EuroNCAP spulberă aşteptările: un test de impact cu o suprafaţă frontală mică, asemeni celui american de la IIHS, nu va fi introdus în Europa!
19 Septembrie 2013, 10:50
Acum un an institutul american de securitate rutieră IIHS a introdus un nou tip de crash-teste, care presupune impactul frontal cu o barieră nedeformabilă la suprafaţă de doar 25% din lăţimea maşinii, pe lângă clasicul test cu 40% din aceasta. Americanii spuneau atunci că o mare parte din decesele în urma accidentelor rutiere din SUA sunt provocate de accidente similare, în care un vehicul este incapabil să absoarbă impactul cu o suprafaţă mică a părţii sale frontale la contactul cu un alt vehicul sau cu un obiect static dur.
Rezultatele primelor teste efectuate
de americani au fost de-a dreptul
înspăimântătoare, doar jumătate din
modele dovedindu-se capabile să ofe-re o protecţie cel puţin marginală sau
bună, în timp ce calificativul „bun” a
fost atribuit doar la aproximativ
10-15% din primele modele testate.
Au existat cazuri cu scenarii severe,
care includeau deformarea gravă a
caroseriei cu şanse minine de
supravieţuire pentru cel de la volan şi
chiar cazuri de desprindere totală a
uşii şoferului în urma impactului. Pe
parcursul anului, testele modelelor
proaspăt apărute pe piaţă au
demonstrat rezultate mai
bune la acest capitol, dar situaţia este
încă departe de un tablou dezirabil.

Pe fundalul acestor rezultate îngijoră-
toare, apăruseră mai multe zvonuri
despre eventualitatea introducerii unui
test de siguranţă similar în Europa, de
către EuroNCAP. Existau mai multe
voci sonore din industrie care
spuneau că o astfel de introducere e
necesară şi iminentă în Europa şi
chiar unii reprezentanţi EuroNCAP nu
excludeau o astfel de evoluţie.

Într-un interviu recent acordat publica-
ţiei „Car Safety Rules”, însă, Dr Michiel
van Ratingen, şeful EuroNCAP,
spulberă toate aşteptările şi declară
că un test similar celui american de
la IIHS nu va fi introdus în Europa în
viitorul previzibil. Van Ratingen face
referinţă la deosebirea specificului
situaţiei rutiere din SUA şi celei din
Europa, declarând că statistica rutieră
denotă o proporţie mult mai redusă a
accidentelor după scenariile testului
IIHS pe continentul european. „În
Europa sunt mult mai frecvente
accidentele în care maşinile intră în
coliziune una cu cealaltă, decât cu
obiecte statice”. Van Ratingen mai
spune că EuroNCAP preferă să
încurajeze tehnologiile care pot ajuta
la evitarea impactului cu suprafaţă
frontală mică, precum cele de
asistenţă la schimbarea involuntară a benzilor.

EuroNCAP va avea, totuşi, un test de siguranţă nou din 2015. Acesta va presupune impactul frontal cu întreaga suprafaţă a maşinii, iar la bord se vor afla manechine care vor imita siluetele bărbaţilor, femeilor şi copiilor. „Accidente de acest scenariu se întâmplă mult mai des în Europa, iar noi vrem să încurajăm centuri de siguranţă şi airbag-uri potrivite atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei sau copii”, mai adaugă van Ratingen.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,739
COMENTARII (11)
Valeriu
Chişinău
la 19 Septembrie 2013 - 11:22
Sefu de la "euro in cap" a primit ruble de la marii producatori europeni ca sa nu ii puna la cheltuieli si mai mari cu asigurarea securitatii. Oricum cand iesi pe contrasens, incerci sa il eviti pe cel din fata deoarece actioneaza autoapararea si in multe cazuri se poate intampla suprafata de impact sa nu fie mare.
Cel mai important insa este sa aveti grija la drum!
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 19 Septembrie 2013 - 14:30
E discutabil si relativ ... Eu personal ma uit la industria auto europeana si cea americana. In afara de design, americanii nu au nimic.
2
1
GRED
Chişinău
la 19 Septembrie 2013 - 14:32
Valeriu> Contrasens pe autobahn nu exista :)
2
0
Valeriu
Chişinău
la 19 Septembrie 2013 - 15:08
Dar nici toata Europa nu e autobahn, GRED, nu?
0
0
GRED
Chişinău
la 19 Septembrie 2013 - 15:23
Am condus mult in UK - nici acolo nu-i...
Dar hai ia asta ca o gluma...

Totusi cred ca cei de la "euro in cap" - :) au dreptate cand zic ca tre de lucrat asupra securitatii preventive ... gen City Safety de la Volvo nu ?
0
2
Valeriu
Chişinău
la 19 Septembrie 2013 - 15:39
Cred ca la americani cerintele fata de securitate sunt mult mai mari, se pare ca ei au introdus primii si obligativitatea airbag-urilor. Si mai au un avantaj, masini enorme, in care cred ca ai mai multe sanse sa supravietuiesti in caz de ceva! Drum bun si fara primejdii tuturor!
2
2
dima
Chişinău
la 19 Septembrie 2013 - 16:54
masinile mari nu intodeauna sint mai sigure, insa este o vorba veche, inca de cind era moda la MB w140, capota fiind enorma fata de celelalte automobile: "un metru de viata in plus".:)))
0
3
RT69
Chişinău
la 20 Septembrie 2013 - 22:46
E un mit treaba cu masini mari si lunge sa fie mai sigure. Constructia masinii si materialele folosite conteaza, nu cat e de lunga capota. Un smart poate fi mult mai sigur acum decat un Volvo (lung) de 25 de ani.
1
0
xenomorph
Piteşti, România
la 21 Septembrie 2013 - 10:41
pentru Constantin-Padure.com

Daca americanii nu au nimic in afara de design inseamna ca esti paralel cu industria auto!
1
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 21 Septembrie 2013 - 21:16
@ xenomorph , cu tot respectul lamureste-ne si pe noi cu argumente.

Au facut Chevrolet Volt sau tesla Roadster ? Si ?

E acelasi partz ca si produsele Apple ...

Care brand american se poate pune la bataie cu Mercedes , BMW , sau Audi ?

Am avut aceeasi discutie si cu varul meu care e stabilit in SUA de multi ani. Nu a plecat sa munceasca in constructii ci direct la IBM, dupa multe medalii la olimpiade si 3 facultati. Nu-i prost omu' ...

Isi schimba masinile ca pe pantofi si mi-a spus ca masinile americane sunt deosebit de aiurea. Desigur cele japoneze fac legea, dar el e fac Audi.



1
1
xenomorph
Piteşti, România
la 22 Septembrie 2013 - 16:45
pentru Constantin-Padure.com

Salut!
In caz ca nu stiai Tesla Roadster nu se mai fabrica de ceva timp. Hai sa vorbim de Model S.
Spune-mi te rog,o masina electrica europeana,sau asiatica,mai performanta/buna decat Tesla Model S?
Cred ca stii ca electrica americana are o autonomie de 500km,in timp ce masinile electrice europene abia ating 250km autonomie.
Si Volt e un hibrid foarte avansat tehnologic,poate merge pe modul electric 60 km fara sa intervina motorul pe benzina pe post de generator,de exemplu Toyota Prius merge pe modul full-electric doar 35 km.
In segmentul premium Cadillac se bate de la egal la egal cu Merc,BMW si Audi.Ultimele modele Cadillac(ATS,XTS si noul CTS) sunt bestiale.Asa ca,pe unele segmente masinile americane sunt superioare celor europene.
Faptul ca tu esti anti-american e alta poveste...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!