Euro NCAP testează ultimele maşini din acest an. În 2015 testele vor fi mai severe
15 Decembrie 2014, 15:03
Anul 2014 al testelor Euro NCAP este încheiat cu patru noi automobile testate, printre care este un hibrid şi un vehicul electric: hibridul Audi A3 e-tron, electricul KIA Soul EV şi modelele convenţionale KIA Soul şi Jeep Renegade. Dar pentru anul 2015 producătorii vor avea noi surprize: un nou impact frontal cu acoperirea totală a părţii frontale cu o viteză de 50 km/h de un bloc de beton şi introducerea manechinului feminin pe locul conducătorului, căci spre deosebire de bărbaţi, reprezentantele sexului frumos au o poziţie diferită (un pic mai naltă şi mai aproape de volan),
în plus corpul femeii este mai vulnerabil ţi necesită o protecţie mai ridicată. Aceste două noi teste vor pune producătorii la noi încercări. Anul 2015 promite a fi unul interesant!

Dar să revenim în 2014. Maşinile electrice pătrund tot mai mult în viaţa noastră, iar siguranţa pe care o oferă acestea, trebuie să fie nu mai rea decât a maşinilor convenţionale. Noul Audi A3 Sportback e-tron, nu este un
vehicul electric pur sânge, fiind mai degrabă un hibrid, deşi are potenţialul de a parcurge 50 km în modul pur electric, având sub capotă şi un propulsor convenţional 1.4 TFSI. Hibridul din Ingolstadt a reuşit să obţină 5 stele, chiar dacă airbag-ul conducătorului nu s-a deschis total, manechinul atingând volanul cu capul, iar la impactul lateral cu stâlpul toracele conducătorului a avut o siguranţă marginală.
Pe de altă parte, KIA Soul EV este un vehicul pur electric, dar acestuia nu i-au ajuns câteva puncte pentru a obţine 5 stele. Punctele au fost scăzute din cauza rezultatelor mai slabe la impactul lateral cu stâlpul şi din cauza calificativelor marginale a zonei gâtului, la siguranţa copiilor şi a adulţilor de pe bancheta din spate la impactul spate. Pietonii au avut de suferit din cauza marginii rigide a capotei.
Rezultatele modelului KIA Soul convenţional, sunt practic identice cu cel electric. Doar la siguranţa adulţilor modelul convenţional a acumulat cu 9% mai puţin, din cauza rupturii podelei, ceea ce a micşorat punctajul pentru zona picioarelor. Chiar şi aşa, coreenii sunt mulţumiţi de rezultate şi în scurt timp planifică să instaleze airbag-uri mai performante pe modelele Soul deja vândute, care vin echipate cu un set de airbag-uri mai puţin performant. Se pare că avem o comparaţie, care ne demonstrează, că vehiculele electrice pot fi mai sigure.
Crossover-ul compact Jeep Renegade s-a adeverit a fi destul de dur, obţinând 5 stele Euro NCAP.
Practic în toate testele Renegade a primit punctaje bune şi doar la testul impactului spate, tetierele ambelor
rânduri de scaune au indicat o siguranţă marginală, iar la testul cu pietonul, capota a indicat pe alocuri
cel mai mic nivel de siguranţă.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,345
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!