Karim Giordimaina, director de design interior Opel: “vrem să fim lideri în infotainment în lumea auto”
20 Martie 2014, 15:30
L-am surprins pe Karm Giordimaina la standul Opel de la Salonul Auto de la Geneva. Dânsul e directorul de design interior al Opel, iar în lumina ultimelor modele testate de noi, aveam o mulţime de întrebări legate de interioarele Opel, pe care i le-am putut adresa.

Dle Giordimaina, am cunoscut în ultimele luni câteva din modelele recente Opel şi am avut impresia unui nou trend. Dacă înainte Opel aducea o multitudine de butoane, declarând că o maşină nu e un iPhone sau un smartphone şi trebuie să fie în primul rând funcţională, atunci ultimele modele, mai ales Insignia facelift, aduc o interfaţă mult mai aerată şi mai în trend cu logica smartphone-urilor. Ce se întâmplă, ce urmează?

Lumea evoluează cu paşi rapizi, iar noi, ce de la Opel, vrem să fim lideri în infotainment. Filosofia esenţială a mărcii noastre din ultimii ani – „designul sculptat întâlneşte precizia germană” – ne conferă un mandat de
a crea maşini emoţionale, care să te facă să te implici. Dacă vom compara vehiculele noastre cu cele ale concurenţilor, de cele mai multe ori vom constata imediat că formele din habitaclul unul model Opel te învăluie
cu un design emoţional, bine sculptat. Iar partea cu precizia germană se potriveşte perfect cu noile funcţionalităţi care se deschid în faţa noastră odată cu integrarea unor platforme multimedia moderne.
Insignia facelift e într-adevăr exemplul în care noi am luat toate butoanele trecutului, le-am aruncat la o parte şi am lăsat doar butoanele care îl ajută pe cel din vehicul să opereze uşor cu el. Maşinile noastre nu sunt egoiste, ele sunt şi pentru întreaga familie de la bord, şi trebuie să fie intuitive în operare pentru toţi. Ele nu trebuie să lupte cu tine, ci trebuie să te ajute. Insignia, în special, are acum şi posibilitatea recunoaşterii scrisului de mână, care sporeşte şi mai mult posibilităţile de introducere a datelor, dar de cealalaltă parte toate aceste posibilităţi noi fac viaţa mai simplă la bord. Iar sistemul nostru multimedia Intellilink, cu toate posibilităţile lui de interconectare, reprezintă o punte importantă în evoluţiile viitoare.
Totuşi, noua Meriva facelift, spre exemplu, a decis păstrarea întregului set de butoane de pe consola centrală. Ştiu că grupul de clienţi ţintă ai modelului e un pic mai matur, să o spunem mai delicat. A fost ăsta motivul deciziei de a păstra toate acele butoane?

Lucrurile evoluează rapid, poate prea rapid, în domeniul interacţiunii maşinilor cu toată gama de posibilităţi multimedia de azi. La momentul conceperii luii Meriva, întregul set de butoane era cea mai bună soluţie, uşurând viaţa la bord odată ce învăţai să-l foloseşti, chiar dacă la prima vedere lucrurile pot părea un pic complicate. Meriva e, aşadar, maşina un pic mai conservatoare, care te lasă să te mai bucuri de uzanţele
cu care te-ai obişnuit deja. Conceptul Monza, de cealaltă parte, reprezintă o extremă demenţială a ceea ce ar putea reprezenta un interior cu adevărat excentric.

Există aici, şi o situaţie mai specifică. Atunci când aduci un sistem multimedia care e conceput să se conecteze cu alte device-uri şi alte aplicaţii pentru a genera experienţa finală de la bord, depinzi foarte mult de calitatea acestor aplicaţii şi de performanţa acestor device-uri. Luaţi în consideraţie şi situaţia în care acele aplicaţii ar putea fi vinovate de provocarea unor experienţe mai puţin plăcute celor de la bord?

Da... Ei bine, e o întrebare foarte specifică pentru un domeniu specific al companiei noastre, care se referă la acei colegi de-ai noştri care elaborează aceste aplicaţii. Pot să vă spun că avem oameni foarte inteligenţi şi talentaţi acolo, care depun efort de a produce experienţe utile şi plăcute oamenilor care le vor folosi. Dar aveţi dreptate, atunci când implementezi un sistem deschis conectării cu orice device şi orice aplicaţie, eşti expus şi unor aplicaţii geniale, dar şi altora care pot avea erori de programări sau care pot fi concepute greoi. Tocmai ca să minimizăm aceste riscuri, oferim un pachet recomandat de aplicaţii care sunt testate şi aprobate pe modelele noastre. E şi o chestie de securitate, întrucât în lumea maşinilor nu prea
prea poţi să-ţi permiţi funcţionalităţi care nu funcţionează atunci când eşti pe un drum de mare viteză, spre exemplu.

De fapt, v-am dat această întrebare tocmai pentru că în testul cu Meriva facelift am folosit una din aplicaţiile autorizate de Opel pentru sistemul de navigare şi s-a dovedit a fi foarte înceată şi deseori inexactă, mai ales cu acumularea a tot mai mulţi kilometri parcurşi. Îmi amintesc modelele Opel anterioare, cu 1-2 ani în urmă, care aveau sisteme standard şi care erau mult mai precise în ghidarea pe care o ofereau sistemele lor...

S-ar putea, dar e o lume într-o
evoluţie fulminantă, şi sunt sigur că şi
calitatea acestor aplicaţii va evolua în foarte scurt timp până la un nivel care să şteargă orice urmă de incovenienţă şi să aducă numai plusuri de funcţionalitate şi plăcere în folosire.

Haideţi să vorbim acum şi despre proaspăta lansare Opel – Adam Rocks. L-aţi clasifica drept un crossover sau mai degrabă ca un hatchback cu oarecare protecţie sporită pentru offroad?

E o maşină mică, dar dură. Aş spune mai degrabă că ea se îndreaptă mai multe spre nişa crossover-elor ultra-compacte. E un segment relativ nou, care răsare tot mai intens, şi care oferă un pic de poziţie înalţată, un pic de capacităţi sporite şi un grad mai generos de sportivitate. Deci,
pentru mine, e mai mult un
crossover.

Adam-ul „original” are o mulţime de posibilităţi de individualizare. Ne putem aştepta la aceleaşi atribute şi pentru noul Adam Rocks?

Cu siguranţă da! Aveţi la îndemână
tot ceea ce poate oferi un Adam
„original”, după cum aţi spus, la
care se mai adaugă şi o mulţime de
alte opţiuni specifice stilizării de
crossover.

Vă mulţumim!
PiataAuto.mdIlie Toma
2
3,934
COMENTARII (1)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Martie 2014 - 19:22
Asta ku okelari seamana ku Fox Malder din "X-File" :D:D
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!