FRANKFURT 2015: BMW eDrive – hibrizii plug-in se răspândesc în gama BMW. Şi în Moldova!
18 Septembrie 2015, 10:46
După ce a pus bine pe roate divizia
vehiculelor electrice BMW i,
dezvoltând acolo tehnologii preţioase,
cu aplicare şi la restul gamei,
producătorul bavarez a început
lansarea masivă a hibrizilor cu
încărcare de la priză în rândul
modelelor sale. BMW X5 a fost
primul model pentru care s-a anunţat
cu anticipare o versiune plug-in hibrid,
numită xDrive40e. Acum a venit
momentul lansării de piaţă a SUV-ului hibrid havarez, dar, între timp, inginerii BMW au mai pregătit versiuni hibride şi pentru ale modele din gamă: Seria 3 şi Seria 2 Active Tourer, iar în scurt timp şi Seria 7. Toate modelele eDrive au fost expuse acum şi la salonul auto de
la Frankfurt, înainte de a ajunge în showroom-uri, iar noi am poposit îngânduraţi lângă ele: acum, doamnelor şi domnilor, începe o nouă epocă importantă în familia BMW, epoca
hibrizilor cu încărcare de la priză cu adevărat atractivi, care vor fi foarte curând printre noi! Şi vă explicăm de ce!
După cum vă puteţi imagina, tehnologia noilor modele hibrid îşi are originea, în mare parte, din gama BMW i, unde
modele i8 şi i3 pot veni cu trenuri de
rulare plug-in hybrid (i3 poate fi şi pur
electric). Apropo, redacţia
PiataAuto.md este unica entitate de
presă din Moldova, care a testat atât
BMW i3, cât şi BMW i8!
Ei bine, aceleaşi tehnologii
au fost combinate cu alte motoare pe benzină, astfel încât răspândirea filosofiei plug-in hybrid a devenit în scurt timp posibilă şi către modelele „tradiţionale” BMW. Noul BMW Seria 3 330e, spre exemplu, oferă o putere
cumulată de 252 CP şi poate indica un consum mixt de 1.9-2.1 litri/100 km pentru prima sută de kilometri parcurşi! Noul BMW Seria 2 Active Tourer 225xe, spre exemplu, vine cu un alt concept, în care electromotorul
propulsează puntea spate,
iar motorul turboaspirat pe
benzină de 1.5 litri – pe cea
din faţă. Maşina poate rula până
la 41 de kilometri în regim pur electric, iar astfel prima sută de kilometri poate fi parcursă cu un consum de 2.0-2.1 litri/100 km. Ah, da – puterea cumulată a sistemului este de 224 CP.
Noul BMW X5 xDrive40e,
însă, e cel mai interesant hibrid
cu încărcare de la priză dintre toate,
însă! Cel mai interesant pentru moldoveni! De ce? Pentru că X5 e deja un model foarte practic şi popular în Moldova, iar preţul unui X5 xDrive40e va fi de 54,340 euro, cu doar 4,000 euro mai mult decât un X5 xDrive35i, spre exemplu! Modelul hibrid plug-in, însă, vine cu mai multe dotări standard, printre care şi un sistem de navigare
capabil să arate disponibilitatea prizelor electrice. SUV-ul combină un motor pe turboaspirat pe benzină, de 4 cilindri în linie şi 2.0 litri, cu un electromotor integrat în cutia de viteze automată cu 8 trepte. Astfel, cele două motoare îşi transmit concertat cuplul sistemului de tracţiune integrală xDrive, fiind capabile
să producă 313 CP în total! Cu o baterie de 9 kWh, X5 xDrive40e poate parcurge în regim pur electric până la 31 de kilometri, iar astfel consumul pentru prima sută poate fi de doar 3.3 litri/100 km! Eh, veţi spune, dar unde să-l încarci în Moldova? Simplu: la priza de acasă, sau la cea de la birou! O încărcare completă la o priză de 230 V va lua cam 3 ore!
Dar să nu vorbim prea multă teorie! Redacţia PiataAuto.md vă pregăteşte o demonstraţie practică nemaivăzută în
viitorul apropiat! Ştiţi că noi ne tot ţinem de idei originale şi inovăm pe acolo pe unde alţii nici nu s-au gândit să
încerce! Aşa că staţi pe aproape, că urmează surprize de excepţie!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, din Frankfurt
1
2,809
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!