Poza istorică a zilei: Mercedes-Benz S-Class W140
13 Februarie 2014, 17:44
Vă promiteam în ultimul episod că vom vorbi despre un alt model indestructibil. El e, renumitul S-Class W140, produs între anii 1991 şi 1998.

Modelul debuta cu două versiuni de ampatament, standard şi alungit, venind să satisfacă cele mai pretenţioase cerinţe ale clienţilor săi.
În acei ani, dezvoltarea unei noi
generaţii S-Class însemna pentru
Mercedes-Benz urmarea principiului „at any cost”, însemnând că limitările de costuri de dezvoltare şi inginerie
nu se aplicau pentru modelul de top. Termeni precum „overengineering” erau regula pentru toate modelele mărcii germane de atunci, iar S-Class avea dreptul moral de a face uz maxim
de ei. Aceste costuri se reflectau mai apoi în preţul modelului, W140, spre exemplu ajungând să coste cu aproximativ 25% mai mult decât predecesorul său, W126.
În ani în care mulţi producători încă nu aveau motoare diesel dezvoltate, iar cei care aveau nu se încumetau să le instaleze pe modelele de vârf, W140 a debutat cu un propulsor turbodiesel
ultra-eficient, de 3.0 litri şi 6 cilindri în linie, ascuns sub capota versiunii 300 SD, care dezvolta 177 CP. Nu lipsea nici deliciosul motor V12, de 6.0 litri, montat sub capota versiunii 600 SEL.
Acesta dezvolta iniţial 408 CP, iar ulterior puterea lui a fost redusă la aproape 390 CP pentru a-i spori eficienţa. Versiunea V12 a fost extrem de populară în SUA.

Inovaţiile aduse de W140 au fost nenumărate, majoritatea de ele
impresionante şi astăzi, dărămite pentru un model care a debutat în anul 1991. Sistemul automatizat de climatizare, de exemplu, stoca energie termică provenită de la motor, putând sufla aer card în gurile de ventilare pentru o perioadă după oprirea propulsorului. W140 aducea în lumea
auto o mulţime de butoane cu funcţii deduse din apăsări în creştere sau scădere, dar şi comenzi rotulare, care deschideau posibilităţi uriaşe de aranjamente a comenzilor, dar care aduceau complexitate folosirii maşinii. De fapt, testele drive ale acelor vremuri menţionau frecvent
complexitatea folosirii comenzilor ca un neajuns al maşinii. Maşina mai aducea sisteme opţionale de închidere automatizată a uşii portbagajului, dar şi
a portierelor. Mercedes-Benz S-Class W140 a fost şi unul din primele modele din industrie care a beneficiat de sistem ESP de stabilizare a traiectoriei.
Au existat şi versiuni ultra-alungite şi blindate ale lui W140, cu eticheta Pullman, acestea primind doar motorul de top V12. În 1997 Mercedes-Benz a
creat un exempalr unic, în caroserie Laundaulet, care a avut rolul de a-l transporta pe Papa Ioan Paul al II-lea.
Proprietarii modelului îl apreciază pentru confortul regesc de la bord, modelul având o suspensie capabilă să ofere o rulare „de mătase”. De asemenea, W140 e renumit şi pentru durabilitatea incredibilă, asigurată de supraingineria componentelor sale. O adevărată limuzină luxoasă indestructibilă...
PiataAuto.mdIlie Toma
6
11,414
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
COMENTARII (43)
Dorin Ciobanu
Lugano, Elveţia
la 13 Februarie 2014 - 17:53
Șestesotîi ar zice moldovenii!
1
3
FIFA
Chişinău
la 13 Februarie 2014 - 18:13
Zeul, Dumnezeul nu a MB dar in genere a tuturor autoturismelor din toate timpurile.
1
4
Viorel
Teleneşti, Moldova
la 13 Februarie 2014 - 18:15
@FIFA: da cu Ghelendvaghen cum ramane?
0
0
Ion
Chişinău
la 13 Februarie 2014 - 19:37
"Кабан"....nu o sa moara nici o data...
0
3
FIFA
Chişinău
la 13 Februarie 2014 - 19:41
Geliku e parca ceva aparte ceva extravagant, tine de gusturi, dar 140 asta e clasica, 140 e pentru suflet parca.
0
3
Igor
Chişinău
la 13 Februarie 2014 - 21:32
Dorin, cum o zis si Ion, "KABANCEK", cum ar zice moldovenii :))

