Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Numai 6 din 12 modele compacte au trecut cu bine impactul sever IIHS

8 August 2013 - 11:38
Denis Godorozea
Numai 6 din 12 modele compacte au trecut cu bine impactul sever IIHS
După rezultatele înfricoşătoare ale sedanu-rilor şi crossover-urilor în testul de impact cu acoperirea părţii frontale de 25 la suta la o viteză de 64 km/h, organizat de institutul american IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), a venit rândul să-şi ”încerce norocul” şi automobilele compacte.

Americanii au luat la test 12 automobile compacte, dintre care jumătate au primit râvnitul calificativ Top Safety Pick +. Acest "plus" atribuit denumirii premiului, dă dovadă, că automobilul a trecut cu brio testul sever la impact şi că structura "celulei vitale" este una foarte bună. Premiu Top Safety Pick + este acordat automobilelor care au avut un rezultat bun la 4 dintre celea 5 teste şi la al 5-lea, cel mai sever test, au primit rezultat bun sau satisfăcător.

Testul sever, numit de americani ”Small Overlap Crash Test”, doar coupe-ul cu două uşi şi sedanul cu patru uşi Honda Civic l-au trecut cu "bine", în timp ce Dodge Dart, Hyundai Elantra (i30), Ford Focus şi Scion tC au primit calificativul "satisfăcător", care, totuşi, le-a permis să obţină titlul Top Safety Pick +.

În cazul în care structura caroseriei a modelelor Honda Civic a rămas practic intactă, atunci modelele Chevrolet Sonic (Aveo), Chevrolet Cruze, Kia Soul, Kia Forte (Cerato), Nissan Sentra şi Volkswagen Beetle, nu s-au arătat la fel de bine.

Practic toate cele şase modele care au picat testul au demonstrat o structură slabă a caroseriei - pilonul frontal sa îndoit foarte tare, deformând interiorul habitaclului şi micşorând spaţiul vital pentru şofer, în timp ce volanul s-a deplasat spre dreapta, astfel capul manechinului a evitat airbag-ul şi s-a lovit de panoul frontal, sau chiar de pilonul frontal şi parbriz.

De asemenea, la unele modele, care au picat testul, airbag-ul lateral nu a fost activat la impact sau nu a reuşit să ofere o protecţie adecvată a capului şoferului.

Acest crash-test sever ne demonstrează din nou, că mulţi producători auto mai au de lucru asupra siguranţei modelelor sale, care trebuie să ofere o protecţie a şoferului şi pasagerilor în diferite tipuri de impacturi.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter