capul geografic de nord al continentului european, sau, altfel spus, cel mai apropiat punct continental de Polul Nord! De la sătucul lui Moş Crăciun până la Nordakpp sunt vreo 750 km, iar asta înseamnă că va trebui să mergem cu 750 km mai spre nord de linia Cercului Polar, acolo unde zăpada imensă domină, iar noaptea polară asigură peisajul de excepţie!
Vom avea la dispoziţie două zile pentru a parcurge această distanţă din Laponia spre Nordkapp, cu un popas nocturn după primii vreo 530 km parcurşi. De ce nu am împărţit distanţa în jumătate? Ei bine, deoarece cu cât vom înainta spre Nord, cu atât condiţiile de drum vor fi mai dificile şi mai extreme! Iar ultimii vreo 300 km sunt de-a dreptul absurzi pentru orice om normal! Localităţile sunt într-atât de rare, încât poţi merge multe ore în şir fără a da de vreun semn de civilizaţie, iar drumurile se curăţă foarte rar. În asemenea condiţii, volumul rezervorului de combustibil poate avea un rol crucial, iar maşina noastră nu se laudă cu un volum prea
mare doar 51 de litri, dintre care vreo 9 litri constituie rezerva firească. Aşa că vom avea la dispoziţie doar vreo 42 de litri utilizabili. În asemenea condiţii, e cam riscant să nu avem vreo altă soluţie de rezervă, aşa că vom avea în portbagaj două canistre de rezervă cu benzină Efix de la Romeptrol, pe care o vom folosi la nevoie în asemenea condiţii extreme.
Mai mult ca atât ultimii vreo 50 de kilometri sunt într-atât de dificili, iar ninsorile sunt într-atât de frecvente, cu zăpadă viscolită şi ger extrem, încât circulaţia rutieră în regim normal e interzistă! Spre Nordkapp există un singur drum, iar pe acel segment extrem circulaţia se va desfăşura doar în coloană, de două ori pe zi! Cu alte cuvinte, dacă ajungi la acel punct la ora 9 dimineaţa, aştepţi în coloană la începutul segmentului cu motorul pornit, evident, să nu mori de frig după care la 11:30 vin două buldozere imense cu salvatori. Fiecare maşină îşi ţine frânghia de tractare la îndemână imediată şi odată pornită, nu are voie să oprească decât dacă se
împotmoleşte. Coloana merge cu primul tractor în faţă şi ultimul în spatele coloanei, iar maşinile se deplasează pe drumul imediat curăţit, întrucât după câteva minute de la trecerea tractorului drumul poate fi din nou impracticabil din cauza viscolului şi a ninsorilor abundente! Şi acum imaginaţi-vă că noi vrem să facem asta cu o maşină cu tracţiune faţă!
Deplasarea în coloană se repetă şi la ora 12:30, iar dacă ratezi şi această oră, nu ai voie să te porneşti de unul singur pentru că te condamni la un risc mortal. Trebuie să aştepţi pur şi simplu în maşină la începutul drumului a doua zi, pentru a circula în coloană! Evident, pe geruri arctice într-un asemenea scenariu vom avea nevoie de mult combustibil pentru a menţine motorul maşinii în funcţionare şi atmosfera din maşină caldă, dar vom avea nevoie şi de alimente potrivite, şi de haine specializate şi de tot soiul de utilaje de care în mod normal ai putea să nu ai nevoie!