Land Rover Etno test drive: oameni şi locuri dragi în Moldova!
30 Octombrie 2013, 08:41
„Oameni şi locuri dragi, sunt toate aici la doi paşi”... spune un frumos cântec moden al celor de la Furiosnails. E frumos când lucrurile moderne şi inspirate privesc lucid la lumea din jur şi la tradiţiile frumoase care ne-au ajutat să evoluăm până la timpul prezent.

Sunt rare şi momentele în care o marcă inovaţională din lumea auto, aflată într-o perioadă de revoluţionare
a ingineriei noilor sale modele, alege să invite posesorii şi pasionaţii la un test drive cu o puternică tematică etno! De fapt, cred că în întreaga istorie recentă a Moldovei, e primul test drive declarat drept ETNO TEST DRIVE! Şi cine putea să-l organizeze dacă nu Land Rover, marca iubitoare de aventură şi ieşiri la natură! Au mai existat întâlniri Land Rover în Moldova la care se servea mămăligă sau peşte
cu mujdei, dar o atmosferă atât de etno nu a existat niciodată!

De curând compania DAAC Hermes, importator Land Rover în Moldova a invitat proprietarii de Land Rovere la o aventură cu totul specială. Destinaţia – la fel de specială – împrejurimile reliefului unic de la Orheiul Vechi. Până şi maşinile au fost decorate cu inscripţii „ETNO TEST DRIVE”, însoţite de decoruri în stil naţional. Ei bine, în momentul în care vezi noul Range Rover Sport, care abia a ieşit pe piaţă cu un set imens de tehnologii inovatoare la bord, decorat în stilul tradiţiilor populare moldoveneşti, te
întrebi cât de bine se pot îmbina cele două lucruri – tehnologiile moderne revoluţionare cu tradiţiile şi locurile pitoreşti ale ţării noastre. Te simţi şi
oarecum măgulit de această abordare frumoasă, în spirit naţional, şi-ţi zici că ziua de sâmbătă va fi cu siguranţă una deosebit de captivantă...
Reprezentanţa Land Rover a pregătit pentru acest test două exemplare Range Rover Sport, la care s-au alăturat câte un exemplar
Range Rover, Discovery, Freelander şi Evoque. Maşinilor pregătite pentru testele din peisajele dure s-au alăturat şi câteva zeci de exemplare Land Rover conduse de proprietarii invitaţi la eveniment, iar toată coloana a pornit pe traseu, îndreptându-se spre Orheiul Vechi.

La intrarea în satul Butuceni, din imediata apropiere a celei mai pitoreşti zone de la Orheiul Vechi, a trebuit să descoperim cu toţii cât de mult au evoluat lucrurile în această localitate, în
direcţia unei adevărate zone
ecologice de conservare a
tradiţiilor. Case frumoase,
majoritatea decorate în stil
naţional, mai multe garduri şi
porţi tradiţionale şi până şi
viteza maximă este limitată în localitate la doar 10 km/h, pentru ca maşinile să emită un minim de gaze de eşapament şi zgomot. Butuceni a astăzi o adevărată localitate ecologică!
Odată ajunși la locul evenimentului, pentru o organizare mai bună, invitaţii au fost împărţiţi în grupuri, astfel încât toţi invitaţii au avut ocazia să aibă parte de acelaşi program, cu ordine diferită
a componentelor lui. Înaintea pornirii testelor propriu-zise, invitaţii au fost invitaţi să savureze şi o ceaşcă din renumita cafea Julius Meinl, iar ulterior au fost invitaţi să exploreze maşinile la adevăratul potenţial, fără frică de eventuale urmări, de către compania-asigurator, partener al evenimentului –
Victoria Asigurări. Eh, condusul în
offroad fără frică prea mare de
eventuale mici stângăcii sună bine,
nu?
Ce vă sugerează Dvs. expresia „căruţa drive”? Exact, programului etno-testului drive a conţinut şi o parte în care invitaţii au putut avea rol de pasager în una din cele două căruţe prezente la eveniment, călătorind prin
satul Butuceni cu numai un singur
cal-putere!
Şi totuşi, esenţa evenimentului au constituit-o episoadele numeroase de condus al modelelor Land Rover pe unul din cele mai interesante traseee de la astfel de evenimente. Maşinile, cu rezervoarele pline cu combustibil Ecto de la Lukoil, abia aşteptau provocate. Dacă la alte evenimente
aveam de-a face preponderent cu noroi şi gropi, atunci piesajul Orheiului Vechi a adus în ecuaţie şi pietrele dure, masive, pietrişul mărunt, urcuşurile şi coborâşului de pantă abruptă şi chiar denivelările extreme de câmpie. Exemplarele Land Rover şi-au demonstrat inteligenţa sistemului
All Terrain Reponse mai întâi la urcarea pantei abrupte cu pietre imense pe una din renumitele muchii de la Orheiul Vechi. Pe un astfel de teren nu numai garda la sol mare sau unghiurile bune de atac şi degajare au imortanţă, ci şi modul în care sistemul de tracţiune integrală reuşeşte să
distribuie inteligent cuplul între roţi, dat fiind că pietrele masive de sub roţi schimbă foarte rapid aderenţa roţilor de la una la cealaltă, iar tracţiunea integrală trebuie să fie suficient de inteligentă să stăpânească aceste tendinţe. Dar nu ar fi o noutate să
spunem că toate modelele Land Rover s-au descurcat de minune aici – de la cele mai compacte modele precum Evoque sau Freelander până la vârfurile de gamă, precum Range Rover sau Range Rover Sport.
Au existat şi segmente de viteză, în care maşinile au putut ridica, pe pământ brut, viteze de 70-80 km/h, apreciind confortul de la bord chiar şi
în astfel de condiţii. A existat însă şi o zonă de câmpie înfundată, în care nu ţi-ar veni niciodată în minte să te avânţi cu o maşină. Plină de denivelări masive, teren alunecos şi unghiuri ascuţite. La un segment al acestei zone, toate vehiculele se cufundau cu două dintre roţile unei laturi adânc într-o denivelare. Într-atât de adânc, încât orice alt vehicul de talia acestor maşini, s-ar fi răsturnat dramatic. Niciunul din Land Roverele din test nu
a făcut asta, însă, chiar dacă mulţi dintre cei de la volan nu s-au declarat a fi tocmai aşi în condusul de offroad. Construcţia inteligentă a maşinii şi ingineria inovaţională e cea care reuşeşte să facă faţă acestor provocări extreme, astfel încât proprietarul de la volan nu are decât să înainteze cu încredere şi acceleraţie moderată, învăţând că poate fi un şofer excelent de offroad fără cursuri speciale. Are nevoie doar de o maşină specială – de un oricare model Land Rover!
Iar în timp ce unii invitaţi au putut să experimenteze de la volan exemplarele Land Rover în aceste piesaje, alţii au putut să îi urmărească live în timp ce serveau o cafea sau o gustare, cu ajutorul unei transmisiuni video în timp real.

