maşinii tale. Cu camioanele se întâmplă la fel. Mai mult ca atât, o mulţime de oameni merg pe drum, pe acostament sau chiar prin mijlocul lui, alţii stau pur şi simplu aşezaţi pe marginea drumului. Ce să facă un om singur, în pustietatea unui traseu extra-urban, aşezat pe marginea drumului? Nu ne puteam explica şi nici nu aveam timp de asta, eram concentraţi în a nu da peste vreo unul din ei! Condusul noaptea prin Africa a fost o continuă evitare de obstacole şi în acelaşi timp o continuă anticipare a altor posibile obstacole. Nu ai nici un moment de relaxare, eşti ţinut în alertă maximă întotdeauna şi pericolul mare, aproape iminent, de paşte de peste tot! Am făcut unicul lucru pe care cu sfinţenie nu trebuie să-l faci în Africa să conduci noaptea şi, din fericire, cu dexteritatea comună a tuturor celor de la bord şi pregătirile noastre de şofat şi anticipat, am reuşit să evităm orice incident.
Am ajuns noaptea târziu la hotelul din Marrakech, vii şi nevătămaţi, cu maşina intactă şi perfect funcţională. Eram extraordinar de obosiţi, iar cei de la hotel s-au oferit să ne ducă ei, cu o maşină de-a lor, până în centrul oraşului să luăm o cină târzie. Cina a fost scurtă, pentru că eram sleiţi, iar apoi am căzut tun în paturile noastre
Din fericire, a doua zi am avut inspiraţia să ne programăm o şedere lungă la acelaşi hotel, în Marrakech, fără a ne mişca nicăieri. Aveam nevoie ca de aer de odihnă, şi această zi ne-a oferit şansa întremării puterilor noastre. De aici încolo, spre Tanger, distanţa e de vreo 570 de kilometri, aşa că ieri seară ajungeam în acest curios oraş marocan de pe malul Atlanticului. A fost ultima seară africană a noastră, după peste 2,000 km parcurşi doar prin Africa! Astăzi dimineaţă pornim de zor spre Ceuta, de unde trebuie să luăm