Noile BMW M3 şi M4 vin cu 430 CP sub capotă şi cu obsesie pentru drift!
25 Septembrie 2013, 14:00
Noua generaţie BMW M3 este unul
din cele mai aşteptate modele ale
lumii auto, iar recenta apariţie a Seriei 4, care a detaşat caroseriile Coupe şi Cabrio de restul familiei Seriei 3, ridică şi mai mult suspansul faţă de viitoarele modele M. Acum BMW anunţă primele informaţii oficiale despre apropiatele lansări în divizia M!

Noul BMW M3 Sedan va fi lansat simultan cu M4 Coupe, pentru prima dată în istorie. Anterior, versiunea coupe avea întotdeauna prioritate,
întrucât era şi cea care aducea cea mai mare parte a vânzărilor. Ultima generaţie M3 Coupe, spre exemplu, a fost vândută în peste 40,000 exemplare. Acum, însă, în lumina apariţiei Seriei 4, BMW a decis să lanseze M3 Sedan şi M4 Coupe simultan, pentru a asigura o politică justă ambelor modele.
Noile BMW M3 Sedan şi M4 Coupe sunt concepute în spiritul construcţiei uşoare şi vor cântări sub 1,500 kg, fapt care le va asigura o agilitate şi mai bună în raport cu predecesorii săi.

Sub capotă nu va mai montat un motor V8, ci unul cu 6 cilindri în linie, capabil să prindă turaţii super înalte.
Noul motor va face uz de tehnologie TwinPower Turbo, adaptată minuţios pentru noile modele M. În rezultat, propulsorul va dezvolta 430 CP, iar cuplul maxim va atinge valoarea de 500 Nm. În acelaşi timp, noul motor va indica un consum oficial cu aproximativ 25% mai mic decât V8-ul de sub capota predecesorului.

Puterea motorului va fi transmisă roţilor spate prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 rapoarte. Aceasta este cu aproximativ 12 kg mai uşoară decât transmisia precedentă. Ulterior, puterea pleacă spre roţile spate prin intermediul unui arbore ranforsat şi uşor, cu o rigiditate torsională sporită, care ajută motorul să ofere reacţii instantanee la apăsările agresive de acceleraţie.
transmisie automată cu dublu ambreiaj şi 7 trepte.

O bucurie majoră pentru fanii condusului spectaculos vine de la noul diferenţial spate Active M. Acesta este ghidat electronic în distribuţia corectă a cuplului, iar la apăsarea regimului de condus M Dynamic Mode, diferenţialul va exclude în totalitate subvirarea în viraje, şi va favoriza supravirarea, permiţând roţilor spate să alunece controlat mult mai mult şi mai spectaculos! Astfel, drift-urile cu
noile BMW M3 şi M4 vor deveni o joacă de copil! Sistemul de stabilizare va veghea întregul proces şi va interveni doar dacă maşina este condusă peste limite. Însă şi acesta va putea fi oprit în totalitate, lăsând şoferul unul la unul cu legile fizicii!
Deci, amatorii de drift pot să dea fuga într-un showroom BMW şi să-şi rezerveze un viitor M3 sau M4 chiar de azi, pentru că distracţia la volan se promite a fi imensă!
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,652
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (20)
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 25 Septembrie 2013 - 14:39
1.Pina și nemților le-a venit mintea la cap si au mer pe varianta:"crestem cuplul in defavoarea puterii". Au redus redline-ul de la 8300 la 7500RPM.Observam o crestere cu 10CP si 100Nm! (Deși tot ramane a fi un propulsor "high-revving" fara forța).
2. Mda - eficienta cu 25% mai buna...da pun pariu ca daca scoti tot din motoru ala, vreo 17 litri la 100km , se duc cu tot cu "6 cilindri de 3 litri" ---- UN PIC MAI PUTIN DECIT UN 392HEMI.
3. Au scos motoarele natural aspirate doar ca sa scada din masa totala a masinii si ca sa ATRAGA clientii care NU se prea pricep, cu "consum mai redus" și insasi cu denumirea "TURBOCHARGED".
2
1
Igor
Chişinău
la 25 Septembrie 2013 - 15:29
Eugen, in continuarea gandului tau: e mai placut sa drift-uiesti la 4000-5000 rpm, decit la 8000 rpm
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 25 Septembrie 2013 - 20:04
IGOR:
1.Asta a fost o ironie??
2.Eu cred ca intr-un drift, nu e cel mai important turatia mare/ mica....principalu e forta de tractiune mare care face ca roata sa piarda aderenta, restul face pilotul...
3.Pe mine ma enerveaza masinile astea high-revving, care merg intr-a 4-a, la un deal, pe la 7500RPM, la care acul turometrului abia se misca, ca sa atinga undeva redline-ul la 8000-8500RPM....ii trebuie undeva 3 minute , ca sa creasca de la 7500 la 8500 (spre exemplu)....e alta cind ai un redline la 5500 si mergi la un deal, intr-a 5-a, si vezi cum acu ala de la 4000RPM, cu rapididate tinde spre 5500
1
0
Alexei
Chişinău
la 25 Septembrie 2013 - 20:55
baieti, imi pare rau de voi, dar se vede ca n-ati condus niciodata un M, ca sa puteti discuta de asa ceva!
1) Turbina s-a pus pentru standartele europene si din toata lumea, si nu pentru drift sau economie cum ziceti voi, deoarece ea driftuie si cu turbo si fara si cum vrei.
2) Tot ce ati scris voi acolo este bred. sa scada masa totala, cuplu in defavoare puterii, red line, toata asta-i colb de-al vostru
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 25 Septembrie 2013 - 22:32
Alexei:
Sa cred ce ai scris ??
Tu cind citesti, incearca sa realizezi ceea ce citesti....nu doar --- "sa citesti"...mai analizeaza....lasa informatia sa treaca prin neuron....asa cum aerul, prin FILTRU, ajunge in motor...
2
0
dima
Chişinău
la 26 Septembrie 2013 - 09:36
Eugen0 toti fanii adevarati BMW tinjesc dupa V10 aspirate natural, insa aceasta este evolutia nu poti si nici nu trebuie sa lupti cu ea, decit sa ai o masina cu motor mare aspirat natural si sa o tii in garaj fiindca benzina costa 1.5 euro si se scumpeste, mai bine mergi pe twin power in fiecare zi si oriunde chiar si la magazin dupa lapte cu un M power
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 26 Septembrie 2013 - 15:25
DIMA: Eu nu inteleg, cum instalarea unui sistem TURBO, ar scadea consumul, din moment ce, la un motor pe benzina raportul aer/benzina NU TREBUIE SA SE SCHIMBE!!! Prin urmare, instalarea unui sistem Turbo presupune marirea puterii prin marirea cantitații de aer care intra in motor CARE PERMITE MARIREA CONSUMULUI de combustibil!!!!!
Deci, ori "bag" aer in motor instalind un sistem TURBO, sau, FAC UN MOTOR CU VOLUM MAI MARE, care face acelasi lucru- poate "inspira" mai mult aer care permite CRESTEREA CONSUMULUI pentru CRESTEREA PUTERII!!!

