21 maşini care vor deveni clasice, dar pe care le poţi cumpăra azi!
26 Noiembrie 2013, 08:40
Când privim azi un legendar Pontiac GTO, cel mai mulţi dintre noi nu au nevoie decât de câteva minute până să ajungă să se întrebe cât de bine ar fi fost să fie contemporani cu o astfel de maşină, să o poată cumpăra nu restaurată într-un atelier, ci nouă, cu miros de tapiţerie abia cusută în fabrică şi miros de oţel abia şlefuit de strungurile uzinei...

Ei bine, haideţi să aruncăm azi o privire spre câteva maşini din epoca noastră, care vor deveni cu siguranţă clasice şi legendare!
Alfa Romeo 4C

Arată superb de bine, cu excepţia farurilor stupide, fără un geam care să acoperere ochii ăia de insectă. Dar are proporţii fierbinţi,o structură monococ din fibră de carbon, cântăreşte doar 950 kg şi vine cu un propulsor nou, montat central, de doar 1,750 cm cubi, dar care scoate 240 CP. Raportaţi la
greutatea maşinii, caii-putere reuşesc să o catapulteze până la prima sută în doar 4.5 secunde. Italienii vor produce doar 1,000 exemplare ale acestui model – 500 destinate Europei şi alte 500 pieţei SUA. Dacă vă grăbiţi, mai puteţi prinde una la un preţ de aproximativ 60,000 euro.
[Ce am testat de la Alfa Romeo: Giulietta]
Audi A1 quattro

E aproape incredibil că Audi a decis, totuşi, să monteze tracţiunea integrală quattro pe A1. Dar nu a făcut-o oricum, ci într-o ediţie limitată de doar 333 exemplare. Sub capotă e prezent un motor turbo de 256 CP şi 350 Nm, iar
pentru ca tracţiunea integrală să poată include şi roţile spate, puntea posterioară a primit o suspensie multi-link, în locul celei standard cu bară de torsiune. Astfel, Audi A1 quattro este mai manevrabil, mai controlabil, mai puternic şi muuult mai plăcut de condus! Într-atât de delicios încât
trebuie să vă grăbiţi foarte tare să mai prindeţi pe undeva vreo maşină din cele 333 de exemplare exclusiviste!
[Noi am prins una, şi mai exclusivistă de atât, cu un tratament de tuning de la MTM, în urmă căruia puterea a crescut de la 256 la 380 CP! Vezi testul superb aici]
Audi R8

E supercarul care le-a şters nasul tuturor celorlalte supercar-uri cu nume mari italieneşti şi le-a demonstrat ce înseamnă adevărata calitate şi fiabilitate în segment. A revoluţionat lumea supercar-urilor şi le-a ridicat standardele până la culmi pe care snobismul de dinainte se încăpăţâna să le atingă. A pus un accent mult mai mare pe inovaţie inginerească, provocându-le pe celelalte mărci din
segment să inoveze şi ele cum nu au mai făcut-o anterior. Nu e vândut în ediţie limitată – ba chiar e disponibil oricând spre vânzare la un preţ care începe de la aproximativ 115,000 euro, dar va rămâne o legendă în istorie pentru impactul pe care l-a avut. Şi pentru istoria Audi, de altfel, pentru rolul său de debut al mărcii în segmentul supercar-urilor.
[Şi pe asta am testat-o, tot în interpretare MTM, cu motor V10 sub capotă! Vezi aici testul!]
BMW M3

Modelul ăsta a cam zis adio liniei de producţie, iar bavarezii ne sugerează deja şi datele tehnice ale succesorului său, care ar trebui să fie dezvăluit în lunile viitoare. Dar tocmai succesorul său îl face mai preţios pe acest M3 în
orice caroserie – sedan, coupe sau cabrio. În primul rând pentru că urmaşul său nu va mai avea un motor V8 sub capotă, ci unul cu 6 cilindri în linie. În al doilea rând, pentru că succesorul său se va bifurca în M3 pentru caroseria sedan şi M4 pentru coupe şi cabrio, distanţându-se de
modelul actual. Iar asta îl face pe acest BMW M3, cu un delicios V8 de 420 CP sub capotă, o legendă încă fie, care va fi căutată mulţi ani înainte de pasionaţii mărcii bavareze!
[Acum doi ani şi jumătate am testat şi acest BMW M3, în caroserie cabrio. Vezi testul aici]
BMW Seria 1

