc aiurea fara cont pe AM dar nici tu nu ai cont, dc nu-ti faci cont? Iti spun eu, ca la prostiile si spam-ul pe care-l faci este inutil sa ai cont, oricum am observat cat de mult esti luat in serios si aici, esti "vedeta", deci la urmatorul comentariul pe care il copii eu voi posta comentariul original aici, sa vad daca-ti convine sa fii penibil tot timpul, daca tu ai inteles ca ma deranjeaza ca nu-ti plac tie Bmw-urile esti limitat rau, nu ma intereseaza asta, dar cand vad atata ipocrizie si prostie nu pot sa ma abtin, cosmaruri usoare in continuare cu Bmw-uri.
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 23 Iunie 2013 - 00:33
Pai dc sa imi fac cont deodata ce nu este obligatoriu ? De asta spun, ca aici mai are de ''papat '' AM. Daca vor sa fie atat de stricti pe cat ii lauzi tu, sa faca acelasi lucru ca si aici, si totul ar fi OK. Si nu am spus ca nu imi plac BMW-uri, cred ca nu mi-ai citit postarile mai vechi de aici unde spuneam ca imi place si BMW si Mercedes , in afara de motoare. Si apropo, se vede cat de credibil esti . E prima ta zi ''aici '' si deja ai primit vot negativ, si asta in nici un caz de la mine . Aici se vede adevarata valoare a comentariului propriu si cat de rezonabil este, fiindca nu iti poti aprecia singur voturile.
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!