Exclusiv: informaţii complete despre noua Mazda CX-3!
24 Februarie 2015, 10:22
Noua Mazda CX-3 a fost dezvăluită pentru prima dată la sfârşitul anului trecut, marcând intrarea celor de la Mazda în segmentul SUV-urilor ultra-compacte. Inginerii niponi, însă, au fost cam zgârciţi în oferirea informaţiilor tehnice mai detailate despre noul lor model, la fel cum ne-au obişnuit în cazul tuturor ultimelor lansări. PiataAuto.md, însă, vă spune astăzi mult mai multe despre caracteristicile noului SUV ultra-compact Mazda!

Să începem cu dimensiunile. În mod previzibil, noua Mazda CX-3 e constuită
pe platforma compactei urbane Mazda2 de nouă generaţie, pe care colegul nostru Valeriu Bahnaru a testat-o de curând în exclusivitate la primul test internaţional. Aşa se întâmplă cu toate SUV-urilor moderne de segment B – sunt dezvoltate pe baza modelelor urbane de segment B. Partea bună este că, în cazul Mazda2, şasiul de la origine este unul excelent, care oferă deopotrivă o ţinută rutieră impecabilă şi o plăcere intensă în condus. Astfel, noua Mazda CX-3 va măsura 4,275 mm lungime, 1,767 mm lăţime fără oglinzi şi 2,049 mm lăţime cu tot
cu oglinzi, iar înălţimea va constitui 1,535 mm. Vorbind în materie de dimensiuni, noua Mazda CX-3 va fi mai mare decât Mazda2, dar nu va întrece lungimea lui Mazda3. Ampatamentul noului SUV va fi de 2,570 mm.

Ca şi Mazda2 şi Mazda3, noua CX-3 este concepută să ofere o poziţie foarte conectată de condus, care să-l facă pe cel de la volan să intre într-un contact special cu maşina pe care o conduce. Experienţa pură de condus este, astfel, un element definitoriu al noului model nipon, la care inginerii şi designerii au muncit extrem de mult.
La capitolul motorizărilor, noua Mazda CX-3 va primi două ipostaze ale motorului pe benzină de 2.0 litri, cu puteri de 120 CP şi 150 CP. Versiunea de 120 CP a motorului va livra 204 Nm cuplu maxim la 2,800 rpm şu va putea fi cuplată atât cu transmisie manuală, cât şi cu automată, însă doar în combinaţie cu tracţiune pe puntea faţă. În primul caz, vehiculul va prinde prima sută în 9.0 secunde, atingând o viteză maximă de 192 km/h, lăudându-se şi cu un consum mixt oficial de 5.9 ltiri/100 km. În cazul cuplării cu o cutie de viteze automată, SUV-ul va prinde prima sută
în 9.9 secunde, va putea atinge o viteză maximă de 187 km/h şi va indica un consum mixt oficial mai bun, de doar 5.8 litri/100 km.

Motorizarea pe benzină de 150 CP va fi combinată cu un sistem de tracţiune integrală şi poate fi de asemenea cuplată atât cu o cutie de viteze manuală, cât şi cu una automată. Valoarea cuplului maxim rămâne aceeaşi, de 204 Nm, dar timpii de acceleraţie se îmbunătăţesc. În combinaţie cu transmisia manuală, această motorizare prinde prima sută
în 8.7 secunde, atinge un maxim de 200 km/h şi are un consum mixt de 6.4 litri/100 km, iar în combinaţie cu transmisia automată acceleraţia durează 9.6 secunde, viteza maximă atinge valoarea de 195 km/h, iar consumul mixt ajunge la o valoare de 6.3 litri/100 km.

Noutăţi importante se arată şi pentru amatorii de motoare diesel! Noua Mazda CX-3 va primi noul propulsor diesel de 1.5 litri, însă acesta nu va fi disponibil doar cu transmisie manuală, ca şi pe Mazda2, ci şi în combinaţie cu
transmisie automată şi chiar tracţiune integrală în acelaşi timp cu transmisia automată! Va exista o versiune a motorului de 1.5 litri şi 105 CP cuplată cu transmisie manuală şi tracţiune faţă (10.1 sec până la 100 km/h, 177 km/h Vmax, 4.0 litri/100 km consum mixt), o altă versiune cu transmisie manuală şi tracţiune integrală (10.5 sec până la 100 km/h, 173 km/h Vmax, 4.7 litri/100 km consum mixt), precum şi una cu transmisie automată şi tracţiune integrală (11.9 sec până la 100 km/h, 172 km/h Vmax, 5.2 litri/100 km
consum mixt). Această din urmă versiune ar putea fi cea mai dorită pe multe pieţe ale lumii, inclusiv şi în Moldova, deşi în segmentul SUV-urilor de clasă B este logică şi achiziţia unei motorizări pe benzină cuplate la o transmisie automată, mai ales în cazul în care substratul tehnic ingineresc este unul modern şi eficient.

Inginerii Mazda declară că sistemul de tracţiune integrală montat pe noul CX-3 este unul de generaţie nouă şi va distribui în mod activ cuplul între punţi,
conform necesităţilor reale ale maşinii în fiecare clipă. Asta înseamnă că, la rularea pe carosabil aderent în condiţii normale, maşina transmite cuplul doar punţii faţă, contribuind semnificativ la eficienţa generală, iar în cazul pierderii aderenţei sau abordării unor unghiuri extreme, puntea spate va primi o cantitate necesară de cuplu.

Cât priveşte aspectul exterior, modelul va fi disponibil iniţial în 9 culori şi nuanţe, dintre care una roşie, două albastre (deschisă şi închisă), două
albe, una argintie, una maro titanium şi încă două nuanţe de gri. Modelul va putea primi jante cu mărimi cuprinse între 16 şi 18 ţoli, iar opţional, şi faruri LED. La interior, în dependenţă de nivelul de dotare, tapiţeria va putea fi executată din material textil, piele combinată cu material textil, sau doar piele. Tapiţeria de piele poate avea zone de nuanţă bej şi chiar accente
adiţionale de culoare roşie. Dotări precum sistemul de aer condiţionat, sistemul audio cu port USB, volanul multifuncţional şi toate elementele de siguranţă pasivă sunt oferite standard. Începând cu cel de-al doilea nivel de echipare dotările devin de-a dreptul generoase, incluzând jante de aliaj uşor, sistem de climatizare automat, sistem audio/multimedia mai avansat
cu conexiune Bluetooth, display de 7 ţoli şi 6 difuzoare, sistem cruise control şi orglinzi retractabile electric.

Preţurile noului model nipon pentru Moldova nu sunt deocamdată cunoscute şi urmează a fi anunţate mai aproape de data livrării primelor modele în showroom-ul autohton Mazda.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
2
2,997
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!