Lamborghini Asterion – convertirea taurului la curentul hibrid
6 Octombrie 2014, 08:18
Lamborghini a adus la
salonul auto de la Paris noul coupe cu 2 locuri Asterion, care este şi primul Lambo cu propulsie hibridă! După ce Ferrari şi Porsche au demonstrat că hipercar-urile moderne au cu adevărat sens doar dacă sunt hibride, şi cei
de la Lamborghini s-au convertit, ruşinoşi, la curentul propulsiilor alternative. Zicem ruşinoşi pentru că, spre deosebire de alte lansări Lambo la saloanele internaţionale, când marii şefi triumfau falnici în văzul publicului
atunci când dezvăluiau noile creaţii, de această dată şeful Lamborghini a venit cu un discurs în care se scuza şi îşi motiva pasul făcut, dând vina pe schimbarea lumii şi a oamenilor, care au devenit într-atât de senzitivi la ecologie, încât şi Lamborghini a trebuit să creeze un model hibrid.
Dar să vorbim, totuşi,
despre noua creaţie Lambo. Noul
model poartă indicele 910-4, ceea
ce înseamnă că avem un total de
910 CP, transmişi tuturor celor 4 roţi. Puterea totală vine de la un motor V10 de 5.2 litri, care dezvoltă 610 CP şi 560 Nm, preluat de pe Huracan, la care se mai adaugă forţa a 3 electromotoare, care totalizează 300 CP. Unul din electromotoare e montat în locul convertorului de cuplu al
transmisiei cu 7 trepte şi îşi trimite forţa punţii spate, împreună cu forţa motorului cu ardere indernă. Alte două electromotoare propulsează roţile punţii faţă. Setul de baterii e montat în tunelul central al maşinii.
Întregul sistem hibrid a adăugat 250 kg maşinii, însă noua forţă i-a permis maşinii să rămâne foarte dinamică, reuşind să facă sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 3 secunde. Viteza maximă ajunge la 310 km/h. Într-un
regim hibrid ideal, Lamborghini Asterion poate indica un consum de doar 4.2 litri/100 km! Într-un asemenea regim primii 50 km ar trebui parcurşi exclusiv electric, cu tracţiune faţă şi cu o viteză maximă de 125 km/h.
Deşi noua creaţie italiană are parametri dinamici similari lui Ferrari LaFerrari, McLaren P1 sau Porsche 918 Spyder, identitatea sa migrează mai degrabă în zona GT-urilor confortabile, cu linii moi de design şi
proporţii frumoase, inspirate din legendara Miura. Noul Lamborghini Asterion vine şi cu un interior foarte luxos, cu o combinaţie de culori care aminteşte de anii ’70 ai secolului trecut.
Deocamdată, noul Asterion are titlu de experiment conceptual. În funcţie de reacţiile spectatorilor şi consideraţiile producătorului italian, avem şanse să vedem în următorii ani această creaţie transpusă şi în producţia de serie!
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,228
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 6 Octombrie 2014 - 20:35
Dinamica proasta pentru 910 cp si 4x4 ....o fi de vina greutatea...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!