Pentru ca tabloul etno să fie cu adevărat complet, invitaţii au putut să savureze din măiestria mai multor meşteri populari în olărit, ţesut, împletit de obiecte din nuiele sau croitori de
straie naţionale. Cei cu adevărat
entuziasmaţi au putut vizita şi muzeul
etnografic din apropiere. Evident, din
tablou nu au lipsit şi bucate
cu aromă etno.
Eh, şi după o zi atât de nuanţată şi îmbibată cu aromă etno, răspunsul la întrebarea de la începutul acestui articol e evidentă. Ne întrebam dacă un model inovaţional Land Rover, cu toată tehnologia modernă de la bord, poate fi compatibil cu acest peisaj etnografic
al ţării noastre! E evident că poate, şi se îmbină excelent. Pentru că un Land Rover e construit întotdeauna nu doar pentru autobahn-ele germane, şi pentru întreaga suită de piesaje a geografiei planetei noastre. Un Land Rover se simte în apele sale şi în
peisajele de la Orheiul Vechi, dar şi munţii Atlas ai Marocului, în deşertul Sahara, în pădurile amazoniene, la cercul polar de nord, sau oriunde altundeva. Pentru că este un „Land Rover” – un „explorator al pământului”!
PiataAuto.mdIlie Toma
5
3,164
GALERIE FOTO (110 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (5)
Vlad
Chişinău
la 30 Octombrie 2013 - 13:51
Frumoasa initiativa Land Rover! Si masinile bune desigur!
1
1
FIFA
Chişinău
la 30 Octombrie 2013 - 21:03
eu am fost la gustar aici cu w211 pe drumurile estea si no stres....
0
2
FIFA
Chişinău
la 30 Octombrie 2013 - 21:03
))))))
0
0
constantin
Bălţi, Moldova
la 31 Octombrie 2013 - 10:51
Vlad deloc nu sunt deacord cu tine, la dezain sunt cit de cit dar cit de slabe mai sint (cel putin generatia precedenta era de ra....t, aceste modele nustiu cit de fiabile sunt daca sint ca precedentele atunci vai de capul lor) cunosc o persoana care detine un Range din 2006 cita rubla o lasat in servisuri si cel mai interesant ca lasa si pina in prezent vorbeste cu dispret de marca asta de vindut nu merge nu poate sa-l marite si acuma sta in garaj.Asta-i marca "nobila" costa o caruta de bani si facuta de r...t,moldovenilor de la guvernare si banditilor le place "nava amiral " eopte, cu aroma ETNO degraba in satele aceste nu o sa ramina oameni o sa faca test drive si numai coarele o le "admire"
0
3
Kristi
Chişinău
la 1 Noiembrie 2013 - 11:22
Vlad foarte corect spus, astea noi sunt mai ceva ca precedentele, mai multa electronica, suspensie si caroserie din aluminiu care aduc mai putin consum si fiabilitate scazuta, in schimb preturi mari la deservire si piese.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!