Motoarele boxer de la Subaru: 15 milioane de unităţi produse
20 Februarie 2015, 16:25
Motoarele boxer reprezintă astăzi
o parte consistentă din însăşi
esenţa mărcii Subaru, echilibrarea
lor perfectă fiind asociată cu
sportivitatea şi senzaţiilor deosebite
obţinute în condus, la care se mai
adaugă şi caracteristicile sportive
ale sistemului simetric de tracţiune
integrală, instalat ceva mai târziu
pe modelele mărcii. Astăzi
Subaru se poate mândri
cu motoarele boxer: la
49 de ani de la
introducerea primului
motor cu o astfel de
arhitectură în gamă,
niponii celebrează
15 milionae de unităţi
produse!
Ştiţi care a fost primul model Subaru echipat cu motor boxer? Ei bine, era Subaru 1000, lansat în îndepărtatul an
1966. Acel prim motor boxer avea, după cum îi sugerează şi numele modelului pe care a fost integrat, o cilindree de 1 litru, sau, ca să fim mai exacţi, 977 cm cubi şi avea patru cilindri şi răcire cu apă. Acea maşină avea, însă, tracţiune faţă, şi nu una integrală. Tracţiunea pe patru roţi avea să vină ceva mai târziu.
În 1971 Subaru lansa un minunat automobil cu un caracter sportiv care i-ar îmbolnăvi de pasiune pe toţi fanii de astăzi ai maşinilor puritane. E vorba de Subaru Leone Coupe, o splendidă combinaţie dintre filosofia sportivităţii nipone pure şi designul unui muscle-car. Acel model a beneficiat de motoare boxer, iar iniţial au existat doar versiuni cu tracţiune faţă. În 1972, însă, Subaru a lansat un model derivat din Leone
Coupe, botezat Leone Estate Van, care a primit primul sistem simetric de tracţiune integrală, aducând o adevărată revoluţie deopotrivă în lumea tracţiunilor 4x4 şi în cea a autoturismelor. Se întâmpla cu mulţi ani înainte ca Audi să pretindă că realizează revoluţia răspândirii sistemului său de tracţiune integrală în lumea autoturismelor, odată cu lansarea primului Audi quattro!
În istoria de mai departe a mărcii Subaru motorul boxer şi-a găsit loc atât sub capota modelelor cu tracţiune integrală, cât şi cu tracţiune faţă – precum Subaru SVX în anii ’90 sau, mai nou, cu tracţiune spate – pe Subaru BRZ în timpurile noastre. Cert este că sistemul simetric de tracţiune integrală şi-a câştigat un loc definitoriu în inima
fanilor Subaru, astfel încât, pe lângă cele 15 milioane de unităţi de motoare boxer produse, Subaru mai sărbătoreşte în aceste zile şi 14 milioane de maşini echipate cu renumitul său sistem Symmetrical AWD.
Apropo, redacţia PiataAuto.md este singura care a reuşit să testeze în ultimii ani modele Subaru, precum BRZ sau Forester, în pofida faptului că în ţara noastră nu există în acest moment un distribuitor al mărcii nipone.
PiataAuto.mdIlie Toma
1
2,229
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!