PiataAuto.md: facem totalurile mega-maratonului de consum BMW X5 EfficientDynamics Challenge!
14 August 2014, 11:50
Şapte zile, dragii noştri. Şapte segmente de traseu care au totalizat împreună aproape 2,500 km. În fiecare dintre cele 7 zile am avut trasee
diferite, anunţate dimineaţa, iar pe parcursul zilei v-am provocat să ghiciţi cu cât mai multă exactitate consumul real pe care îl vom obţine pentru acea zi. Am primit zeci, apoi sute de voturi zilnic, iar eroul expediţiei-maraton –
BMW X5 xDrive25d – ne-a purtat prin cele mai pitoreşti locuri ale Europei în această provocare. Azi facem o totalizare, calculăm distanţa totală parcursă, calculăm media totală obţinută pe parcursul întregii expediţii şi reamintim lista câştigătorilor, pe care îi vom aştepta la sediul redacţiei pentru înmânarea premiilor.
Ziua 1 – Din Munchen spre Stelvio Pass
Distanţă: 371.3 km
Consum mediu obţinut: 7.4 litri/100 km
[Relatare completă]

Deoarece maşina de expediţie ne-a fost oferită de uzina BMW, a trebuit să mergem la sediul BMW în Munchen pentru a porni expediţia de acolo. N-am zăbovit prea mult în oraşul german, însă, ci am pornit direct spre Pasul Stelvio, la sud. Doar că traversarea Munchen-ului ne-a pus în ipostaze lungi de ambuteiaje agasante, care ne-au deteriorat cifra de consum şi ne-au luat mult timp. Odată scăpaţi de ambuteiaje, însă, am înaintat cu
rapiditate vreo 80 km de autobahn, după care au început drumurile frumoase şi relaxante urbane de la hotarul Germaniei cu Austria. Am intrat şi pe tărâm austriac în scurt timp, iar minunaţii munţi ai regiunii ne-au format decorul călătoriei. Pasul Stelvio, însă, urcă la aproape 3,000 metri altitudine, iar asta înseamna o nouă provocare majoră pentru consum. Am condus degajat, fără excese dar şi fără obsesii la grija de consum şi am admirat peisajele care-ţi taie respiraţia. Dacă aveţi vreodată ocazia să treceţi pe aici, nu rataţi şansa, pentru că locurile
sunt cu adevărat magnifice! Pe culmile traseului am găsit, evident, şi zăpadă, astfel încât SUV-ul bavarez a putut poza şi în ipostaze total neverosimile pentru perioada verii! La sfârşitul zilei, după 371.3 km parcurşi, am avut o medie de consum de doar 7.4 litri/100 km în asemenea condiţii!
Ziua 2 – Din Stelvio Pass spre St. Moritz
Distanţă: 91.0 km
Consum mediu obţinut: 7.2 litri/100 km
[Relatare completă]

Expediţia noastră a început cu
locaţii formidabile chiar din prima zi,
însă şi următoarele zile au fost „la
înălţime”! Ce-a de-a doua zi a
presupus cel mai scurt traseu din
toate cele 7 zile, dar acesta a trecut
exclusiv prin drumuri din zone
muntoase, cu multe viraje, urcuşuri
şi coborâşuri, şi, desigur, treceri
montane severe, cu diferenţe mari
de altitudine. La început am fost
avantajaţi de faptul că hotelul era la
altitudine mare şi am avut un
traseu în coborâre, dar în scurt
timp a trebuit din nou să urcăm
până la o altitudine de vreo 2,000
metri, şi am făcut chiar şi o
escapadă de offroad montan pe
acolo! La sfârşitul traseului se afla
staţiunea elveţiană St. Moritz, iar noi
nu am vrut să ratăm ocazia de a vizita capitala luxului alpin a lumii. După 91 km parcurşi, am avut un consum de 7.2 litri/100 km.
Ziua 3 – Din St. Moritz spre Grindelwald, prin Furkapass
Distanţă: 282.1 km
Consum mediu obţinut: 7.5 litri/100 km
[Relatare completă]

Şi ziua 3 a expediţiei a fost tot una cu trasee de mare altitudine, prin cele mai magnifice zone ale frumoasei Elveţii. Dacă primii vreo 80 de kilometri au
fost destul de lejeri, dându-ne şansa obţinerii unui consum aproape incredibil de 5.2 litri/100 km, atunci mai departe am urcat intens, apropiindu-ne tot mai mult de unul din cele mai sectaculoase pasuri montane – Furkapass – acolo unde s-a filmat şi pelicula Goldfinger din seria James Bond. Am urcat la o altitudine de peste 2,400 metri şi am făcut chiar şi poze în
locul în care stătea şi agentul 007, marcat cu grijă de elveţieni! Sunt locuri măreţe, care trebuie văzute măcar odată în viaţă! Traseul ne-a dus mai departe printr-un nou pas montan, Grimsel, aşa că am avut parte de noi urcurşuri şi coborâşuri, care ne-au dat peste cap eficienţa. Dar peisajele ne făceau în acea zi mai nepăsători de cantitatea exactă de diesel consumată
din rezervor! Până la finele zilei, după 282.1 km parcurşi, am înregistrat o medie totală de 7.5 litri/100 km, cea mai mare medie zilnică a întregii expediţii!
Ziua 4 – Din Grindelwald spre Hildmannsfeld
Distanţă: 322.3 km
Consum mediu obţinut: 5.0 litri/100 km
[Relatare completă]

