Mercedes-Benz C-Class, la un an de exploatare: trecem revizia tehnică, perfectăm asigurări
15 Iunie 2015, 07:44
Automobilul nostru redacţional, un exemplar plăcut al noii generaţii Mercedes-Benz C-Class, a marcat de curând un an de la achiziţie şi, deci, un an de exploatare. Am reuşit să parcurgem cam 23,000 km într-un an cu el, iar la 24,000 km va trebui să mergem la service pentru o nouă deservire tehnică programată. Până atunci, marcarea unui an de la achiziţie implică o serie de proceduri anuale pe care trebuie să le facem pentru C-Class-ul redacţional: perfectarea noilor asigurări, achitarea taxelor în fondul rutier, precum şi trecerea reviziei tehnice. Tocmai asta am făcut şi noi de curând pentru automobilul nostru redacţional şi, desigur, vrem să vă raportăm şi costurile, dar şi experienţele asociate acestor proceduri, dar şi împlinirii primului an de exploatare.

Asigurări auto: AORC, CASCO

Atunci când am achiziţionat anul trecut maşina, ne-am zis că o maşină nouă merită o asigurare CASCO, pentru a ne feri de grijile unor costuri neaşteptate şi deloc neglijabile în eventualitatea unui caz nefericit. Atunci am mers la Donaris Group (redenumită între timp în Donaris Vienna Insurance Group) şi am perfectat un contract de asigurare CASCO. Am ales un număr mai
mare de şoferi, am ales protecţie şi peste hotarele ţării, pentru că ştiam că vom mai şi călători în afara Moldovei şi am ales şi opţiunea excluderii oricărei francize pentru daunele parţiale, doar la dauna totală rămânând stipulată o franciză simbolică. Am achitat atunci un preţ de peste 1,200 de euro pentru acea asigurare CASCO – nu era cel mai jos preţ de pe piaţă, dar ştiam că în ultimul timp unele companii de asigurari au abordări foarte evazive atunci când vine vorba de plata despăgubirilor şi am ales să mergem la o companie de
încredere, chiar cu condiţia de a plăti un preţ mai mare pentru prima de asigurare.

Din fericire, în primul an de exploatare a maşinii nu am avut niciun incident şi, prin urmare, nu am avut nicio adresare la compania de asigurări, nici pe filiera asigurării CASCO, nici pe cea a asigurării obligatorii de răspundere civilă. Aşa că mizam pe o reducere de preţ de la compania de asigurări, iar dilema alegerii în acest an n-a mai existat. Între timp,
compania Donaris Group are un nou acţionar, respectabil la nivel internaţional – Vienna Insurance Group – iar reputaţia sa a devenit şi mai vizibil avantajată pe fundalul unei pieţe a asigurărilor tot mai obscure. Aşa că am ales din nou aceeaşi companie de asigurări, Donaris Vienna Insurance Group, pentru a perfecta un nou contract de asigurare CASCO, dar şi un nou contract de asigurare obligatorie de răspundere civilă. Asigurarea AORC, pentru vehiculul nostru de 1,596 cm cubi, a costat puţin sub 400 de lei. Asigurarea CASCO, cu aceleaşi
condiţii de asigurare şi franciză, ne-a costat de această dată 1,089 de euro, graţie unei reduceri pentru lipsa cazurilor în anul anterior, dar şi graţie unei uşoare amortizări a valorii de asigurare a maşinii. Din nou, poate nu e cea mai joasă primă de asigurare CASCO de pe piaţă, dar noi preferăm totuşi, să încredinţăm această sarcină importantă unei companii de încredere, în loc de a merge pe varianta celui mai jos preţ. În general, considerăm sincer că o maşină are nevoie de asigurare CASCO cel puţin în primii 3-5 ani de exploatare, iar în cazul maşinilor noi cu
construcţii mai complexe, acest tip de asigurare e pur şi simplu o necesitate. Imaginaţi-vă cât de complex e un singur far full-LED a lui C-Class şi cât ar costa cea mai mică defecţiune în cazul unui incident. Imaginaţi-vă că C-Class are aproape toate piesele de caroserie realizate din aluminiu, metal care, de obicei, exclude reparaţiile în stil clasic şi presupune doar înlocuirea piesei afectate. Astfel, orice incident aparent neserios vă poate lăsa cu o notă de plată uriaşă. De asta e mai bine să luaţi în calcul din start costul asigurării CASCO şi să vă asiguraţi că nu veţi
ajunge în situaţii greu de gestionat. Şi nu e vorba de faptul că v-ar putea impune la o asigurare CASCO o eventuală bancă sau companie de finanţare în cazul în care maşina e achiziţionată cu ajutorul unei finanţări pe această cale. E vorba de propria Dvs. protecţie. Noi am ales să contractăm o asigurare CASCO nefiind impuşi de nimeni.

