Audi, BMW, Mercedes-Benz – cine a vândut mai mult în 2014?
12 Ianuarie 2015, 10:38
Tradiţional, la încheierea unui nou an calendaristic fanii a cel puţin uneia din cele trei mărci germane premium concurente urmăresc cu sufletul la gură bătălia la capitolul vânzări. Cine a vândut mai mult, deci, în 2014 – Audi, BMW sau Mercedes-Benz?
Ei bine, Mercedes-Benz rămâne în continuare pe poziţia 3 în rândul triadei, cu 1,650,010 automobile vândute pe parcursul anului 2014, având şi cea mai mare creştere dintre cei trei – de 12.9%. E curios faptul că Mercedes-Benz e lider la vânzări printre cei trei în pieţe precum Germania, Japonia şi Rusia. O cotă tot mai mare în totalul vânzărilor o au compactele mărcii –
A-Class, B-Class, CLA şi GLA, care au totalizat 463,152 vehicule în 2014. Totuşi, liderul vânzărilor în gama Mercedes-Benz rămâne a fi C-Class, în cazul anului 2014 fiind vorba de noua generaţie, care a ajuns pe piaţă în luna martie în caroserie sedan şi septembrie în caroserie estate. Noul C-Class a înregistrat vânzări cumulative de 316,792 unităţi în 2014. Şi E-Class
rămâne unul din cele mai importante modele ale mărcii, cu vânzări de peste un sfert de milion de unităţi în 2014. În fine, un triumf greu de tăgăduit este atins de Mercedes-Benz în segmentul limuzinelor de lux, S-Class fiind de departe cel mai bine vândut model din segment la nivel global. Vânzările lui S-Class au crescut într-atât de mult în
2014, încât aproape s-au dublat, ajungând la incredibila cifră de 103,737 unităţi! Segmentul SUV-urilor a avut de asemenea creşteri importante, crescând atât mai proaspătul M-Class, cât şi GLK-Class şi chiar veteranul G-Class!
Audi se laudă cu 1,741,100 de unităţi vândute în 2014, având o creştere de 10.5% faţă de anul 2013. Cea mai importantă piaţă unde Audi este lider printre cei trei este China. SUV-urile mărcii au ajutat-o să obţină creşteri frumoase în SUA, iar în Europa miezul vânzărilor a fost asigurat de familia A3.
BMW rămâne şi în 2014 lider la capitolul vânzări printre cei trei producători german, încheind anul cu vânzări de 1,811,719 vehicule, în creştere cu 9.5% faţă de 2013. Şi în cazul lui BMW lider la vânzări e modelul de segment D al mărcii – BMW Seria 3 în caroserie sedan şi
break, care au totalizat un număr de 476,792 unităţi vândute! Pe lângă asta, coupe-ul şi decapotabila derivate, vândute acum sub numele de Seria 4, au mai înregistrat vânzări de 119,580 unităţi. BMW Seria 5 are de asemenea vânzări extrem de bune – peste 373 mii vehicule fiind vândute în 2014, ceea ce-l plasează pe poziţia de lider global
în segment. Noul X5 a avut de asemenea vânzări remarcabile, de 147,381 de unităţi, în timp ce mai proaspătul X4, lansat pe la mijlocul anului, a înregistrat vânzări globale totale de doar 21,688 unităţi. Perspectivele par foarte promiţătoare pentru noul BMW Seria 2 Active Tourer, în cele 3 luni de prezenţă pe
piaţă acesta înregistrând vânzări de peste 13,000 de unităţi. La fel de promiţător pare şi segmentul BMW i, peste 17,800 de clienţi alegând un automobil al diviziei electrice a bavarezilor. Evident, cota cea mai mare îi revine lui i3, cu peste 16,000 de unităţi.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
2,899
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!