Cea de-a patra zi a început foarte lejer şi relaxat, cu capul în nori, la propriu. Adică eram cazaţi la un hotel elveţian care se afla la o asemenea altitudine în munţi, încât norii treceau întotdeauna pe alături sau chiar mai jos, prin văile alăturate. Iar noi ne-am aventurat de dimineaţă şi în offroad cu iarbă mustoasă, punându-l pe X5 la provocări serioase. Am demonstrat că situaţiile derizorii pot fi create foarte uşor, maşina părând total incapabilă să facă faţă situaţiei. Cu niţică iscusinţă în condus, însă, aceeaşi maşină, în acelaşi anturaj, se va descurca şi va înainta chiar şi pe aceste pante abrupte cu iarbă mustoasă. Apoi am coborât la altitudine mai „umane”, în Elveţia, şi am apucat-o spre nord, spre Germania. Am condus relaxaţi, cu străduinţă de a obţine un consum cât mai bun, mai ales că în Elveţia există şi o limită de viteză pe autostrăzi de 120 km/h. Apoi am intrat în Germania
şi ne-am străduit să nu mergem mai rapid de 120-130 km/h, pentru a menţine un tempo eficient de condus. Într-un final, la sfârşitul zilei, reuşeam un rezultat fantastic – doar 5.0 litri/100 km, cu un ditamai SUV-ul BMW X5 xDrive25d! Repetasem cu exactitate valoarea consumului obţinut la primul
test drive al acestei motorizări din Moldova şi demonstrasem încă o dată, în cu totul alte anturaje, că un asemenea consum incredibil e posibil! Cifra obţinută de noi e chiar mai bună decât valoarea oficială pentru consum extra-urban, or, în fişele tehnice oficiale e indicat un consum de 5.3 litri/100 km extra-urban. Iar noi am făcut şi offroad de dimineaţă, cu urcuşuri repetate şi forţate în pante muntoase!
Ziua 5 – Din Hildmannsfeld spre Alsdorf
Distanţă: 433.8 km
Consum mediu obţinut: 5.8 litri/100 km
[Relatare completă]

Gata cu priveliştile pitoreşti! Cea de-a 5-a zi de expediţie a însemnat pentru noi un drum lung, de peste 430 km, parcurs pe autobahn-ele germane, şi un pic de drumuri extra-urbane şi urbane. Mergeam şi aici cu viteză relativ moderată, dar atmosfera era deja mult mai plictisitoare la interior, fără munţi, pasuri, şi văi care să-ţi dea fiori. Ne-a salvat sistemul multimedia cu posibilitatea conectării la un serviciu online de entertainment, care ne-a servit muzică pusă pe categorii şi care ne-a făcut atmosfera cu adevărat plăcută la bord.

La sfârşitul zilei, reuşisem să obţinem o medie de consum de 5.8 ltiri/100 km! Cât se poate de bine!
Ziua 6 – Din Alsdorf spre Essen
Distanţă: 116.1 km
Consum mediu obţinut: 6.3 litri/100 km
[Relatare completă]

Următoarea zi a însemnat un traseu mult mai scurt parcurs, pentru că aveam şi nişte treabă în această regiune. Atunci nu vă spusesem despre ce a fost vorba, dar acum vă putem dezvălui – în acea zi am testat renumitul BMW i3, în premieră absolută pentru o entitate de presă din Moldova! Aşa că am putut gusta şi dintr-un alt fel de eficienţă bavareză! Ulterior, traseul parcurs la volanul lui X5 xDrive25d a însemnat multe ambuteiaje urbane şi o cifră de consum dusă tocmai la... 6.3 litri/100 km! Spuneam atunci că e fascinant că până şi în asemenea condiţii, ditamai SUV-ul bavarez reuşeşte să fie mai eficient decât multe din hatchback-urile microscopice de oraş!
Ziua 7 – Din Essen spre Munchen
Distanţă: 698.3 km
Consum mediu obţinut: 6.4 litri/100 km
[Relatare completă]

