Expediţia pasiunii auto: 5.7 litri/100 km pentru C-Class din Zurich până în Ingolstadt!
31 Mai 2014, 07:55
Acum câteva zile, vă scriam că testam un model cu totul deosebit în Zurich. După acel test, a trebuit să găsim un loc pentru înnoptare, iar la preţul foarte mare al hotelelor din oraşul elveţian, dar şi în general în Elveţia, ne-am zis că nu stăm decât o singură noapte acolo şi apoi pornim mai departe. Dacă ajungeţi vreodată în Zurich, trebuie să fiţi foarte precauţi cu parcarea, întrucât locurile standard sunt disponibile pentru maxim 1-2 ore şi costă destul de mult. Unele din ele sunt disponibile gratuit noaptea, dar, dacă dimineaţa veţi întârzia cel puţin 1 minut după ora 8, aveţi şansa înhăţării unei amenzi usturătoare.

Noi ne-am zis că a doua zi ne vom porni ceva mai târziu, ceea ce
însemna că aveam nevoie de un loc
de parcare, care să ne permită
staţionarea pentru mai multe ore.
Locurile marcate cu albastru permit
asta, dar cea mai eficientă metodă
de plată pentru ele este cea online,
în care intraţi pe site-ul poliţiei din
Zurich şi plătiţi online 15 franci
elveţieni pentru toată ziua, apoi daţi la tipar foaia confirmativă cu numărul de înmatriculare al maşinii şi o puneţi la vedere pe planşa de bord. E mult mai ieftin şi sigur decât să plătiţi taxe pe oră şi să tot mutaţi maşina la fiecare 1-2 ore.
După Zurich, următoarea noastră destinaţie era Ingolsdadt, unde ne aştepta un alt model pentru un test drive de vreo 3 zile. Aveam de parcurs vreo 390 km până la destinaţie, pe autostrăzi. Media totală a consumului nostru revenise din nou la 6.5 litri/100 km, după uşoara creştere de la trecerea munţilor austrieci. Dar Mercedes-Benz C-Class urmăreşte întotdeauna şi media consumului din momentul pornirii maşinii, dacă de la ultima oprire au trecut cel puţin 4 ore. Dacă timpul de la ultima oprire e mai mic, atunci contorizarea mediei „de la
start” continuă chiar şi după mici stopuri.

Astfel, după ieşirea din Elveţia şi traversarea Austriei prin regiunea Bregenz, am constatat că relieful e mult mai prietenos cu consumului, cu mai puţine urcuşuri şi coborâşuri, iar acolo unde sunt, ele au un unghi de înclinare mai mic. Un condus mai eficient este mult mai probabil, deci. Dar, sectorul de autobahn dintre Munchen şi Ingolstadt se află în reparaţii, iar noi am fost nevoiţi să mergem la pas de melc preţ de vreo
30 de kilometri, într-un ambuteiaj enorm. Cifra de consum ne va fi dată peste cap, pesemne.

Probabil, dacă nu ar fi existat enormul ambuteiaj, am fi reuşit o medie fantastică. Dar, în condiţiile de trafic parcurse de noi, după 389 km parcurşi, media consumului nostru din această zi a constituit doar 5.7 litri/100 km! Noi zicem că e o cifră
extraordinară, care te face să te gândeşti mult mai mult în momentul achiziţiei dacă ai nevoie cu adevărat de o motorizare diesel sau nu. Voi ce spuneţi, cu un asemenea consum real al noului C-Class C 180, aţi alege o motorizare pe benzină sau una diesel?

P.S.: Timp de 3 zile C-Class ne-a aşteptat cuminte, în timp ce noi ne-am făcut de cap cu maşina testului
drive despre care vă vorbeam. Astăzi mergem un pic înapoi, spre Munchen, pentru un alt test drive de excepţie, cu o maşină cu motor de 6.0 litri! Zilele care urmează vor fi cele mai intense, cu multe teste despre care vă vom şopti detalii picante!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, din Germania
5
3,805
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
COMENTARII (16)
Igor
Chişinău
la 31 Mai 2014 - 10:49
de-am avea noi drumurile lor si autostrazile lor, poate ca as opta pt asa motorizare benzina, altminteri...
0
1
Igor
Chişinău
la 31 Mai 2014 - 10:49
...DIESEL POWER, dupa cum are si Prodigy un cintec :D
0
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 31 Mai 2014 - 10:55
Apreciez mult aceste performante optinute cu un asa consum... de fapt e foarte greu, sau chiar aproape imposibil ca o alta masina de o asa talie sa consume doar atat... Bravo!

