Legendarul Volkswagen Passat sărbătoreşte a 40-a aniversare!
29 Iulie 2013, 17:20
În acest an, modelul popular Volkswagen Passat marchează exact 40 de ani. De la introducerea primei generaţii în anul 1973, au fost produse mai mult de 20 de milioane de exemplare ale acestui model şi
derivatele lui. Primul Passat, care s-a vândut în întreaga lume în 2,5 milioane de exemplare, se caracteriza prin tipul elegant al caroseriei notchback, cu pilonii spate puternic înclinaţi.
Cea de a doua generaţie a preluat această trăsătură caracteristică, iar succesul său ia permis să fie vândut în China până în anul 2012, sub numele de Volkswagen Santana, iar versiunea sa cu ampatament mărit, numită Vista
şi acum iese de pe porţile uzinei chineze! Şi pe bună dreptate, pentru că cea de-a doua generaţie a avut parte de inovaţii interesante, cum ar fi tracţiunea integrală, propulsoare pe benzină în 5 cilindri şi chiar
propulsoare turbo diesel.
Astfel, cea de-a doua generaţie (B2), vândută în 5,5 milioane de exemplare, a devenit cea mai de succes dintre toate generaţiile a renumitului Passat.
Cea de-a treia (1987 - 1993) şi a
patra (1993 - 1997) generaţii, au fost produse doar în caroseriile sedan şi break, în timp ce notchback-ul a
părăsit familia Passat.
A treia generaţie a atins 1,6
milioane de exemplare produse,
în timp ce generaţia a patra, s-a
vândut în doar 700.000 de exemplare.
Odată cu apariţia generaţiei a cincea
a modelul Passat, care în anii 1996-2005 a fost vândută în 4 milioane de exemplare, Volkswagen a stabilit noi standarde de calitate, confort şi spaţiu la interior, precum şi standarde tehnologice, demne de automobile de clasa premium, printre care turbodiesel-uri sofisticate şi chiar propulsoare cu 8 cilindri, amplasate
în W! Ştiaţi că două din aceste propulsoare W8 unite împreună, formează inima celei mai rapide
maşini din lume - Bugatti Veyron?!
Din 2006 până în 2009, au fost produse 1,7 milioane de exemplare ale celei de-a şasea generaţie, Passat B6, odată cu care, a apărut o nouă derivată a sa – un coupe elegant cu 4 uşi,
numit Passat CC. Pe a şasea generaţie, pentru prima dată, au fost introduse cutiile robotizate DSG cu dublu-ambreiaj, precum şi versiunile ultra eficiente BlueMotion.
Cea de-a şaptea generaţie, Passat B7, care nu este alt ceva decât o modernizare semnificativă a precedentului Passat B6, a ridicat standardele de confort, siguranţă şi lux la un alt nivel. Generaţia actuală a mai adăugat şi un nou membru al familiei,
un break cu capacităţi avansate de off-road - Passat Alltrack, în timp ce coupe-ul cu 4 uşi a fost redenumit din
Passat CC în simplu CC,
deşi substratul tehnic a
rămas de la Passat.
Mai există şi o versiune a modelului Passat pentru piaţa americană, care se deosebeşte de cea europeană prin caroserie şi substratul tehnic, deşi vizual, este foarte asemănătoare. Passat-ul americană este produs în
Statele Unite, la uzina din
Chattanooga, Tennessee. Viitoarea generaţie, Passat B8, va avea la
bază platforma extinsă MQB, pe baza
căreia este creată şi a 7-a
generaţie a modelului Golf.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
5
3,527
COMENTARII (24)
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 17:40
Succese! Cel putin in RO se vinde binisor ...
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 18:20
@GRED, in RO nu se vinde binisor, mai ti minte ca ai spus tu mai devreme ca '' tendinta e catre masini mici '' , pai intr-adevar e plina de Golfuri in special :)) . Eu oricum nu vad nimik la masina asta in afara de banalitate.
3
1
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 19:15
Robert!?
VW Passat se vinde foarte bine in RO!!!

Ia uite ultimile 6 luni ale anului 2013!

http://autobis.ro/stiri-auto/top-50-cele-mai-vandute-masini-in-primele-6-luni-din-2013-2394


4. VW Golf = 778 masini

9. VW Passat = 479 masini

etc...
0
0
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 19:20
Ia uite si pe piata second Hand...
Top 10 importuri auto second hand în 2012:

1. Volkswagen – 42.700 de unități
2. Opel – 34.400 de unități
3. Ford – 21.800 de unități
4. Audi – 11.200 de unități
5. BMW – 9.600 de unități
6. Skoda – 7.800 de unități
7. Mercedes – 7.100 de unități
8. Renault – 6.900 de unități
9. Fiat – 6.900 de unități
10. Peugeot – 4.300 de unități
0
0
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 19:20
Ba unde-s "japonezele" ???
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 19:33
GRED,

Mai taie din ele , de fapt mai taie din '' passat-urile '' alea. VW vinde f bine in RO nu contest asta, dar cel mai bn se vinde Golf . Nu stiu cate sunt in toata tara, dar in Bucuresti sunt multe oricum.
Si lasa-ma cu japonezele. Ele au alta tinta nu piata din UE.
3
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 19:34
Desi Toyote sunt foarte multe in RO daca ai observat.
3
1
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 21:04
Eu ti-am aratat link. care e treaba :)...
daca sincer mai taie si tu :)
0
1
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 21:52
Si nu numai Toyote... sunt si multe Nissan... si ce m-a surpins sunt si multe Suzuki. In MD sunt cam rare
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 21:53
Apropo am uitat sa iti spun, un prieten care doreste sa isi cumpere o masina premium mi-a cerut chiar ieri prin mail un sfat.Mare o sa iti fie mirararea cand ai sa auzi ca i-am recomandata chiar Mercedes. Pai sa iti spun dc.

