Sergio Marchionne dezvăluie marele său plan pentru Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Jeep, Maserati, Ferrari, Dodge
7 Mai 2014, 15:53
Da, toate aceste mărci sunt parte a noului grup FIAT CHRYSLER, iar Sergio Marchionne, marele şef al companiei, a fost aşteptat ieri noapte, 6 mai, pentru a-şi dezvăluie planul revoluţionar pentru următorii ani. Toată compania, pe ambele emisfere ale globului, era în aşteptarea schiţelor de viitor ale marelui maestru al industriei auto şi acum acesta şi-a făcut publice intenţiile şi gândurile pentru următorii ani.

Fiat este, înacest moment, o marcă generatoare de pierderi pentru companie, după mulţi ani în care a fost locomotiva financiară a ei. Modelele Bravo şi Linea vor fi înlocuite de o
nouă generaţie de vehicule compacte, construite la uzina Fiat din Turcia. Un alt model nou, pe care Fiat va pune mare miză în Europa, va fi 500X, un crossover compact derivat din actualul Fiat 500, dar cu 5 uşi.
Alfa Romeo, marca italiană care nu mai aduce profit de 10 ani încoace, va beneficia de un program amplu de investiţii, de peste 5 miliarde de euro. Viitorul Alfei va fi marcat de o nouă platformă cu tracţiune spate şi integrală, numită Giorgio. Noua platformă va fi capabilă să stea la baza mai multor vehicule, de la segmentul compact la cel de talie generoasă, inclusiv şi la baza viitoarelor SUV-uri Alfa. MiTo va rămânea, cel mai
probabil, să împartă platforma cu Opel Corsa, aşa cum o face în prezent, însă viitoarea Giulietta ar putea adopta tracţiune pe puntea spate! Marchionne, dar şi şeful Alfa, Harald Wester, au admis mai multe greşeli majore din trecut faţă de personalitatea şi ADN-ul Alfa Romeo, care au periclitat dureros
imaginea mărcii. Noile planuri sunt hotărâte să transforme Alfa Romeo într-un jucător redutabil în segmentul premium.
Maserati va primi un coupe numit Alfieri în 2016, inspirat din conceptul cu acelaşi nume, adus în martie la Salonul Auto de la Geneva.Maserati Alfieri va concura cu Jaguar F-TYPE şi Porsche 911 Turbo, zic italienii! În
2017 ar urma să debuteze şi o versiune cabrio. Mult mai devreme, însă, în 2015, va debuta oficial şi primul SUV Maserati, aşteptat de mai mult timp.
La Ferrari lucrurile merg foarte bine în acest moment, niţel prea bine chiar, în materie de vânzări. Tocmai de asta italienii vor limita producţia pe viitor la maxim 7,000 de unităţi anual, chiar dacă cererea va fi mai mare, pentru a păstra valoarea mărcii.
De cealaltă parte a oceanului, Chrysler îşi va creşte portofoliul cu noi modele, în timp ce Dodge se va limita la un număr mai mic de modele, care să nu concureze direct cu cele din gama Chysler. Chrylser va deveni, astfel, marca principală a grupului pe continentul nord-american, concurând cu mărci precum Ford, Hyundai, Chevrolet, Toyota. Marca americană va primi un sedan compact, numit Chrysler 100, un crossover mare şi
unul de talie medie. Vanul Chysler Town&Country va primi o nouă generaţie în 2016, iar odată cu asta clona Dodge Caravan îşi va înceta existenţa. Dodge Avenger va pleca şi el în istorie, lăsând mai mult loc lui Chrylser 200. Marchionne a vorbit şi despre viitoarele pick-up-uri produse de companie, în lumina aşteptărilor că viitorul Ford F-150 va folosi pe larg
aluminiul în construcţia sa. Şeful italian s-a arătat sceptic faţă de aceste idei, declarând că există căi mult mai utile de a folosi aluminiul decât de a-l pune în conţinutul pick-up-urilor. De asemenea, Marchionne a declarat că se analizează de mult timp oportunitatea lansării unui pick-up mai mic, dar lucururile încă nu au pornit din loc în această direcţie.
Referindu-se la Jeep, Marchionne a spus că şi aici s-ar putea să există un model pick-up, întrucât există semnale că acesta ar fi întâlnit cald de public şi ar putea avea vânzări bune. De asemenea, există o mare încredere în succesul noului Jeep Renegade (în imagine).
Planul lui Marchionne pare să omită mai multe detalii despre marca Lancia, menţionându-se doar că se aşteaptă ca vânzările mărcii să continue trendul
descendent. Unul din oficialii europeni ai grupului a sugerat că planurile pentru Lancia ar prevedea o urcare către segmentul premium.
PiataAuto.mdIlie Toma
1
2,789
COMENTARII (9)
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 7 Mai 2014 - 16:24
Sustin politica adoptata pentru Ferrari. :)
0
0
Igor
Chişinău
la 7 Mai 2014 - 16:40
Este vreun Maserati prin Chisinau? A vazut careva?
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 7 Mai 2014 - 16:49
Renegade nu arata chiar bine...
1
0
501STL
Chişinău
la 7 Mai 2014 - 17:21
Iogor nu numa unu,si quattroporte vreo 2 ,granturismo ,si toate pe numere MD
0
0
501STL
Chişinău
la 7 Mai 2014 - 17:22
Igor *
0
0
salaria
Chişinău
la 7 Mai 2014 - 18:39
Pare-mi-se ca italienii se pricep mai bine la masinile scumpe, sporty, comparativ cu cele ieftine, bugetare..
0
0
salaria
Chişinău
la 7 Mai 2014 - 18:44
Raman impresionat de portul, prezentarea sa (S. Marchione) in timpul conferintei; imi imaginam cum s-ar fi imbracat si cum s-ar fi pozitionat un "mare sef" de vitsa moldava.. Se observa ca se pun accente pe alte lucruri decat cele importante la noi in societate
0
0
salaria
Chişinău
la 7 Mai 2014 - 18:44
Marchionne*
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 7 Mai 2014 - 22:20
Cu Marchionne la conducere, Alfa va putea sa revina de la zero in carti , la propriu, pt ca daca vinzi 53 de mii in 10 luni, pana la sfarsitul lui 2015 se va apropia de zero, aproape la fel a scazut si-n 2012, cu 30%, este cea mai amanata relansare de marca din istorie.In ritmul asta o sa ajunga sa faca mai multe planuri de redresare decat masini propriu-zise. Totusi, eu inca ii dau credit, dar nu lui personal, ci creativitatii inginerilor si designerilor de la Alfa, adevarati artisti.
Planul suna bine, dar nu inteleg de ce vor sa-si bata joc de imaginea Alfa cu un SUV, cand pentru asta au o super marca dedicata pt asa ceva si ma gandesc automat la Jeep. Idem, nu pot sa inteleg de ce Jaguar pregateste un SUV cand fratele lui de grup se numeste Land Rover.
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!