Motorul Internaţional al Anului 2013 - Care sunt câştigătorii?
6 Iunie 2013, 17:51
În fiecare an producătorii auto sunt
cu sufletul la gură în aşteptarea rezultatelor mult-râvnitului concurs pentru cel mai bun motor al anului.
Şi iată că acum au fost anunţate rezultatele concursului Motorul Internaţional al Anului 2013 (International Engine of the Year Awards). Premiile au fost disputate în 12 categorii, divizate pe capacitatea cilindrică şi patru categorii speciale,
precum "Motorul Nou al Anului" (New Engine), "Motorul Verde al Anului" (Green Engine), "Motorul de Performanţă al Anului" (Performance Engine) şi cea mai râvnită categorie - "Motorul Internaţional al Anului" (International Engine of the Year). Surprinzător, dar comparativ cu premiile anului 2012, puţine s-au schimbat între liderii din fiecare
categorie, deşi au existat şi schimbări radicale în unele dintre ele.

Al doilea an consecutiv, titlul ”Motorul Internaţional al Anului 2013” a fost câştigat de Ford cu propulsorul pe benzină de 1,0 litri cu 3 cilindri Ford EcoBoost. Datorită volumului de 999 cm cubi, acelaşi propulsor Ford EcoBoost a fost cel mai bun şi în categoria motoarelor de până la
1,0 litri.
În categoria de la 1,0 la 1,4 litri, ca şi în anul precedent, pe primul loc s-a situat unitatea de 1.4 litri TSI a grupului Volkswagen. În categoria 1,4 - 1,8 litri, victoria iarăşi a obţinut-o propulsorul de 1,6 litri cu 4 cilindri turbo BMW-PSA, montat pe modelele MINI, Citroen
şi Peugeot.
În categoria 1,8 - 2,0 litri, titlul de lider îl menţine propulsorul de 2,0 litri turbo a celor de la BMW, dar la categoria
2,0 - 2,5 litri – propulsorul în cinci cilindri turbo de 2.5 litre de origine Audi.
Categoria 2,5 - 3,0 litri, a simţit modificări serioase. Conducând mai bine de 10 ani, BMW a fost detronat de Porsche cu noul propulsor de 2,7 litri în 6 cilindri regăsit pe modelele Boxster şi Cayman! Anul acesta, legendarul bavarez cu 6 cilindri în linie s-a mulţumit cu poziţia secundă.
Şi la categoria 3,0 - 4,0 litri, au fost schimbări majore. Dacă anul trecut aceasta o conduceau bavarezii cu un V8 aspirat natural de 4,0 litri, în timp ce al doilea loc îl ocupa propulsorul
V8 twin-turbo de 3.8 litri de pe McLaren MP4-12C, în 2013 aceste propulsoare s-au schimbat cu locurile! Probabil că tactica de perfecţionare al propulsorului său a dat roade pentru
McLaren – amintiţi-vă de creşterea de putere cu 25 CP pe care o ofereau britanicii gratis posesorilor supercarului britanic, paralel cu care se integral se schimba setarea propulsorului.
Categoria celor mai "voluminoase" motoare de la 4,0 litri şi mai sus, din nou este dominată de un propulsor Ferrari, dar dacă anul trecut aceasta a fost unitatea de 4,5 litri V8 de pe 458 Italia, în acest an locul întâi l-a obţinut un V12 de 6,3 litri de pe F12berlinetta. Acelaşi motor a câştigat şi în categoria specială "Motorul de Performanţă al Anului".
În categoria "Motorul Nou al Anului", s-a remarcat noul propulsor de 1.4 litri TSI ACT instalat pe Volkswagen Golf Mk7, care a atras juriul prin sistemul de dezactivare a doi dintre cei patru cilindri, pentru un consum mai redus la viteze de croazieră.
Noul propulsor de 875 cm cubi cu doi cilindri turbo a celor de la FIAT, care rulează şi pe gaz natural, l-a detronat pe liderul clasamentului de anul trecut
în categoria "Motorul Verde al Anului" şi a nume ”generatorul” pe benzină de 1,4 litri, care este instalat pe electromobilele Opel Ampera şi Chevrolet Volt, iar acum şi
pe Cadillac ELR.
Mai jos sunt afişate toate rezultatele premiilor ”Motorul Internaţional al Anului 2013” (International Engine of the Year Awards) în fiecare dintre categorii.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
3,156
COMENTARII (24)
GRED
Chişinău
la 6 Iunie 2013 - 19:09
Ferrari, MB si BMW se pricep bine la motoare mari !!!
Felicitari si la restul castigatorilor !!!
2
2
Robert
Bucureşti, România
la 6 Iunie 2013 - 20:42
Da @GRED , '' Ferrari, MB si BMW se pricep bine la motoare mari '', daca ar face si acelasi lucru cu fiabilitatea, ar fi OK
2
2
Robert
Bucureşti, România
la 6 Iunie 2013 - 20:42
.
0
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 6 Iunie 2013 - 22:16
Are Ferrari probleme mari la capitolul fiabilitate??Nu prea am auzit,numai nu spune că vin la service-uri în fiecare zi Ferrari.
0
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 6 Iunie 2013 - 22:34
opa, kakie liudi )).. norok Robert!
plictisitor a fost fara tine, unde ai lipsit?
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 6 Iunie 2013 - 22:57
Ohhh, @Alexei, draga ... norok ! Ce onoare sa te revad. Sper ca ai invatat sa scrii corect de atunci de cand nu am mai postat pe aici.
@VW, daca te-ai fi informat, ai fi observat ca 60 % din totalul unor astfel de supercaruri, iau foc ca o torta pe sosele intr-un mod nejustificat. De fapt eu stiu care ar fi modul acela nejustificat................... fiabilitatea foarte proasta, de asta . Si acum te intreb eu pe tine, cate LFA-uri ai vazut dumneata sa arda fara motiv ? Iti zic eu ...niciunul. Ferarri, Lambourghini, Audi R8 sunt multe.
0
0
Alexei
Rezina, Moldova
la 6 Iunie 2013 - 23:33
:DD, nici nu te astepta sa scriu mai corect, chiar invers, cred ca m-am stricat mai tare aici fara "profesori" ))