Ca şi în cazul altor modele, maşina asta va deveni clasică din cauza faptului că succesorii ei s-ar putea să nu mai fie la fel de delicioşi. Actualul
BMW Seria 1 e unicul hatchback din segment care vine standard cu tracţiune spate şi opţional cu tracţiune integrală, iar dacă ne uităm la concepte precum BMW Active Tourer, atunci putem intui că viitoarea
generaţie a modelului, peste vreo 4-5 ani, va avea tracţiune faţă. Aşa că savuraţi astăzi un BMW Seria 1, care se conduce fantastic de plăcut, ca un bavarez adevărat!
[Avem şi aici un delicios test drive cu BMW Seria 1 M135i! Vezi testul]
Bugatti Veyron

Eh, asta e o legendă care să încăpăţânează să plece dintre noi abia când va fi bătrână şi zbârcită de tot. E de mult timp pe piaţă, dar nimeni nu i-a putut încă egala sau depăşi valoarea morală sau valoarea emoţională a celor 1,001 CP de sub capotă, ori, mai noi, a celor 1,200 CP! E o maşină
care a avut un impact enorm pentru lumea auto a ultimului deceniu şi care va fi întotdeauna o adevărată capodoperă de colecţie. Dacă una nouă costă între 1 milion de euro pentru varianta standard şi peste 2 milioane pentru ediţiile exclusiviste,
puteţi intui cât vor costa aceste exemplare la licitaţiile de peste vreo 20-30 de ani... O investiţie intrigantă, deci!
[Nu, pe Veyron încă nu l-a testat. Dar poate vă mulţumiţi cu un test cu Lamborghini Aventador, realizat de noi în Sant’Agatha Bolognese? Vezi aici]
Chevrolet Camaro

Miroase a cauciuc ars aici,
în stil puritan. Maşina asta încă mai
face uz de un imens V8, care-şi
transmite puterea roţilor spate, iar tu,
de la volan, ai şansa că puterea e
mult mai multă decât o pot ţine roţile,
astfel că acestea derapează nărăvaşe
cât ai zice peşte. E un extaz legendar!
[L-am testat pe Camaro! Vezi testul aici]
Dodge Challenger

E un muscle-car veritabil, poate cel mai agresiv dintre cei trei veri americani. Şi încă mai vine cu reţeta aia clasică de motor imens, tracţiune spate şi suspensie cam şubredă la
manevrabilitate, pentru a-i garanta distracţie maximă. Viitorul e încă incert pentru un eventual succesor al lui, dar astăzi puteţi cumpăra un Dodge Challenger în SUA cu doar puţin peste 26,000 dolari!
Ford Mustang

O altă legendă vie, mai ales că şi aici succesorul promite schimbări radicale de concept, design şi substrat tehnic,
care i-ar putea lăsa pe foarte mulţi nostalgici după actualul Mustang. Dacă nu vă limitaţi la buget, optaţi pentru un Shelby GT 500 sau un Boss 302!
Jaguag F-TYPE

Decapotabilă, sau, mai nou, coupe, noua creaţie britanică vine să elogieze o altă legendă a mărcii – E-Type. Şi o face extrem de reuşit. Într-atât de reuşit, încă noi credem că deja îşi
merită locul în clasamentul legendelor vii, care vor fi privite cu admiraţie peste mulţi ani! Motorul V8 supraalimentat e pur şi simplu delicios, aşa că dacă vreţi plăcerea maximă, alegeţi-l pe el!
[Uite ce teste Jaguar avem pentru tine aici]
Jeep Wrangler

Wrangler e în producţie de zeci de ani şi parcă nu am avea motive nici acum, nici în viitor, să ne uităm prea mult la un Wrangler de demult, în locul unui
prezent. Dar problema e din nou în succesorul său, care ar putea să renunţe la punţile rigide actuale, adoptând o arhitectură ceva mai „civilizată”, ajutată de o mulţime de sisteme electronice. Suntem siguri că, dacă schimbarea va avea loc, actualul Wrangler ar putea rămâne în memoria publicului ca ultimul Wrangler adevărat.
Lexus LFA