Dar "eu" inca prefer pe benzina:) si da, nu am nimic inpotriva celor ce prefera dieselul.
0
0
Dennis
Hânceşti, Moldova
la 31 Mai 2014 - 11:37
de cind mi-am luat masina pe diesel, nu ma simt motivat de nimic sa trec la una pe benzina.
poate pe viitor vreun hibrid...
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 2 Iunie 2014 - 11:20
Si eu am scos 0, 57 L cu un Mercedes..........hai ma ce draq , cred ca e in stare sa scoata 0,22 dar nu l-am subturat eu cum trebuia :)))))
2
2
Robert
Bucureşti, România
la 2 Iunie 2014 - 14:05
Am spus 0,22 , am vrut sa zic 0,21 fara A/C , dar cu prosop ca-i 3j de grade afara, cel putin in Romanika.
1
2
GRED
Chişinău
la 2 Iunie 2014 - 14:11
PiataAuto: poate ar fi mai bine daca sectiunea "comentarii" va fi accesata sub hyperlink separat si sa se deschida alta pagina noua ca sa nu fie stirea combinata cu comentarii bune si NEbune de tot felul...
Bafta!
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 2 Iunie 2014 - 14:22
GRED: Si eu ma gandeam odata la acest aspect, dar nu poti sa ''impui'' atat timp cat ''netul e inca liber'' .
2
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 2 Iunie 2014 - 15:01
Și ar fi foarte bine dacă fiecare user ar avea profilul său unde e scris nr. de comentarii și nr. de voturi pozitive,ca Disqus.
1
0
Valeriu
Chişinău
la 2 Iunie 2014 - 16:28
Acum, dupa ce incep a fi "turbate" practic toate motoarele pe benzina, motoarele diesel isi vor recupera din diferenta de intretinere si rezistenta in timp. Benzinarele devin mai complicate si vor bate mai tare la buzunar decat pana acum. Desigur ma refer la sarmanii nostri moldoveni, care asteapta sa se sature europenii sau americanii de masinile lor si sa le cumpere la un pret mai bun, dar intr-o stare numai Dumnezeu stie care!
Sa aiba posibilitate clasa medie din Moldova sa-si schimbe masinile cum o fac cei din Europa nu am avea noi ce scrie aici comentarii. Am vorbi despre detalii strict estetice, dotari si chitibusuri electronice.
Nu este asa si iata aici si are de lucru Robert si de asta foloseste la maxim fiabilitatea masinilor japoneze.
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 2 Iunie 2014 - 17:26
@VW , si ''varsta valabila'' , si ''diplomele de bac'' afsate electronic. Nu de alta dar unii sunt maxim :))))

@Valeriu : ''sarmanii moldoveni'' , este un pasaj destul de caraghios. Odata ce aveti cele mai mici preturi la carburant si alte articole de baza, eu zic ca sunteti ce-i mai norocosi. Din pacate in Romanika nu-i asa, pretul trece usor de 1,5 eur L la carburant plus de asta mai sunt si taxele indezirabile ale lui Ponta care le ducem ''in carca'' , trist si rusinos pt o tara producatoare de petrol ca RO, deci care-s mai sarmani acum ?
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 2 Iunie 2014 - 17:26
@VW , si ''varsta valabila'' , si ''diplomele de bac'' afsate electronic. Nu de alta dar unii sunt maxim :))))

@Valeriu : ''sarmanii moldoveni'' , este un pasaj destul de caraghios. Odata ce aveti cele mai mici preturi la carburant si alte articole de baza, eu zic ca sunteti ce-i mai norocosi. Din pacate in Romanika nu-i asa, pretul trece usor de 1,5 eur L la carburant plus de asta mai sunt si taxele indezirabile ale lui Ponta care le ducem ''in carca'' , trist si rusinos pt o tara producatoare de petrol ca RO, deci care-s mai sarmani acum ?
2
0
Robert
Bucureşti, România
la 2 Iunie 2014 - 17:26
ps: nu inteleg dc se trimit de doua ori comentariile ? :)
2
0
GRED
Chişinău
la 2 Iunie 2014 - 18:11
Robert> Nu ai inteles la ce ma-m referit. Uite pe site-uri de specialitate (stiu cateva din RU si RO) ca nu vreau sa dau link exact aici si o sa vezi comentariile utilizatorilor la stire au pagina separata cand dai click pe ea - dar nu sunt aratate imediat dupa stire pe pagina principala.
Bafta
0
1
Valeriu
Chişinău
la 2 Iunie 2014 - 23:05
Dragă Robert, am mai vorbit despre preturi odată și nu vreau să revin. Cat despre vaicareala, vai si amar de voi! Am un prieten bun în Ro, in toate e bun, dar se vaicara mai ceva ca o baba de viata pe care o are, cu toate ca are un salariu de câteva ori mai mare ca mine aici! Treaba voastră!
Totuși, daca nu va plac taxele, de ce draq' votați pentru cei care vi le pun???? Luati exemplu de la basarabeni, ei stiu mai bine pentru cine din Ro sa voteze!:-D
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 3 Iunie 2014 - 12:39
Pai eu nu cred ca prietenul ala al tau se ''vaicara sa se simta bine'' , ci de soarta asta crunta si dura care a lovit intrega omenie a RO, dar asta ne este soarta noastra trista si cruda ce sa mai.. Salariul ca salariul dar nu mi se pare normal sa ti-l impoziteze la un procent destul de urias 25% salariile care trec pragul de 1.000 eur. Eu castig un comision lunar de aprox 2800 eur depinde de incasari. Ia calculeaza tu -25% impozitul, imi mai ramane un kkt flambat, daca mai adaug si cateva din ''minunatele taxe ale lui Victoras'' .
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!