Pot sa incerc eu sa-ti raspund in legatura cu LFA-urile, vad ca cu romana o duci normal dar cu matematica se pare cu nu prea...Cite LFA-uri au fost produse si de cind, si cite Ferarri si de cind? (60% pur si simplu este mai mult decit totalul LFA-urilor ) stai putin, mai asteapta, timpul va arata!
Imi amintesc de un caz, un accident intre un LFA si un BMW (de rind), soferul la BMW a ramas viu, iar cel de pe LFA "o dat lastele", erau acolo unele maruntusuri, dar te asigur ca si Ferrari nu a ars chiar nejustificat, tu esti maestru in a manipula cu informatiile.. ))
2
1
Valeriu
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 08:50
Sariti voi toti in capul lui Robert, dar omu a dat o intrebare destul de buna si chiar as vrea sa vad un top al celor mai fiabile motoare. Chestii de genul "a atras juriul prin sistemul de dezactivare a doi dintre cei patru cilindri, pentru un consum mai redus la viteze de croazieră" nu ma atrag deloc pentru ca cu cat mai multe sisteme sunt cu atat mai multe probleme.... Oricum sunt foarte putini japonezi aici si cred ca sunt doua explicatii: sau ei isi pastreaza motoarele simple si fiabile fara a se complica cu tot felul de prostii sau nemtii cu italienii au dat rubla din greu ca sa fie peste tot primii in top!
2
1
Valeriu
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 08:53
Iata ca am gasit ceva si e cam inversul situatiei:
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/top-10-marcile-auto-cu-cele-mai-fiabile-motoare-in-2012-10486807
0
0
petro
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 09:28
Apropo cei de la VW au instalat pe noul golf 7 aceiasi suspensie din fata de pe golf 4, motivul fiinf fiabilitatea mai buna si intretinerea mai ieftina
0
1
petro
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 09:36
Nemtii experimenteaza direct pe masini, iar japonezii testeaza minutios orce punct si in orce situatie, caci asa sunt ei rabdatori si cu o precizie maxima, ceea ce imi place la niponi sunt motoarele simple si durabile, motorul avind rezerva inca de vreo 20-30 de cai poate si mai mult, dar nemtii scot tot din motor cu diferite sisteme...sper ca mati inteles
1
3
GRED
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 09:46
Da Robert. Esti sincer si foarte informat. Cele mai prost fiabile motoare sunt cele de la MB, Ferari si BMW. O fi "traind" ele 1 milion de km da pentru tine ce mai conteaza parerea specialistilor si oamenilor care au in posesie MB si BMW care au peste jumate de milion la bord. O sa zici ca-s exceptii si cazuri unicale. O fi oare in toata Germania vre-o 10 masini pe taxi numai? Sau taxiurile din Germania doar stationeaza si parcurg vre-o 5 mii pe an cum crezi?
Stii versurile lui Smiley? Pai cam asta ai scris mai sus- Cai verzi pe pereti!
2
3
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 7 Iunie 2013 - 10:38
Foarte corect,în Germania și în multe tări europene mașini de taxi sunt Mercedes-urile,da nu Toyota,care sunt mult mai ieftine,dar totuși ei au mai multă încredere în Mercedes.Aici nici o lămurire a fanilor Toyotei nu va avea sens.
1
2
GRED
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 10:38
Valeriu nu arata linkuri din astea fiindca Robert o sa zica ca-s toate platite chiar si celea unde Honda si Toyota sunt pe primul loc. STii ce cel mai tare o sa-l deranjeze in acel top? Ca Lexus e mai jos decat MB.
Si inca ceva cum de-o fi oare ca Toyota sunt mai bune decat Lexus la fiabilitate? Pai iata si raspunsul fratilor. Intuesc ca motoarele Lexus sunt putin complexe decat cele care se instaleaza pe Toyota de aia si pierd in fiabilitate. Exact la fel e si cu marcile germane care un grad de complexitate nu numai la motoare dar a intregii masini si de aia riscul de a ceda ceva dintr-o sumedenie de device-uri e mai mare. Asa ca fiti pe pace ca daca ese fum undeva a fost si para.
2
2
Valeriu
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 11:40
CRED sunt de acord cu tine partial. Lexus produce numai masini de lux si e si normal ca are motoare mai complicate si mai scumpe la piese. Mercedes insa are si masini bugetare si cred ca s-a luat media si de asta e mai sus. Bine este ca totusi sunt ambele in primele 10. Si diferenta nu e mare: Mercedes-Benz, 0,84%, 1 din 119, Lexus, 0,99%, 1 din 101, asa ca Robert poate sa stea linistit :))
0
0
Valeriu
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 11:40
Cer scuze, GRED :))
0
0
Valeriu
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 11:44
In Europa firmele de taxi nu urmaresc sa puna pe ruta masini cat mai ieftine, dar cat mai prestigioase si preturile la taxi sunt incomparabile cu ale noastre...
0
0
GRED
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 11:57
Lexus e masina prestigioasa! Cred ca nu au motorizari diesel - asta o fi o problema.
In Geneva am vazut si Lexus pe taxi. Dar cel mai uimit am fost sa vad si CLS-uri pe taxi in Elvetia. E un oras mai specific p-u diplomati.
0
0
Valeriu
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 12:24
Este Diesel pe seria IS si la Lexus, dar avand in vedere tehnologiile hibride nici nu cred ca au nevoie, totusi dieselul e mai capricios si scump la piese in ultima vreme...
0
0
Valeriu
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 12:25
GRED, daca te intereseaza iti mai dau un link:
http://www.automarket.ro/stiri/cele-mai-luxoase-taxiuri-ale-lumii-de-la-ferrari-la-maybach-26707.html
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 7 Iunie 2013 - 14:21
MDA........as fi spus eu ceva '' dulce '', dar ma abtin :D