shi chiar nimi nu pune un anekdot despre zapor si shestesotyi la semafor...

propun pe linga poza istorica a zilei, anekdotul zilei despre masini :D
1
3
Igor
Chişinău
la 13 Februarie 2014 - 21:35
aaa... si nu uitati de Sasha Belyi ;)
1
3
Mihail
Chişinău
la 13 Februarie 2014 - 23:42
imi pare rau doar de un lucru... ca aceste minunatii ramin istorie... poate lear da in cap la constructorii auto sa mai produca intrun colt de uzina si cite asa o legenda din cind in cind.... poate mai moderniza (motoare,electronica...sisteme de sigaranta..) dar aceeasi caroserie....
1
4
FIFA
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 00:10
era ceva timp in urma un zvon ca vor face o editie de E 190 cu aceeasi caroserie dar ceva modernizari dar din pacate au ramas doar zvonurile.
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 14 Februarie 2014 - 00:30
Fereasca D-zeu. Pe langa bordul acela disproportionat si pozitionat neconformist, calitatea materialelor este si ea neglijabila. Uitati-va la un LS400 din acelasi an si veti vedea ca S-ul este imbatranit rau fata de rivalul din Tara Soarelui Rasare.
5
4
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 14 Februarie 2014 - 00:47
Unicul S Class care mi-a placut.
0
2
Viorel
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 02:27
Robert, nu compara Lexus LS din prima generatie si a doua generatie cu Mercedes-Benz S-class W140. Imbatranit pare Lexus, dar nu Mercedes. Calitatea materialelor neglijabile? Robert, ai mers vreodata in vreun W140? Materialele sunt de o calitate peste Lexus. Asta interiorul din Lexus pare ieftin si denota faptul ca nu este decat o Toyota cu sigla de Lexus. Parerea mea este ca japonezii, cel putin la vremea respectiva, nu erau atat de buni la capitolul design interior si calitate materiale pentru interior comparativ cu rivalii germani.
Bordul nu mi se pare deloc disproportionat si pozitionat neconformist, este chiar foarte ergonomic si pozitionat foarte bine.
In fine, Mercedes S-class W140 a fost un etalon la vremea respectiva pentru concurentii sai, si este, dupa parera mea, cel mai reusit model din istoria Mercedes.
3
4
Igor
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 10:06
buhaiule de 14 ani, cind nemtii o facut masina asta, japonezii inca mergeau pe karbiuratore! masina asta a fost masina de la care MB mai nu a dat faliment... ca merge cu anii si nu se strica, onemalo. asta e culmea la fiabilitate si manevrabilitate! mai bun de atit nu s-a inventat nimic
4
5
GRED
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 10:08
De la S-uri porneste industria AUTO. Aici e punctul Zero! O masina legendara si circula si astazi pe drumurile Europei nu mai zic de Moldova. O fi celelalte mai proaspete cum zice Robert doar ca Robert este subiectiv si nu vrea sa zica ca Lexus acelor timpuri seamana izbitor de mult cu acest W140 - ce-o fi insemnand asta ca au copiat ? Au plagiat? Fara suparare dar e un model care a trecut prin manile a multor demnitari de stat, banditi, directori de companii, artisti, chiar si prin manile celor alea Salam si pana la urma sa fie o masina foarte cautat de oamenii de rand dupa multi ani cand au scazut in pretz. Un model facut de o echipa care a pornit la treaba in anii 80 frate pentru a fi scos prin anii 90 si criticat dur de "marii specialisti" ai industriei auto din cauza opulentei sale care pana la urma sa dovedit a fi cea mai tehnologizata masina a timpurilor sale. Standarde in materie de comfort si anume toti asa ziceau pe atunci - uite cum merge masina mea parca e un 140-oi ha? Deci toti se aliniau la acest model... restul nu mai conteaza :)
3
5
FIFA
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 10:54
In ani de producit e a 140,,, 98% din demnitarii de stat la nivel mondial, foloseau acest model, este statistica aici nu ai cum sa negi asta.
1
1
Valeriu
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 13:38
Daca tot au fost comparate cele doua modele "indestructibile", in SUA (pentru care a si fost creat LS), in anii 90', S niciodata nu a intrecut LS la vanzari. Probabil a avut ceva mai bun japonezul decat germanul.
3
2
Robert
Bucureşti, România
la 14 Februarie 2014 - 14:45
Igore, ti-ai terminat tratementul? Ai intrat sa fii iar la subiect aici ? Baiatu tu nu ai nici o legatura cu domeniul auto.

