BMW prezintă propulsiile viitorului
2 Iulie 2015, 16:47
La BMW Group Innovation Days 2015 bavarezii au prezentat mai multe propulsii ale viitorului care vor merge ulterior în producţia de serie. Cel mai aproape de linia de producţie este acest prototip BMW Seria 2 Active Tourer Plug-In Hybrid care este
echipat cu un sistem hibrid format
din propulsorul pe benzină de 1.5 litri (136 CP) care propulsează roţile faţă împreună cu un generator de înaltă tensiune care oferă un plus de 15 kW (20 CP) şi 150 Nm pe perioade scurte de timp şi de un motor electric de 65 kW (88 CP) şi 165 Nm care propulsează roţile spate.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează doar 6.5 secunde, iar în regim pur electric acesta poate parcurge 38 km, în timp ce consumul în regim hibrid se va situa la nivelul de doar 2.0 l/100 km (CO2 – 50 g/km).
După succesul realizat de maşina de siguranţă din marelui premiu Moto GP (un BMW M4 echipat cu injecţie de apă), bavarezii încearcă sistemul de injecţie cu apă pe un prototip Seria 1. Conform celor de la BMW, datorită injecţiei de apă temperatura de ardere în propulsor se reduce cu 25%, astfel cu 10% creşte puterea, iar consumul scade cu 8%. Rezervorul separat de apă cu un volum de 5 litri trebuie suplinit la fiecare plin.
Probabil, cel mai departe de producţie este acest prototip excepţional, care pare a fi un BMW i8 cu caroseria inspirată din maşinile lui Batman. Acesta este echipat cu un sistem de
propulsie cu celule de combustibil eDrive FCEV care, după spusele celor de la BMW, va avea viitor nu doar pe modelele BMW i, dar şi pe modelele BMW obişnuite.
Reamintim că în anii 2005-2007 bavarezii au produs o serie limitată a modelului alimentat cu hidrogen BMW Hydrogen 7, bazat pe BMW Seria 7.
Acum tehnologiile celulelor de combustibil sunt dezvoltate în parteneriat cu cei de la Toyota, care
au lansat recent modelul propulsat de hidrogen – Mirai. Pachetul celulelor
de combustibil oferă prototipului „fără nume” o autonomie de 500 km şi o posibilitate de a suplini rezervorul
cu hidrogen în doar 5 minute.
Acelaşi sistem cu celule de combustibil eDrive FCEV, propulsează şi prototipul bazat pe BMW Seria 5 GT. Motorul electric aflat pe axul spate oferă o putere de 245 CP iar autonomia totală depăşeşte 500 km.
Hidrogenul gazat este păstrat la temperaturi joase la o presiune de
350 bari. Prezentând propulsia eDrive FCEV, cei de la BMW anunţă dorinţa de a dezvolta primul său vehicul electric propulsat de celulele de
combustibil către anul 2020, standardizarea sistemului căruia se va conforma standardelor implementate de către cei de la Toyota.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
1,889
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!