BMW X5 EfficientDynamics Challenge, ziua 4. Am reuşit! Consum de 5 la sută!
3 Iulie 2014, 23:41
Ziua de astăzi a fost una în care am fost suporterii eficienţei mai intens decât la o semifinală de campionat mondiali. Dar, aşa cum suporterii mai trag o fugă în pauza dintre reprize după o nouă sticlă de bere şi noi alune, noi nu am rezistat tentaţiei de dimineaţă de a ne aventura niţel în offroad elveţian. Ştiam că o să ne afecteze consumul mediu pe întreaga zi, pe care ni-l doream astăzi mai mic ca oricând, dar ar fi fost păcat să fim în asemenea locuri din munţii elveţieni şi să nu ne facem de cap un pic pe acolo cu SUV-ul pe care-l conducem.
V-am spus deja ieri că hotelul la care am înoptat era situat deasupra norilor şi fiecare nor care ne vizita aducea cu el o ploaie de vreo 10 minute, depinde cât de mare era. E de prisos să mai spunem, deci, că toate împrejumirile musteau cu verdeaţă fragedă. Hm!... Pământ noroios, iarbă verde şi
mustoasă, pante adevărate de
munte – sună ca un piesaj perfect
de offroad pentru BMW X5
xDrive25d. Am putea chiar
repeta în totalitate legenda
lui Clarkson cu X6, pe iarbă
în pantă, şi am putea chiar
face totul pe o pantă şi mai
înclinată. Nicio şansă! – veţi spune. Dar ştiţi voi, totul depinde de abordare...

Am încercat să urcăm o primă pantă acoperită în totalitate de iarbă udă. Am simţit roţile pierzând aderenţă, dar sistemul de tracţiune integrală şi-a făcut treaba în distribuţia cuplului şi noi am putut ieşi sus, în momentul ieşii având şi o roată în aer!

Apoi am îngroşat gluma şi am mers pe o pantă şi mai abruptă de atât. Am
pornit încet şi eram siguri că inevitabilul se va întâmpla – toate patru roţi îşi vor pierde aderenţa pe iarba umedă, iar anvelopele nespecializate pentru offrod nu vor putea ajunge la
pământul de sub iarbă. Şi uite că într-un final, aproape de vârf, inevitabilul se întâmplă – maşina noastră mişcă din
toate patru roţi, dar niciuna din ele nu-i mai poate asigura aderenţă pentru înaintare. Mai mult ca atât, gravitaţia îşi face treaba şi începe a ne trage înapoi, chiar dacă roţile se învârt înainte. Fără panică! Apăsam niţel frâna în timp ce lunecăm, cuplăm marşarierul cât roţile alunecă blocate, apoi dăm drumul la pedala de frână şi roţile încep a prinde aderenţă, ca să putem roti volanul. În acelaşi timp pornim sistemul Hill Descendent Control, care se activează şi în marşarier, şi maşina începe a frâna stabil şi eficient,
ducându-ne în siguranţă la baza pantei. Ei bine, asta a fost învăţătura potrivită pentru o coborâre extremă când se întâmplă asemenea lucruri, dar urcarea n-a fost nici pe departe corectă. Nu te poţi aştepta să ai aderenţă pe o asemenea pantă cu iarbă umedă şi anvelope simple, neavând şi o viteză potrivită, inerţia căreia să susţină eforturile maşinii de a înainta.
Am repetat, deci, urcarea cu viteză puţin mai mare. S-a simţit din nou distribuţia cuplului între axe şi roţi, dar maşina a înaintat cu curaj până la sfârşit! Se poate deci, chiar şi pe iarbă umedă! Diferenţa o face abordarea!
Am probat sistemul Hill Descendent Control şi la coborârea montană, ajustându-ne viteza electronic. E un sistem foarte util în asemenea situaţii.

Şi iată-ne ajunşi jos, la poalele punţilor, după 8 kilometri de coborâre, condimentaţi cu joaca de-a offroad-ul. Media noastră de consum e în jur de 10 litri aici! Aoleu, ce ne facem cu eficienţa zilei de azi?