Valeriu, normal ca LS era peste W140 . Finisajele lui LS400 erau mult mai bune, iar plansa de bord era orientata catre sofer, dar din cate observ acest W140 o are mai mult orientata catre pasager, iar aeratoarele central sunt pozitionate incomod.
3
1
Robert
Bucureşti, România
la 14 Februarie 2014 - 14:45
centrale*
3
1
GRED
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 15:51
Da baeti - foarte incomoda masina. Probabil aveti chinuri groaznice conducand aceasta masina in anii ei de glorie. Imi pare rau ca ati fost chinuiti atat de mult la volanul ei ce sa zic. Faceti test-drive virtual pe facebook si twiter. Nu vreau sa zic ca ati vazut masina asta doar in poze :)
Sanatate fratilor! Toata lumea din industria AUTO chiar japonezii se pronunta in favoarea acestei masini - dar parerea voastra mai mult conteaza - din fericire doar pentru voi !
Lexus a mers bine in USA si datorita pretului de 35 mii $+ - asta nu vreti sa spuneti daca tot faceti afirmatii.
Si inca ceva ca nu ducem lumea in eroare = "LS-400 представлены общественности в январе 1989 года - Роскошный заднеприводный седан, подготовленный в качестве конкурента для BMW E32 и Mercedes W126, вобрал в себя самые передовые решения от концерна Toyota"
2
5
FIFA
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 16:21
stai ca aista nu a sa inteleaga
1
2
Igor
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 17:03
bai vita cornuta de rasa romineasca, tu ai perfuzii in cap?? tu mai ai sa scrii prostiile astea???
2
3
Igor
Chişinău
la 14 Februarie 2014 - 17:13
@Gred, nu te chinui degeaba, pt ca chiar n-ai cu cine...
1
3
Robert
Bucureşti, România
la 14 Februarie 2014 - 20:53
PT Salam Alecu cap de miel aka. Igor
Mai pui mic, eu chiar nu inteleg de ce tot postezi p'aici daca tu esti paralel? Multi ti-au spus chestia asta o gramada de lume de aici ti-a zis ca n-ai absolut nicio treaba cu domeniul auto. Spitalul Fundeni de pediatrie Bucuresti are locuri libere si costa si ieftin un tratament. Daca nu iti ajung banii poti veni la noi. Voi vorbi eu cu medicii, le voi spune sindromul de care suferi. Acela de a nu vedea padurea din cauza copacilor. acum scuza-ma ca sunt ''NE-amabil'' cu tine.

