AC Schnitzer a dotat un BMW Z4 cu propulsor diesel, făcându-l mai rapid decât un M3 GTS!
18 Martie 2015, 11:56
Cei de la BMW au fost primii care au creat „dieselul sportiv”, odată cu lansarea modelelor 325 tds şi 525 tds prin anii ’90 ai secolului trecut. De atunci şi până în prezent, bavarezii au demonstrat că diesel-urile pot fi şi dinamice, lansând chiar şi o gamă de modele M Performance Automobiles, care vin echipate exclusiv cu dieselul de 3.0 litri N57S, care dezvoltă 381 CP
şi 740 Nm cu ajutorul celor trei turbocompresoare!

Iar adevărata nebunie vine atunci când, pe acest diesel imens pun mâna
inginerii germani din atelierul de tuning AC Schnitzer, care au avut curajul să-l instaleze sub capota roadster-ului BMW Z4! Acest monstru a primit şi un nume corespunzător - ACZ4 5.0d!
Fiind bazat pe modelul sDrive23i, acest Z4 a fost pus pe o dietă serioasă pe baza fibrei de carbon din care au fost executate elemente precum capacul portbagajului, acoperişul care nu mai poate fi pliat, spoilerul frontal,
pragurile laterale şi difuzorul spate, ceea ce a ajutat ca acesta din urmă să scape de 131 de kg, astfel reducând greutatea la 1.469 kg. Un rol nu mai puţin important în „dieta extremă” l-au
jucat jantele forjate de 19 inch, care
au economisit 25 de kg şi sistemul
de evacuare ultra uşor, care are o greutate de doar 4 kg, comparativ
cu cel standard de 23 kg.
Pentru a face lucrurile şi mai picante, cei de la AC Schnitzer au mărit puterea dieselului la 430 CP, iar cuplul la 840 Nm, în rezultat acesta fiind mai puternic decât noile BMW M3 şi M4! Performanţele sunt de-a dreptul năucitoare! De la 0 la 100 km/h acest Z4 accelerează în doar 4.5 secunde,
iar viteza maximă depăşeşte 300 km/h! Şi acesta este un diesel! Propulsorul a fost combinat cu transmisia automată în 8 trepte şi un diferenţial autoblocabil, preluat de pe BMW M3 (E92).
Şi mai intrigant este timpul obţinut pe circuitul de la Sachsenring – 1:37.22 minute, ceea ce este cu 0.05 secunde mai rapid decât M3 GTS (E92) şi doar cu 1,69 secunde mai lent decât noul Corvette Stingray C7, care este un model extrem de dinamic!
La moment
cei de la AC Schnitzer nu planifică comercializarea acestui monstru, probabil din cauza preţului exorbitant de 113.965 de euro, la care s-a ridicat valoarea acestui proiect îndrăzneţ.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,074
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!