In primul rand BMW nu se scoala din problemele cu lantul de distributie;
Audi este doar un VW reesapat si cu aceleasi probleme mecanice,
Iar Mercedes, atata timp cat nu are transmisie auto 7 G-Tronic, si vre-o motorizare v6 sau v8, este perfect.
Si ai sa ma intrebi dc nu i-am recomandata Lexus fiindca e mai fiabil , mai exclusivist si va consuma mai putin ( avand motorizari hybrid ) . Nu i-am recomandat fiindca Lexus e pretentios la intretinere, ( de exemplu numai la Avensis costa 400 euro sa vopsesti o bara la reprezentanta ), la Lexus nu mai zic. Sunt foarte costisitoare , daca nu ai grija de el te poate costa o avere o reparatie de tinichigerie la un accident minor, sau la o o simpla tamponare urbana. Asa ca Mercedes a ramas alegerea cea mai buna.
La Cadillac, Jaguar si Infiniti nu m-am bagat fiindca stiim cu totii cat de mult trebuie sa astepti pt piese , iar unele '' bube '' trebuiesc rezolvate chiar la ei in ateliere specializate, iar in RO nu prea gasesti oriunde .

1
2
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 21:54
Suzuki , DA, in special SX4 sau Swift :D
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 21:59
Singurul care foarte rar il vezi in RO este chiar Lexus ( asta in cazul in care nu prea ai observat marci premium japoneze )
Mitsubishi, mai sunt iarasi multe in mare parte Outlander sau Lancer. Nissan vezi multe de Juke ( o masina iarasi pe gustul romanilor care traiesc in zonele urbane ), Pathfinder, X-trail si Almera .La Toyota ai sa vezi Avensis multe si Corolle, sau Auris sau Rav4 ( in Bucuresti )
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 22:01
Yaris sau Hilux ai sa vezi mai mult pt firmele de paza stationare in bucuresti. Iar Aygo vei vedea multe care sunt folosite de firmele de lactate '' BREN*C ''
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 22:02
De fapt chia in clipul cu mine care ti l-am distribuit azi, erau vreo 5 Toyote, iar un Auris alb era chiar in fata mea cand m-am oprit in coloana.
1
1
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 22:11
Pai... daca e treaba cu vopsitu nu neaparat sa mergi la represzentante... Eu am de vopsit o zgaraetura pe usa si astia mi-au zis ca tre sa scoata usa si eu nu am fost de acord sa-mi scoata toate nevoile de acolo unde mai pui ca are si AirBag in usa - deci NU. Asa ca plec mai degraba la niste baeti care stiu bine ca no sa-mi faca ideal dar in schimb o sa fie pe o nota de 5-6...
La mine nu e 7-G tronic si nici automat. E simpla cutie manuala cu 6 trepte...
0
2
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 22:14
Mitsubisi Pajero ca al tau apropo sunt multe in Chisinau... Varul meu drept are unu exact la fel pe benzina - 3.0 sau 3.5 benzina. Papa frate bine cam 18-20 prin oras si vre-o 14-15 traseu
0
1
GRED
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 22:45
Da cu reprezentantele astea am si eu o parere nu prea buna. Si la noi reprezentanta isi cam face de cap (ma refer chiar la reprezentanta MB). Nu prea se apuca sa repare ceva - doar la schimb. Doar atelierele private (persoane pe cont propriu) se mai apuca sa repare ceva...
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 22:50
GRED, pai atelierele private mai repara cate ceva sa nu bata la ochi, fiindca ei castiga banii la greu din toata treaba asta. In plus reprezentantele, prea mi se pare ca fac ei preturile cum vor, adica lol......sa imi schimbe niste stergatoare la Pajero 200 RON ( 50 euro ) ? Prima data ma gandeam ca imi desfunda si furtunurile , insa 200 costa doar inlocuitul lor ai atat. Mult prea scump. Pai in comert costa 15 RON ( 4 euro ) bucata.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 22:53
Apropo hai sa iti arat cateva fotografii cu masinile mele anterioare. Sper sa iti placa, intra in club .
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Iulie 2013 - 01:05
Robert si GRED au gasit limba comuna :D:D:D Kiar ma mira faptul... BRAVO baieti!
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 30 Iulie 2013 - 01:46
@VB_1One, ms pt aprecieri :D

Eu si cu GRED ne-am inteles mereu bine ca si useri ai acestui site. Ca ne-am mai contrazis uneori, insa ne-am contrazis frumos.Chiar imi plac oamenii care au opinii diferite, altfel nu am mai avea cum sa discutam :D. Cu stima !
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 30 Iulie 2013 - 01:58
@VB
Inca ceva. Mi-ar face placere sa cadeti la un comun de'acord si tu cu userul @semion lobanov :D . Si sa nu va mai certati :D
2
1
GRED
Chişinău
la 30 Iulie 2013 - 09:07
Eh ... ia sa vedeti inca de cate ori o sa ne contrazicem .... poate chiar la sange ... important sa nu ne "aratam muschii" :)
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 August 2013 - 12:08
GRED: :D:D:D:D:D

Robert: kiar nu mii dor de clounul cela... :D
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!