Între timp, la poalele munţilor am oprit la un stand publicitar foarte original BMW, cu o Seria 4 „vie” în interior, şi de aici am aflat că BMW e un soi de partener oficial cu regiunea Grindelwald, pe unde treceam noi! Măi să fie!
Am continuat să înaintăm mult mai calm şi mai lejer, întrucât tocmai ne descărcasem pornirile ştrengăreşti în offroad, iar acum aveam un ritm de condus „bio”. Trebuie să recunoaştem că ai nevoie de răbdare pentru a menţine un ritm cu adevărat eficient
de condus, dar în acelaşi timp să nu
credeţi că am recurs la vreo
manevră obsesivă de genul
renunţării la sistem de climatizare, sau cine ştie ce încleiere a unor locuri de caroserie. Am mers cu climatizarea pornită, mai ales că în Elveţia începusă să toarne ca cu găleata. Am mers printr-o ploaie densă, înaintând calm, dar fără a face din eficienţă scopul atotcuprinzător. Ne doream pur şi simplu să obţinem o eficienţă cât mai bună în condiţii de relief mai prielnice.
Ne-am apropiat ulterior de Basel,
oraşul elveţian aflat lângă hotarele cu
Germania şi Franţa. În scurt timp am
intrat şi în Germania şi aici vremea
a devenit toridă, cu un soare
călduros şi temperaturi apropiate de
30 de grade. În asemenea condiţii,
fără climatizare nu poţi merge
civilizat. Dar să ştiţi că
menţinerea unui ritm
eficient de condus pe autobahnele
germane e mult mai chinuitoare.
Trebuie să te împaci cu
gândul că tu,
ditamai BMW
X5, mergi cu maxim 120-130 km/h, în timp ce orice Golf 4 te poate depăşi cu 150 km/h, bucurându-se de lipsa limitelor de viteze. Acolo unde sunt două benzi de circulaţie, ai mari şanse să stai pe banda dreaptă a tirurilor, şi ca să le depăşeşti eficient trebuie să acţionezi întotdeauna premeditat, anticipând vitezele celorlalţi şi momentul oportun pentru o depăşire cu accelerare minimă, dar în acelaşi timp să nu impui alte maşini să frâneze în urma ta în timp ce tu te rogi de eficienţă...
Dar am răbdat cu bine şi am ajuns într-un final în orăşelul nostru de destinaţie, din apropierea regiunii Baden-Baden. Am parcurs 322.3 kilometri astăzi, doamnelor şi domnilor, cu tot cu joaca de-a offroad-ul de dimineaţă! Şi am făcut-o! Am obţinut un consum mediu final astăzi de exact 5.0 litri/100 km! Exact cum am făcut-o în Moldova! Atunci am parcurs aproape 100 km pe traseul de Leuşeni şi am declarat maşina asta drept „SUV cu consum de 5 litri/100 km”, un titlu aproape
incredibil. Dar uite că astăzi BMW X5 xDrive25d a trecut prin proba de foc şi am reuşit încă o dată, în cu totul alte condiţii, poate chiar mai puţin prielnice, să repetăm cu exactitate acelaşi rezultat! BMW X5 xDrive25d este cu adevărat SUV-ul cu consum de 5.0 litri/100 km! Jos pălăria!

Şi când stăm să ne gândim, acum, seara, că un asemenea consum e posibil pentru un SUV imens
de talia lui BMW X5! Multe din maşinile ultra-eficiente urbane nu pot face asta, dărămite SUV-uri luxoase! Un mare bravo celor de la BMW, au reuşit un lucru absolut fantastic cu modelul ăsta! Există sute de motive să ţi-l cumperi, având atâtea calităţi practice şi un confort desăvârşit, îmbinate cu un asemenea consum!
Gata! De astăzi BMW X5 xDrive25d are o poreclă oficială: „SUV-ul cu consum de 5 la sută”!

P.S.: Cine a câştigat, deci, astăzi? A intuit cineva oare consumul cu exactitate? Ne-am bucurat să
descoperim că foarte mulţi dintre Dvs. aţi depus astăzi estimări foarte optimiste, de 5 litri şi ceva. Dar maşina a depăşit toate estimările, a Dvs. şi ale noastre, şi a înregistrat 5.0 litri/100 km. Prin urmare, astăzi câştigă utilizatorul care a mizat cifra minimă – 5.2 – salaria. Îl felicităm!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, din Germania
4
3,782
GALERIE FOTO (34 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!