Insignia facelift e într-adevăr exemplul în care noi am luat toate butoanele trecutului, le-am aruncat la o parte şi am lăsat doar butoanele care îl ajută pe cel din vehicul să opereze uşor cu el. Maşinile noastre nu sunt egoiste, ele sunt şi pentru întreaga familie de la bord, şi trebuie să fie intuitive în operare pentru toţi. Ele nu trebuie să lupte cu tine, ci trebuie să te ajute. Insignia, în special, are acum şi posibilitatea recunoaşterii scrisului de mână, care sporeşte şi mai mult posibilităţile de introducere a datelor, dar de cealalaltă parte toate aceste posibilităţi noi fac viaţa mai simplă la bord. Iar sistemul nostru multimedia Intellilink, cu toate posibilităţile lui de interconectare, reprezintă o punte importantă în evoluţiile viitoare.
Totuşi, noua Meriva facelift, spre exemplu, a decis păstrarea întregului set de butoane de pe consola centrală. Ştiu că grupul de clienţi ţintă ai modelului e un pic mai matur, să o spunem mai delicat. A fost ăsta motivul deciziei de a păstra toate acele butoane?
Lucrurile evoluează rapid, poate prea rapid, în domeniul interacţiunii maşinilor cu toată gama de posibilităţi multimedia de azi. La momentul conceperii luii Meriva, întregul set de butoane era cea mai bună soluţie, uşurând viaţa la bord odată ce învăţai să-l foloseşti, chiar dacă la prima vedere lucrurile pot părea un pic complicate. Meriva e, aşadar, maşina un pic mai conservatoare, care te lasă să te mai bucuri de uzanţele
cu care te-ai obişnuit deja. Conceptul Monza, de cealaltă parte, reprezintă o extremă demenţială a ceea ce ar putea reprezenta un interior cu adevărat excentric.
Există aici, şi o situaţie mai specifică. Atunci când aduci un sistem multimedia care e conceput să se conecteze cu alte device-uri şi alte aplicaţii pentru a genera experienţa finală de la bord, depinzi foarte mult de calitatea acestor aplicaţii şi de performanţa acestor device-uri. Luaţi în consideraţie şi situaţia în care acele aplicaţii ar putea fi vinovate de provocarea unor experienţe mai puţin plăcute celor de la bord?
Da... Ei bine, e o întrebare foarte specifică pentru un domeniu specific al companiei noastre, care se referă la acei colegi de-ai noştri care elaborează aceste aplicaţii. Pot să vă spun că avem oameni foarte inteligenţi şi talentaţi acolo, care depun efort de a produce experienţe utile şi plăcute oamenilor care le vor folosi. Dar aveţi dreptate, atunci când implementezi un sistem deschis conectării cu orice device şi orice aplicaţie, eşti expus şi unor aplicaţii geniale, dar şi altora care pot avea erori de programări sau care pot fi concepute greoi. Tocmai ca să minimizăm aceste riscuri, oferim un pachet recomandat de aplicaţii care sunt testate şi aprobate pe modelele noastre. E şi o chestie de securitate, întrucât în lumea maşinilor nu prea