Dacă vă gândeaţi că downsizing-ul a ajuns la limitele sale odată cu noile recentele motoare de 1.0 litri, vă înşelaţi amarnic! Francezii de la Renault ne pregătesc o surpriză noul propulsor diesel cu un volum de doar 730 cm. cubi sau 0,73 litri! Propulsorul are doar doi cilindri şi reprezintă o jumătate din celebrul diesel 1.5 dCi, având acelaşi diametru a cilindrilor şi aceeaşi cursă a pistoanelor, dar fiind cu 40 kg mai uşor. Pe lângă turbocompresor, acest motoraş vine şi cu un compresor mecanic, care îl va aproviziona cu doza vitală de aer la turaţii joase, deoarece acest motor este în 2 timp şi nu în 4! Având doar 2 cilindri, dieselul dezvoltă 48-68 CP şi 112-145 Nm începând cu 1.500 rpm. Este un propulsor relativ slab, dar nu este exclusă apariţia acestuia pe noul Renault Twingo şi modelele ce îi împart platforma tehnică smart fortwo şi forfour. Francezii ne confirmă, că propulsorul este foarte eficient, deşi mai necesită unele lucrări la acest capitol.