de 12 V a maşinii şi transformă curentul în unul alternativ de 220V, la fel ca într-o priză domestică. Eventual, dintr-o sursă conectăm şi mai multe aparate electrice, încărcătoare, etc. Astfel că în timpul călătoriei ne putem încărca bateriile utilajelor foto şi video, ale telefoanelor mobile, putem utiliza laptopuri şi tot ce ne trece prin cap.
Ce consum a scos Mitsubishi Lancer X pe un traseu de 1,000 km din Chişinău spre Budapesta?
Japoneza noastră are o cutie de viteze manuală cu doar 5 trepte, ceea ce înseamnă că la viteze mai mari motorul trebuie turat cum era odată, la în jur de 3,000 rpm şi mai mult, fapt care taie din eficienţă. Cifrele oficiale de consum ale lui Mitsubishi Lancer X 2.0 denotă un consum extra-urban de 6.7 litri/100 km, dar, ca să fim sinceri, noi ne aşteptam la un consum de 8.0-8.5 litri/100 km, mai ales că am pornit din Chişinău în toiul amezii, pe o căldură de 30 grade, şi tot drumul trebuia să avem şi sistemul de aer condiţionat pornit.
Adevărul e că la volanul lui Lancer X poţi aluneca foarte rapid într-un ritm de condus neeficient. Puterea de 150 CP a motorului, mai ales pe un traseu cu viraje, te ademeneşte la un condus mai dinamic, iar turaţiile mari şi acceleraţiile puternice reduc din eficienţă imediat. Pe traseul Chişinău-Leuşeni noi ne-am abţinut, totuşi, de la un condus prea dinamic, astfel că am ajuns la vamă cu un
consum aproape incredibil, de
6.2 litri/100 km! Imposibil, ne-am zis noi, nu se poate ca maşina asta să indice o asemenea cifră, mai bună chiar decât cifra oficială. Dar reumplerea rezervorului înainte de vamă ne-a confirmat cifrele calculatorului de bord: în rezervor au încăput exact 6 litri de combustibil.
Ulterior, în România, am menţinut
un ritm lejer de condus, dar nici nu
ne-am prea abţinut de la eventuale
depăşiri sau viteze mai sporite. Doar
că am accelerat întotdeauna cu
previzibilitate, atunci când ştiam că
vom aveam unde să folosim
viteza pe care o desfăşurăm.
Iar în munţii României, Lancer X ne-a oferit un adevărat extaz de condus! Oh, doamne, ce plăcere e să manevrezi japoneza asta curbele montane, accelerând în momentul potrivit pentru a ieşi din curbă cu forţa motorului. Am redescoperit de-a binelea maşina noastră redacţională, i-am redescoperit manevrabilitatea excelentă în viraje, apetitul pentru acceleraţie a motorului, naturaleţea condusului unei inginerii de samurai. În România un Mitsubishi Lancer X