Domnisorule GRED, stii ce voi spune asa-i ? Voi spune ca acelasi lucru l-am vb si eu intr-o postare mai veche, dar ca deobicei '' iti este lene '' sa citesti.

Sa conduci un Lexus diesel este ca si cum am conduce un Rolls Royce TDI sau un Aston Martin echipat cu un diesel de trei litri....pur si simplu nu se face. Cum ar fi sa vezi un Lexus la semafor si sa sune ca un tractor ? Ar fi absurd.
Si chiar ma bucur ca au renuntat la dieselul care echipa IS-ul anterior. Bine au facut. Fiindca un Lexus trebuie sa fie rafinat si silentios.
2
0
Mihail
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 15:25
eu is de parere ca : Niponii nu vad viitor in masinile pe petrol... datorita situatiilor prezente si celor care vor fi in viitor ( pretul la energie,poluarea,taxele mari ....)
si de aceea ei prefera sa dezvolte alte tehnologii (ce tin de electricitate) si de flori de cuc nus monopulul la acest capitol.... plus.... japonia ca si multe tari cumpara petrolul ... fapt care scoate foarte multi bani din tara ....
deci le convine....

nemtii... italienii... hai sa fim seriosi.... cind vine vorba de nanotehnologiii si tot ce tine de micro ... ei sunt inca in clasele primare.... si tocmai de aceea incearca sa isi mai mentina o imagine buna in fata clientilor cu aceste topuri....

si apoi mai stiu eu in proverb de origine germana : "Ca sa sai bine tre sa dai mult inapoi" ....
1
0
GRED
Chişinău
la 7 Iunie 2013 - 17:49
Da da Robert. Ai dreptate si nu prea.
Motorina se va mentine inca foarte mult pe piata. Cam exact atat cat si va fi si benzina asa ca ...
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Septembrie 2013 - 17:36
ma, eu zic ca motoarele Ferrari / Lamobrghini sunt tamîie ... ZERO...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!