Daca am scris ceva gresit corecteaza-ma, fiindca eu nu fac diferenta la consum intre un 3.0 bi-turbo cu 430CP și un 6.2 N/A cu tot atitia cai !!
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 26 Septembrie 2013 - 15:48
Si inca ceva:
Probabil, turbina, ofera un boost, care creste exponential in dependenta de turatie => astfel, la turatii joase, 3000-4000RPM, sa zicem, ea ofera un boost mai slab, ceea ce necesita mai putina benzina injectata, astfel reducind consumul. Adica daca-ar fi sa merg prin oras cu NU MAI MULT de x RPM, as obtine un consum mai mic!

La motoru natural aspirat, cantitatea de benzina ce intra in motor, creste liniar, ceea ce inseamna ca la turatii joase, el s-ar putea sa "inghita" MAI MULT aer => mai multa benzina, iar la turatii inalte, curbele celor 2 motoare sa se intilneasca ---- asta poate fi un avantaj al motorului Turbo....probabil...

Un lucru e sigur: Nu suntem ingineri, si nu stim șmecheriile fiecarui BRAND, dar e sigur faptul ca puterea NU POATE SA APARA DIN NIMIC iar unica sursa de putere este puterea calorica a carburantului, și doi la mina - singurul scop al inginerilor unui BRAND e sa atraga citi mai multi clienti, iar asta se poate face pe 3 cai ---- sau cumva facem tehnologii sa rastoarne lumea, sau facem niste iluzii, astfel cei nepriceputi, vor cadea in capcana, sau imbinam precedentele 2 cai : un pic de acolo, un pic de dincolo!!!
1
0
dima
Chişinău
la 26 Septembrie 2013 - 18:21
scade consumul datorita micsorarii cilindreiei si datorita apasarii mai "mici" a acceleratorului, de exemplu motor 1.2TSI are 150 cai putere consuma in jur de 8 litri benzina, nu 5 cum declara ei:))) , iar un 2.0 MPI fara turbina consuma 10-12 litri si are 105 cai, pe 1.2 apesi un pic pedala si e destul ca sa mearga "bine", iar pe 2.0 trebuie sa o tii in permanenta pina in podea, de aici si diferenta de consum, am scris depre VW fiindca am circulat cu ele, cu BMW twin power inca nu am avut ocazia:(
1
3
Robert
Bucureşti, România
la 26 Septembrie 2013 - 20:55
@dima, devi penibil puiule cu bmw al tau. Parca esti un pres care scrie meet :))
4
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 26 Septembrie 2013 - 22:06
DIMA:
Probabil explicatia mea a fost corecta!!! (Degeaba cineva a pus dislike ---/ oameni buni, DACA NU INTELEGETI - nu puneti dislike , ca degeaba)...