GRED, aici ai dreptate. Chiar ma sapa rau ca ''Mercedes este atat de tehnologizat'' , a devenit Dumnezeu pe pamant stiai ? De fapt nu trebuie sa stii. Lucrul asta il observi in realitate unde zmeii intra in curba cu 130 km/h fara sa gandeasca macar o secunda ca masina le poate salva viata doar in limitele legilor fizici, fiindca pana la urma intre masina si asflat sunt 4 palme de caucic, iarna sunt 4 palme de cauciuc moale. Anvelopele de iarna sunt in general anvelope moi care raspund diferit fata de cele de vara, adica sunt mai bune iarna pe zapada insa nu vor frana niciodata mai repede ca niste anvelope de vara pe udatura sau uscat . Dar nah.....o sa imi iau manute rosii ca va spun voua fanilor asta. Adica ce naiba in Mercedes nu moare nimeni, nici macar legile fizicii care iti fac praf organele interne nu se aplica la Mercedes.
3
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Februarie 2014 - 20:59
Mercedes-ul Mercedes-urilor... asta intr-adevar merita tot respectul de rigoare. O masina vesnika, daca e intretinuta korespunzator, va tine kit o viata de om. Mai bun ka el, Mercedes nu va mai scoate nici un S-klass ku toate ca acum implementeaza tot felul de sisteme dracoase. Acesta e simplu si vesnik. Te simti in el ka in tank. Nu sunt nici pe departe fan al Mers-urilor, ba kiar le urasc, dar W124 si W140 pentru mine sunt "sfinte".
0
5
Robert
Bucureşti, România
la 14 Februarie 2014 - 23:29
@VB, ai dreptate. Mdelele acestea chiar erau printre cele mai fiabile si mai originale Mercedesuri, cu toate ca nu-mi plac interioarele lor si cred ca sunt depasite de Lexus-urile de la acea vreme.
2
3
Igor
Chişinău
la 15 Februarie 2014 - 00:07
nu, tu chiar esti bolnav mintal... tu chiar crezi ca pe cineva de aici intereseaza in ce spital tu te lecuiesti, cum se numeste si unde se afla, expertule in domeniul auto... minca-te-ar cinii de mitic ce esti, obositule...
4
2
Mihail
Chişinău
la 15 Februarie 2014 - 00:16
dac mai pricepe si robert in masini....
0
7
GRED
Chişinău
la 15 Februarie 2014 - 13:17
No a fost clar. Lexus acelor timpuri a fost construit a se bate cu W126 - lansat in 1979 tată! Ca in 1994 abea sa scoata un facelift.

Si cu ce asa tehnologic si ca design e mai frumos asta

http://wikicars.net.au/_images/reviews/lexus_ls_xf10_ser1_06.jpg
http://wikicars.net.au/_images/reviews/lexus_ls_xf10_ser1_01.jpg

decat asta

http://wikicars.net.au/_images/reviews/mercedesbenz_sclass_w140_ser3_07.jpg
http://wikicars.net.au/_images/reviews/mercedesbenz_sclass_w140_ser2_13.jpg

??

