În zilele noastre, modelele Skoda cu logoul RS reprezintă versiuni de performanţă a maşinilor standarde ale brandului ceh, dar acum 40 de ani în urmă lucrurile au fost un pic diferite. Istoria a început în 1974, atunci când
Skoda a prezentat modelele 180 RS şi 200 RS, concepute pentru cursele de raliuri, în timp ce abrevierea RS se descifra ca Rally Sport.
Cea mai performantă versiune, Skoda
200 RS, avea amplasat în spate un propulsor în 4 cilindri de 2.0 litri ce dezvolta 163 CP şi se cupla la o transmisie preluată de la Porsche, fiind capabilă să atingă o viteză maximă de 210 km/h.
Dar cel mai de succes model RS la timpul său, a fost modelul 130 RS din 1975, poreclit Porsche din Est.
Şi nu fără motiv, pentru că în 1977 Skoda 130 RS a câştigat Raliul Monte Carlo, în categoria maşinilor cu motoare de până la 1300 cm3, iar în 1981, ea a câştigat campionatul european de turisme European Touring Car Championship.
Această maşină legendară, echipată cu un motor cu 4 cilindri de 1.3 litri, cu două carburatoare Webber şi sistem
de lubrifiere cu carter uscat, ce dezvolta 140 CP şi era capabilă să atingă o viteză maximă de 220 km/h, a fost scoasă din producţie în 1981, iar odată cu plecarea modelului 130 RS, era versiunilor RS s-a încheiat şi acestea au lipsit timp de aproape 20 de ani.
Producătorul ceh a reînviat denumirea RS, odată cu apariţia în anul 2000 al modelului Skoda Octavia RS de primă generaţie, care avea sub capotă un propulsor 1.8 Turbo de 180 CP.
În 2003 a debutat micuţa Skoda Fabia RS de primă generaţie, ce avea sub capotă un motor diesel de 130 CP, dar care nu a avut popularitate.
Iar popularitatea cea mai mare o au modelele Skoda Octavia RS, care şi-au continuat istoria prin modelul de a doua generaţie, apărut în 2005, fiind oferit cu propulsor pe benzină de 200 CP sau diesel, de 170 CP. În timpul de faţă, modelul Skoda Octavia RS este în cea de a treia generaţie, fiind echipat
cu propulsoare turbo de 2.0 litri benzinarul de 220 CP şi dieselul de 184 CP.