COMPARA cosumul masinilor FORȚATE LA MAXIM, sunt sigur ca 1.2 TSI va papa mai bine!!!
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 26 Septembrie 2013 - 22:10
DIMA:
Explica terog de ce anume asa cum zici tu fiindca:
1. Cilindreea nu dicteaza consumul DIRECT.
2. "Apasatu pe pedala" difera de la masina la masina. Consumul difera.

Incearca sa explici la nivel tehnic ce se intimpla ca consumul scade , așa cum am facut mai sus!!! Arata CE NU AM SCRIS CORECT ?

O mașina mai puternica (benzina) va fi capabil sa manince mai mult decit o mașina mai slaba (benzina)! Fie ea turbo sau N/A - asta e...
1
0
501STL
Chişinău
la 27 Septembrie 2013 - 00:36
http://www.pozeface.com/credea-ca-scapa-de-ei-asa-usor
1
2
501STL
Chişinău
la 27 Septembrie 2013 - 00:36
tie roberte ,penibil esti tu boule
2
2
dima
Chişinău
la 27 Septembrie 2013 - 07:50
Robert_444 = Eugen0 voi cititi prea multa teorie, eu vam dat explicatie din practica am condus asa masini o perioada indelungata, ambele noi, ambele de aceeasi marca, BMW am condus doar simple fara turbo, asa ca nu am sa scriu prostii cum faceti voi, mai lasati calculatorul si mai faceti cite o plimbare cu o masina adevarata, daca aveti virsta!
2
3
Robert
Bucureşti, România
la 27 Septembrie 2013 - 13:42
dima= Alifonso,

De adevar , va suparati
De minciuna, va frustrati
Mai rau ca femeile intr-un ciclu se pare.

Voi, gugustiucii agramati care ati aparut in ultima vreme, puteti pune mana pe un manual, orice manual, de gramatica, literatura, istorie, etc va faceti un pic de cultura generala si pe urma abia trageti-i cu tastatura. In scris, ca si in viata de zi cu zi, prostia sare in ochi de la primele cuvinte, iar faptul ca sunteti in spatele unui monitor, nu face invizibil cretinismul dinauntrul vostru.

BEMhVE, HAUDI si Merjedes, si care or mai fi sunt doar niste paravane pentru spionaj si furt intelectual de la japonezi. Oricat de complexe si de stralucitoare ar fi produsele lor, nu sunt in nici un caz nu sunt capatul lumii si nu inseamna tehnologia absoluta. Intr-o zi o sa va treziti la realitate si o sa va dati seama ca toata viata ati scuipat semninte la un meci de divizia a 14-a iar cei din jurul vostru s-au bucurat de zilele pe care le-au avut pe pamant si au ras in sinea lor de stupiditatea pe care o afisati in public fara rusine, ca pe-o comoara de nepretuit.

Nu stiu ce e mai vrednic de dispretuit. Un frigider plictisitor facut in Bavaria ori agaricii anaflabeti care il sustin transpirati si incordati de parca insasi viata lor ar depinde de asta.

Salutarile mele !
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 27 Septembrie 2013 - 13:44
Acum, scumpilor ( fara ghilimele ), puteti pune cate o pernuta sub genunchi sa nu raciti, si sa incepeti mataniile in fata siglei BMW .
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 27 Septembrie 2013 - 15:05
ALIFONSO:
Practica se bazeaza pe teorie!

Ok, contra-argumenteaza ce am zis eu, cu logica te rog!
1
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 27 Septembrie 2013 - 21:07
DIMA:
1. Tu poate ai mers pe M-uri , da n-ai mers pe HOT ROD-uri (muscle-car-uri).
2. Așa si nu am mai primit confirmare din partea ta la cele spuse de tine...adica, tu traiesti doar cu "ce ai simtit/vazut" pe un M. Dar niciodata nu ai condus un motor cu 430CP și cu peste 600Nm, deci tu lasa practica la o parte, din loment ce Ai condus doar o clasa, și mai deschide carți științifice in legatura cu asta.
2
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 27 Septembrie 2013 - 21:10
Ca vad ca de zis sunteti buni, da la capitolu "demonstratie" .....ca piatra la deal. V-am zis, explicați ceea ce ziceți, ca poate eu sunt "greu de cap" și greu ajunge......


....niș o explicație.....
2
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!