Ca şi R8 pentru Audi, LFA a fost
primul supercar pentru Lexus şi le-a
şters din nou nasul tuturor celorlalte
reprezentante ale segmentului prin
inginerie, inovaţie, performanţă şi
caracter. Modelul vine cu un motor
V10 de 4.8 litri, care dezvoltă 552 CP,
prinzând prima sută în doar 3.7
secunde. Lexus a produs doar 500
exemplare şi linia de asamblare
s-a oprit deja, dar mai puteţi
prinde în stocurile
dealerilor ultimele
exemplare, la un
preţ între
350,000 şi 400,000 euro, în
funcţie de regiune şi taxe!
[Uite ce teste Lexus
avem pentru tine aici]
Mazda MX-5

MX-5 e o legendă accesibilă şi nu va aduna niciodată milioane la licitaţie, pentru că e cel mai vândut roadster din lume, iar asta înseamnă că sunt cam multe pe mapamond. Dar tocmai popularitatea, simpleţea şi naturaleţea în condus îl fac atât de apreciat!
McLaren MP4-12C/MP4-12C Spider

Un nou supercar şi o nouă provocare lansată concurenţilor. Cu o inginerie radicală şi cu un mic V8 de doar 3.8 litri sub capotă, McLaren MP4-12C a reuşit să facă multe modele Ferrari şi Lamborghini să roşească.

[Ca să înţelegi mai bine de ce e atât de special modelul ăsta, trebuie să citeşti testul nostru cu McLaren MP4-12C Spider!]
Mercedes-Benz G-Class

Cărămida care nu îmbătrâneşte e o legendă de mulţi ani, şi din fericire e o legendă pe care încă o mai poţi comanda într-un showroom Mercedes-Benz. E ciudată pentru unii, dar atât de specială pentru alţii! Şi poate face lucruri nebănuite în offroad! Dar şi pe asfalt, mai ales dacă vine în vreo interpretare AMG!
[Am testat unul simplu, diesel, cu mult timp în urmă, în cadrul unui Driving Experience. Dar poate, în curând, vă surprindem cu ceva mai proaspăt, ce ziceţi?]
Mercedes-Benz SLS AMG

Maşina asta tocmai ne-a declarat tuturor că ne va spune adio în curând. Ne va fi dor de uşile alea Gullwing. Ne va fi dor de unul din puţinele Mercedes-Benz-uri moderne create doar din pură ambiţie, nu neapărat din calcule economice. Ne va fi dor de un Mercedes-Benz cu adevărat admirat până la ovaţii. Dacă aveţi azi aproape 200,000 euro, daţi fuga în showroom, statutul de legendă e garantat!
Mitsubishi Lancer Evo X

Evo 7, 8 şi 9 au urmat foarte rapid unul după altul, şi atunci când a apărut Lancer Evo 10, sau Evo X, am zis cu toţii un profund „waw”. Ei bine, acel waw durează de mai mulţi ani, iar un Evo XI e pus la mare îndoială, mai ales că viitorul Lancer simplu are şanse să fie construit pe o platformă franceză... Uhhh... Ne îndoim că japonezii vor
putea condimenta cu wasabi broaştele franceze în aşa fel, încât acestea să miroase a performanţe de raliu cu tracţiune integrală genială, ca în cazul actualului Evo X. De asta, daţi fuga
astăzi în showroom şi cumpăraţi o bijuterie adevărată.
[Acum aproape 4 ani făceam pentru tine un delicios test cu 5 Lancer-e, printre care şi un Evo X. Savurează-l aici!]
Morgan 3 Wheeler

Nebunia asta de maşină britanică, cu
3 roţi, e legendă încă de la naştere,
pentru că elogiază conceptul unui alt
3 Wheeler legendar, care a definit o mare parte din istoria Morgan. E nebună de tot, şi asta o ştiu pasionaţii Morgan, care sunt gata să scoată astăzi din buzunar zeci de mii de euro
pentru un exemplar nou, iar peste mai mult ani vor scoate şi sute de mii pentru o mostră de nebunie istorică!
[Uite aici un reportaj special de-al nostru de la uzina Morgan!]
Peel P50

E cea mai mică maşină din lume, care se produce cu adevărat în serie. Se bazează pe originalul anilor ’60, şi producţia a reînceput în Marea Britanie
pe baza designului original, cu un motor electric sau unul pe benzină. Costă mult, dar cei care o produc ştiu că e o legendă, de asta o şi vând atât de scump.
[Îţi vine să crezi? Am testat Peel P50! Vezi testul aici]
Tesla Model S