A fost si Lexus destul de revolutionar la acea vreme nu ai ce reprosa nimanui nimic. Dar hai sa fim sinceri pana la capat.
2
3
Robert
Bucureşti, România
la 15 Februarie 2014 - 14:28
Interiorul lui LS este de tot luxul , pe cand al lui S la acea vreme arata ca o utilitara sin zilele noastre.......mai simplu nici ca se poate.
5
3
Robert
Bucureşti, România
la 15 Februarie 2014 - 14:28
din*
4
1
Igor
Chişinău
la 15 Februarie 2014 - 14:37
diagnoza mea de mai sus s-a confirmat inca odata
4
2
GRED
Chişinău
la 15 Februarie 2014 - 15:07
Sa fii sanatos :)
Sper sa ai timp sa te documentez in lumea automobilistica. Apropo documenteaza-te cine este Bruno Sacco.
3
4
Robert
Bucureşti, România
la 16 Februarie 2014 - 12:29
Si inca ceva GRED, ti-am spus cand un alt vecin mi-a semnalat o posibila uzura la planetara de pe puntea fata ? Cazul este cam complica. Dar daca nu ma crezi iti pot distribui email-urile fiecaruia, sa te convingi singur. Asta s-a intamplat acum un an si jumatate-doi, de atunci a zis ca nu mai vrea sa auda de mercedes. Omul si-a luat Nissan Murano la ''ocazie'' pret mic de altfel . Masina ii fusese pusa sechestru de la proprietarul in cauza care nu-si plati'se ratele la ea, dupa aceea vanduta la juma' de pret.Sper sa nu te superi cu mine, nu o spun cu rautate, dar asa mi s-a spus. Eu nu am avut Mercedes si nu conduc Mercedes, dar ajung la concluzia ca vecinii mei nu ar avea de ce sa ma minta .
4
0
Robert
Bucureşti, România
la 16 Februarie 2014 - 12:31
ahh ML-ul era procurat din Danemarca cu 87 mii km rulati, el p'atunci avea 117 mii si putin . Anul 2008 .
2
0
Amator
Chişinău
la 16 Februarie 2014 - 14:26
Mercedes S500 Long 1993 520 mii km parcursi intre care in jur de 200-230 mii parcursi sunt de actualul proprietar.
Deservirea se facea la timp si in majoritatea cazurilor piesele schimbate erau originale.
In toata aceasta perioada nu a vut probleme ma referat la defectiuni neprevazute.
0
4
Viorel
Chişinău
la 16 Februarie 2014 - 22:12
Robert_01, tu ai o obsesie in legatura cu fiabilitatea automobilelor. Indiferent de marca si model, toate automobilele se defecteaza. Unele se defecteaza dupa scurt timp ce ies din uzina, altele dupa multi ani si kilometri rulati.
Pentru a determina daca un automobil este fiabil sau nu, urmeaza de apreciat ce parti/piese/sisteme ale acestuia se defecteaza, frecventa defectiunii si desigur cauza defectiunii. O defectiune poate interveni din cauza unei exploatari incorecte a automobilului respectiv, din cauza unei intretineri necorespunzatoare, din cauza combustibilor de slaba calitate din tara unde se exploateaza automobilul, din cauza drumurilor de proasta calitate, poate fi o eroare de proiectare si multe altele.
Nu poti spune despre o marca sau model ca nu este fiabila, atat timp cat defectiunile care apar, indeferent de natura si gravitatile lor, afecteaza un numar mic de automobile, adica defectiunile sunt ocazionale si dupa reparatie ele reapar rar sau deloc. Per a contrario, atunci cand defectiunile afecteaza un numar mare de automobile ale respectivului producator, si intervin foarte des dupa reparatie, putem spune ca, intr-adevar, fiabilitatea in cazul dat lasa de dorit.
Plus, trebuie sa fim constienti si de faptul ca orice piesa/mecanism/sistem dintr-un automobil are si ea o durata de viata/functionare, si datorii uzurii care intervine in timp va ceda intr-un sfarsit.
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 17 Februarie 2014 - 00:42
FANASTIC, te-ai chinuit sa scrii atata ca la final sa-mi demonstrezi ceea ce vroiai :> ca nu stii nimic < . Bun acum ca tu ai demonstrat ca nu stii nimic, hai sa-ti zic eu ceea ce tu ai omis.

Fiabilitate= totalitatea calitatilor unui sistem tehnic care determina capacitatea acestuia de a functiona faea defectiuni intr-un interval de timp si anumite condiții date asigurand siguranta in functionare in conformitate cu normele prescrise. Deci ai auzit bine da ? '' NORMELE PRESCRISE '' . Si asta-i un semn de luat in seama. Deci aici finantistii de la Mercedes pot spune asa : '' eeeehhh pe draq, hai sa la facem sa tina cat tine garantia ca apoi sa ii aducem la service, asa mai castigam si noi un ban in plus, practic profiturile service-urilor creste activitatea oricarei reprezentante '' , iar VW a spus asa : '' Ehhh pe boala, haideti sa facem sa tina DSG-urile o luna de la achizitie, dupa aceea ascundem gunoiul sub pres ca sa nu afle nimeni ca ne facem de rahat..........uppss ne-au aflat Chinezii, acum vom trebui sa scoate din buzunare noi pt un recall, dar lasa ca-i pacalim la TDI-urile care papa ulei '' . Si acum Toyota : '' Noi vrem sa oferim clienților nostrii soluții întotdeauna mai bune la nivel de calitate și fiabilitate, eficiență și performanță, cu o grijă deosebită pentru mediu '' .


