Cursa de 24 ore de la Le Mans a luat sfârşit. Porsche e învingător!
14 Iunie 2015, 17:21
Cu doar câteva clipe în urmă s-a încheiat ediţia din acest an a cursei de la Le Mans, ediţie care e detronat o lungă dominaţie Audi în capitala curselor de anduranţă. Porsche este câştigător detaşat, ocupând prima poziţie a podiumului cu echipa numărul 19, formată din piloţii Hulkenberg, Bamber şi Tandy. Tot Porsche se clasează şi pe locul doi, cu echipa cu numărul 17, avându-i ca piloţi pe Weber, Bernhard şi Hartley. Cele două exemplare Porsche au învins la distanţă foarte mică unul de celălalt, la
aproximativ un tur. Audi vine abia pe locul 3, la o distanţă mult mai mare, cu bolidul numărul 7, pilotat de Fassler, Lotterer şi Treluyer.

Dacă e să analizăm performanţele bolizilor din echipele participante, trebue să spunem că cei de la Porsche au avut o prestaţie remarcabilă în acest an, bolizii cu numărul 19 şi 17 neavând nici o defecţiune serioasă pe tot parcursul cursei! După ce anul trecut an pierdut dramatic din cauza unor defecţiuni
majore la ambii bolizi din clasa LMP1, pentru cei de la Porsche a urmat un an în care aceştia au regândit din rădăcini ingineria bolizilor lor, cu eforturi extraordinare. Anul acesta dânşii au pus în cursă 3 bolizi de clasa LMP1 şi uite că doi dintre ei ajung la final pe primele două poziţii, în timp ce cel de-a treilea, din cauza unor mici defecţiuni la sistemul hibrid, şi-a cedat poziţia de pe podium, dar a terminat oricum cursa pe propriile roţi.
Cei de la Audi au avut o performanţă constantă, însă fiabilitatea vehiculelor lor a fost pusă la încercare de fiecare dată când inginerii le şopteau piloţii să forţeze bolizii la maxim, în tentativa
de a avansa în poziţii. Defecţiuni au fost minore întotdeauna, dar frecvente, fiind nevoie de ieşiri neprogramate la boxe, care le-au afectat poziţiile în clasamentul general, iar apoi le-au îndepărtat de liderii cursei.
Toyota a avut o prestaţie mult mai puţin vizibilă în acest an, după eşecul dramatic din anul trecut. În 2014 aşteptările inginerilor erau foarte mari faţă de bolidul TS 040, dar liderul cursei a fost nevoit să abandoneze după o defecţiune gravă la sistemul hibrid. Din
nefericire, cei de la Toyota au decis doar să-şi perfecţioneze acelaşi bolid TS 040 pe parcursul unui an, fără a regândi ingineria, fapt care, pe fundalul unor eforturi mult mai consistente ale celor de la Audi şi Porsche, i-a lăsat
într-o eclipsă absolută de performanţă, nici un bolid Toyota nereuşind să se califice în primii 5. În schimb, bolizii niponi au reuşit să termine cursa în acest an fără rateuri majore.
Cei de la Nissan îşi doreau să ne lase cu gura căscată înaintea cursei de la Le Mans, prezentându-ne o inginerie într-atât de îndrăzneaţă, încât avea pretenţia de a fi recunoscută drept genială. Tracţiune pe faţă, toate componentele esenţiale pe faţă şi o structură foarte diferită a maşinii – toate cu speranţa de a trece virajele mai repede ca oricine şi de revoluţiona cursa de la Le Mans cu o victorie neaşteptată, graţie unei inginerii nebunatice şi neordinare. Dar ideile
nebunatice nu au trecut proba fiabilităţii. S-a dovedit că toată greutatea imensă pusă pe puntea faţă a solicitat extrem de mult frânele bolizilor Nissan, care s-au dovedit a fi insuficiente, calculate greşit de ingineri, astfel încât s-au supraîncălzit pe tot parcursul cursei. A fost nevoie de mai multe schimburi de
frâne, iar spre finalul cursei frânele faţă ale unui bolid Nissan s-au dezintegrat şi au luat foc. O prestaţie lamentabilă a celor de la Nissan, până la urmă, soldată cu ultimele poziţii în clasament.
Per general, cursa din acest an a fost ceva mai fluidă şi mai lipsită de spectacole dramatice în comparaţie cu cea din anul trecut. Liderii cursei s-au schimbat de mai puţine ori, abandonările au fost mai puţine, iar ploaia a lipsit aproape în totalitate, cu excepţia unor mici şi uşoare averse. Totuşi, cursa din acest an este remarcabilă prin detronarea dominaţiei celor de la Audi şi prin demonstraţia unei prestaţii admirabile a celor de la Porsche, care au reuşit să câştige
detaşat în numai cel de-al doilea an de când şi-au declarat revenirea!

Vă amintim că redacţia PiataAuto.md a fost, în 2014, prima entitate de presă din Moldova care a fost prezentă live la cursa de 24 de ore de la Le Mans şi a transmis zeci de relatări direct de pe circuitul de la Le Mans.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
3
2,721
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Robert
Bucureşti, România
la 14 Iunie 2015 - 18:52
La capitolul performanta Toyota nu au nici o scuza, trebuiau sa impinga performanta masinii mai sus. mai ales pt cursa de 24h.
Sper ca la anul Toyota sa le rupa fash-ul mai ales celor de la Audi.
De ce? Toyota produc masini calitative pt omul de rand, si hibride accesibile, ei inteleg mai bine ca alti constructori protejarea mediului.

Audi, marca renumita din renumitul VAG, face in ultimul timp masini de ciocolata la fiabilitate. Si vine sa utilizeze diesel intr-o cursa ca apoi sa treaca solutiile tehnice pe masini de serie? Nu multumim domnilor nemti, luati-va catrafusele si afara cu voi si cu diesel-ul vostru. Eu imi doresc ca toti constructorii sa renunte la aceasta nocivitate.

Totusi trebuie sa recunosc succesul POrsche: Destul de bine pt un Volzvagan reesapat :))))))


ps; m-am oprit la fraza asta :

Toyota a avut nicio şansă să lupte pentru primele poziţii împotriva celor de la Porsche şi Audi, însă constructorul japonez a reuşit să termine cursa cu ambele prototipuri incluse în competiţie.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!