Uite că venise şi ultima zi a expediţiei, cea în care traseul logic ne spunea că trebuie să revenim în Munchen, la sediul BMW, pentru a returna maşina producătorului bavarez. Aveam în faţă cea mai lungă distanţă din toate zilele expediţiei, dar ea trebuia parcursă, teoretic, aproape integral pe autbahn-ele germane. Doar că traficul s-a dovedit a fi unul cu adevărat infernal! Ambuteiaje în care nu ne mişcam aproape deloc vreme de zeci de minute, după care sistemul de navigare a maşinii recalcula traseul pentru a ne scăpa cât mai curând de ele. Am făcut cu vreo 60 km mai mult decât cei 634 km estimaţi iniţial din cauza ocolirilor, şi am pierdut multe ore din cauza ambuteiajelor. Colac peste pupăză, în acea zi toridă am
am avut parte şi de prima şi unica defecţiune a unui model BMW testat de noi vreodată, când sistemul de climatizare n-a mai vrut să ne dea aer rece. Aşa că a trebuit să călătorim mai departe cu geamul deschis şi ventilare obişnuită în habitaclu. A fost o zi de iad pentru noi, şi abia către seară am putut parcurge ultimii vreo 90 de kilometri pe un autobahn liber, unde am „zburat” cu 180-200 km/h! Eram mult prea obosiţi şi istoviţi de traficul acelei zile pentru a ne mai păsa de eficienţă, dar într-un final al ajuns la destinaţie cu o medie totală de doar 6.4 litri/100 km! Maşina asta e incredibilă!
Calcule de totalizare

Ei bine, haideţi să facem şi niţele calcule, pentru a vedea la ce parametri de eficienţă am ieşit la sfârşit. Distanţa totală a celor 7 zile de expediţie a constituit real 371.3 + 91.0 + 282.1 + 322.3 + 433.8 + 116.1 + 698.3 = 2,315.5 km.

Consumul mediu pe toate 7 zile trebuie calculat ca medie ponderată, întrucât toate zilele au avut ditanţe diferite parcurse. Astfel, media de
consum pe parcursul expediţiei este ((371.3 x 7.4) + (91.0 x 7.2) + (282.1 x 7.5) + (322.3 x 5.0) + (433.8 x 5.8) + (116.1 x 6.3) + (698.3 x 6.4)) / 2,315.5 = 6.41 litri/100 km! Asta înseamnă real că BMW X5 xDrive25d a consumat pe întreg parcursul expediţiei numai 148.46 litri de diesel! Având un rezervor de 75 de litri, asta înseamnă doar două rezervoare de diesel!

Acum imaginaţi-vă Dvs., o vacanţă de vamilie, prin aceleaşi locuri, spre exemplu – o săptămână petrecută
în raiurile alpine şi civilizaţionale în locul banalei Turcii, o săptămână petrecută la bordul unui SUV imens, încăpător pentru toată familia, care arată la final un consum real global de 6.4 litri/100 km! În felul ăsta puteţi aloca un buget mai mare unor hotele mai bune pe traseu, unor sesiuni de cumpărături pe acolo unde mergeţi, unor vizite la restaurante mai bine
cotate! Viaţa e mai frumoasă atunci când inteligenţa ingineriei de face să nu arunci bani în zadar la pompă, ci să-i redirecţionezi anume pentru a-ţi face traiul mai frumos!

Câştigători!

Întreaga expediţie a avut şi şapte câştigători! Noi am achiziţionat deja
premiile –
aşa cum
v-am promis
e vorba de
accesorii
originale şi
oficiale BMW
– şi ele vă
aşteaptă,
începând cu
ziua de luni, 18 august,
la sediul redacţiei.
Reamintim lista câştigătorilor:

Ziua 1 – Tudor
Ziua 2 – Cyber
Ziua 3 – Andrei
Ziua 4 – salaria
Ziua 5 – Ion
Ziua 6 – Amator
Ziua 7 – Amator
Astăzi fiecăruia dintre câştigători îi va fi expediat şi un e-mail personalizat de confirmare din partea redacţiei, cu instrucţiuni privind ridicarea premiului de la sediul redacţiei PiataAuto.md. Vă rugăm să verificaţi, eventual, şi mapa mesajelor spam din căsuţa Dvs. poştală, în cazul în care mesajul ajunge accidental acolo. Cei care au fost anunţaţi drept câştigători, dar nu văd e-mail-ul de confirmare în căsuţa lor poştală, ne pot contacta şi printr-un
mesaj privat pe pagina de Facebook PiataAuto.md. Vă mulţumim tuturor pentru participare şi vom fi onoraţi să le urăm bun venit câştigătorilor în redacţia noastră pentru a le înmâna premiile!

P.S.: Ne exprimăm recunoştinţa pentru susţinerea şi cooperarea oferită partenerilor acestei expediţii – BMW Moldova şi BMW Group.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
4
3,037
GALERIE FOTO (255 IMAGINI)
COMENTARII (2)
salaria
Chişinău
la 14 August 2014 - 14:09
:)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 August 2014 - 22:47
Mai faceti asemenea concursuri...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!