Mai simplu de atat nici ca se poate........
2
0
GRED
Chişinău
la 17 Februarie 2014 - 09:54
:)
Comedie.
Nu vreau nici eu sa-mi impun si eu parerile. Prea multa sobiectivitate si nu inteleg de ce. Sunt frustrari?

Am observat tendinte - cei ce conduc Mercedes isi exprima parerile si de bine si de rau. Da da. Si de rau. Eu critic Mercedes daca e cazul.
Cei ce nu poseda Mercedes se straduie sa convinga lumea ca Mercedes e cel mai prost. INCREDIBIL - nu FANTASTIC cum zic unii.
2
4
Viorel
Chişinău
la 17 Februarie 2014 - 16:45
Eu nu am mers pe ideea de a-ti da definitia fiabilitatii din DEX, ci ti-am explicat cauzele care pot duce la defectiuni, care la randul lor si atesta cat de fiabil poate fi sau nu un automobil.
De mult timp iti urmaresc activitatea ta pe acest site, si am vazut ca ai ceva cu constructorii germani de automobile, deoarece mereu aduci exemple de defectiuni doar despre automobilele produse de ei, in schimb ii lauzi intruna pe constructorii japonezi, care, vezi Doamne, produc masini indestructibile, care nu se defecteaza niciodata si nu au nici o problema. Asta nu denota decat subiectivism din partea ta. Nu sunt nici japonezii cei mai buni, la fel cum nu sunt nici germanii, nici francezii, nici americanii, nici coreenii sau oricine altcineva. Cu totii au un singur scop: de a obtine un profit cat mai mare din vanzari, in acest sens fiecare intreprinzand diferite masuri de a reduce cheltuielile de productie, dar de a mentine calitatea in conformitate cu normele prescrise.
P.S. Nu te considera ca esti atotstiutor si restul nu stiu nimic pe langa tine si ai grija de ortografie.
1
3
Viorel
Chişinău
la 17 Februarie 2014 - 16:53
*la ortografie
0
2
GRED
Chişinău
la 17 Februarie 2014 - 17:59
Viorel> De acord.

Personal am avut si Accord si acuma mai rar dar conduc un Avensis. Sunt masini super vreau sa zic. Nu sunt fenomenale dar sunt exact la locul lor. Honda in special are un motor fenomenal. Dar din pacate sau din fericire dupa ce am condus germane (in special masini cu caracter) nu prea ma trage inapoi .. asta e fiecare cu parerea lui ce e de facut :)
1
3
Robert
Bucureşti, România
la 17 Februarie 2014 - 22:22
Stimabile Viorel, am postat comentariu direct de pe telefonul mobil. Altfel imi corectam greselile inainte de a posta. Acum sa revin.

Pai diferenta ar fi cam in felul urmator in industria auto, nu toti au treaba cu profiturile. Toyota nu a vrut niciodata sa fie pe locul unu, a vrut doar ca clientii sa fie multumiti de produsele lor, si acum sa-ti spun cum se intampla si in ''cultura auto'' :

Pai diferenta ar cam fi asa: eu vad cand cade cuiva portofelul si ma aplec si il iau.
Unul asteapta sa se prinda omul si sa-l ceara inapoi.
Altul il bate pe umar si da portofelul inapoi.
O mica diferenta.

Mai simplu nici ca se poate.
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 17 Februarie 2014 - 22:23
comentariul*
2
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!