Taxa fondului rutier

Da, doamnelor şi domnilor, contribuţia fiecărui dintre noi la fondul rutier în acest an s-a majorat cu o usturătoare cotă de 50%. Şi noi a trebuit să
achităm o taxă cu 50% mai mare decât anul trecut. Doar graţie cilindreei relativ reduse a motorului valoarea taxei a rămas imediat sub 1,000 lei, sau, mai exact, 961 lei cu tot cu comision bancar. Eh, tare am vrea ca şi drumurile să fie cu 50% mai bune începând cu acest an...

Revizia tehnică

Atunci când vine vorba de trecerea reviziei tehnice anuale obligatorii, noi avem de vreo 5 ani un loc, căruia îi suntem foarte fideli. E vorba de staţia de testare de pe str. Bucuriei, din imediata apropiere a
showroom-ului BMW. Întotdeauna am reuşit să efectuăm întregul proces al reviziei în cel mult 30 minute, fără prea mai rânduri şi cu o amabilitate firească din partea angajaţilor de acolo. Aşa că am dus C-Class-ul redacţional pentru prima dată în acel loc. Zicem pentru prima dată, pentru că în momentul cumpărării maşinii, showroom-ul Mercedes-Benz Moldova ne-a înmânat nouă maşina deja înmatriculată, cu revizia tehnică făcută, fără ca noi să achităm costurile înmatriculării, a taxelor rutiere sau a trecerii revizii – aceste costuri pentru primul an sunt suportate de către cei de la Mercedes-Benz Moldova pentru toţi clienţii lor, într-un gest nobil faţă de cumpărătorii modelelor Mercedes-Benz. Aşa că e pentru prima dată când trecem revizia pe cont propriu cu acest model.

De mai multe ori v-am spus că suspensia lui C-Class e perfectă pe drumuri bune şi pe drumuri cu denivelări mai văluroase, fără sacadări urâte. Atunci când carosabilul devine prea găunos, modelul denotă o capacitate de absorbţie mai redusă şi simţi că e nevoie să reduci viteza pentru a trece mai lin sectoarele problematice. Aceste senzaţii au fost confirmate şi de standul de testare de la revizia tehnică,
procentajul de aderenţă la simularea sacadărilor agresive a fost de sub 60 la sută pe puntea faţă şi de sub 70 pe puntea spate. În limitele legale totuşi, iar operatorul ne-a menţionat că şi anvelopele run-flat îşi aduc o contribuţie în scăderea acestui coeficient, dar şi suspensiile moderne mai rigide, împărtăşindu-ne experienţa multor maşini absolut noi care indică parametri mai coborâţi. Apoi, la întoarcerea roţilor toate exemplarele Mercedes-Benz cu tracţiune spate indică o uşoară deviere unghiulară la roţile faţă, ne-a menţionat el. Se întâmplă din cauza arhitecturii suspensiei, care, la întoarcerea roţilor spre dreapta, spre exemplu, va întoarce roata dreaptă şi pe axă veritcală şi pe axă orizontală un pic, „aplecând” un pic roata spre interiorul virajului. Încă la renumitele W124 se remarca acelaşi efect. Şi nu e o problemă, ba chiar
e un avantaj arhitectural care sporeşte manevrabilitatea în viraje, doar că standul de teste sesizează această deviere şi o indică la atenţionări.

Dar până la urmă toţi parametrii tehnici ai C-Class-ului nostru au fost în limitele cerinţelor legale, după cum era şi firesc la doar un an de exploatare şi 23,000 km parcurşi. Aşa că am plecat în scurt
timp cu revizia trecută, privind optimişti în viitor la un nou an de exploatare plăcută a C-Class-ului redacţional.

Un an la bordul lui Mercedes-Benz C-Class

Încă mai admirăm maşina noastră redacţională de fiecare dată când o privim sau o conducem. Suntem
mai satisfăcuţi de ea decât de oricare al model pe care l-am exploatat. N-am avut nicio defecţiune tehnică până acum, iar motorul turboaspirat pe benzină a versiunii C180 se dovedeşte a fi suficient de dinamic şi foarte eficient în exploatare, mai ales dacă ne gândim că e vorba de un sedan de talie generoasă, de aproape 4.70 metri lungime. Într-una din dimineţile când
am traversat foarte devreme oraşul Chişinău, de exemplu, am înregistrat un consum mediu de numai 4.9 litri/100 km pe durata celor 23 km parcurşi. Confortabil, foarte antrenant în condus, eficient şi dinamic în acelaşi timp, dar şi
fiabil – cam aşa putem descrie noi noua generaţie Mercedes-Benz, după un an de exploatare!

Dar în curând vă vom spune mai mult despre experienţa exploatării şi
fiabilitate, pentru că ne aşteaptă o vizită la service pentru o deservire tehnică programată şi nişte verificări mai avansate! Urmăriţi-ne!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
4
8,150
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!