Modelul ăsta e una din acele maşini care schimbă istoria. Tesla Model S a demonstrat că o maşină electrică
poate fi dorită, performantă, eficientă şi practică pentru exploatarea cotidiană. A depăşit vânzările unor limuzine luxoase bătrâne şi le-a şters nasul şi celor mai accesibile electromobile. A
devenit cea mai vândută maşină în clasamentul general în Norvegia! E într-atât de dorită, încât cei de la Tesla se gândesc să construiască o nouă uzină, pentru a ţine pasul cu producţia!
Toyota GT 86 / Subaru BRZ

Coupe japonez brut, cu tracţiune
spate. Doar această descriere ar fi
suficientă pentru a declara cele două
surori, alături de americanul Scios
FR-S, drept legende vii. Se conduc
legendar de bine. Şi sunt cât se poate de accesibile, deşi întotdeauna am vrea şi mai accesibil de atât. Cert este că oferă senzaţii pure într-o lume izolată de prea mulţi creieri electronici. Daţi fuga după unul din ele. Oricare vă place mai mult.
[Noi le-am testat pe amândouă: vezi testul cu Toyota GT 86 sau cu Subaru BRZ]

Sunt 21 de legende vii! Dar tu pe care ai alege-o?
PiataAuto.mdIlie Toma
8
9,258
COMENTARII (5)
zzz
Donduşeni, Moldova
la 27 Noiembrie 2013 - 11:10
Nu cred ca ati definit corect notiunea de masina clasica. Ati descris ce reprezinta si cu ce se evidentiaza in fata concurentilor, insa nu-s (n-au premisele necesare sa devina) toate clasice.

R8? Este un supercar fiabil - este un oximoron.
Doar M3 coupe are sansele sa fie clasic - E92 fiind ultimul M3 in caroseria coupe. Din aceasta cauza sedanul o sa fie intotdeauna eclipsat de coupe.
Seria 1 este doar un rezultat al luptelor marketologilor.
Daca ati inclus Bugatti ar trebui sa adaugati pe piedestal si Koenigsegg si Pagani. Fiecare s-a evidentiat diferit, totusi nu cred ca vor deveni clasice. Exemplare de colectie - da, modele clasice - dubios.
Urmeaza aceeasi situatie. Mustang - da, Corvette - nu? N-o sa devina clasice, insa, nici una. Sunt modele de serie generatiile actuale a carora au ramas la conceptul de evolutie si nu revolutie.
Toate care urmeaza sunt doar modele de serie ca orice altele. Argumentul cu nestiuta generatiilor viitoare nu-si are locul. In aceasta ordine de idei putem sa declaram toate modelele in productie ca fiind clasice, insa, doar pana la iesirea generatiei viitoare.
O sa cad de acord cu GT86/BRZ. Si LFA.

Why no GT-R? Acesta macar pe merite si-a lasat amprenta in lumea auto.
Dar 911 GT3?
Dar 1M???
Nu pot sa va urmaresc logica.
1
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Noiembrie 2013 - 20:21
Dintre toate enumerate, peste ani as dori cred eu acest BMW M3, Subaru BRZ, Jeep Wrangler si cele 3 muscle-car-uri, in rest nu cred sa ajunga vreun-ul legenda mare peste ani. MB "Kubik - rubik" nu ma impresioneaza, insa stiu ka multi deja il konsidera "tata" intre masini de pe akum... deci fie si asta ca sa nu-mi sara cineva in kap ka tipa nu l-am socotit de mare legenda :D
0
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 29 Noiembrie 2013 - 21:11
VB_1One , acus o sa spuna cineva caa e un monstru bla bla bla ( G-Class-ul)....asta cind in lungime si in latime e mai mic decat Dodge Challenger - un coupe ... :D ...micuțul Gelandewagen... :D suna bine..
0
1
simi
Chişinău
la 30 Noiembrie 2013 - 15:44
ce cauta peel si bmw seria 1 ?! wtf bmw 3m altceva... miata? kint este rx 7 dintre cele mai tuningate... evo x ?! kind impreza si evo 9 au luat mereu primele lokuri in rally ....

lukru de muntuiala ...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Decembrie 2013 - 22:32
Eugen0: exact, kiar rusine sa-i fie... :D:D
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!