Expediţia „electrică” prin sudul Moldovei cu noul BMW X5 xDrive40e!
19 Octombrie 2015, 10:44
A venit vremea să cutreierăm şi sudul Moldovei în expediţia noastră cu SUV-ul plug-in hibrid BMW X5 xDrive40e! De această dată aveam o distanţă un pic mai redusă în numărul de kilometri şi puteam să ne permitem un tempou mai lejer de înaintare, dorindu-ne să vedem ce consum mediu vom putea obţine în asemenea condiţii. Aşa că am resetat cifra de consum mediu, am mai făcut o vizită la o staţie Lukoil Moldova
pentru a umple rezervorul de benzină şi eram gata de drum!

Din nou, am început drumul nostru pe un traseu cu carosabil foarte bun – Chişinău-Hânceşti. E o adevărată plăcere să conduci BMW X5 xDrive40e pe asemenea trasee. Astăzi dimineaţa aveam bateriile încărcate, iar iniţial prin oraşul liber al dimineţii am circulat în regim Save Battery, păstrând energia
pentru mai târziu, iar atunci când am ieşit din Chişinău, i-am dat voie maşinii să decidă asupra tipului de propulsie folosit. Şi am observat o manieră foarte interesantă a maşinii de a prioritiza tipurile de propulsie: atunci când circulam în afara oraşului cu viteză mai mare, se folosea motorul pe benzină, la dealuri acesta fiind uşor ajutat de electromotor. La vale, bateriile se încărcau din nou, iar atunci când ajungeam în zone de traseu cu localităţi şi reduceam viteza pe la 50 km/h, maşina trecea în propulsie electrică
pură. Foarte inteligent, zicem noi, pentru că asemenea regimuri vă pot transforma condusul din regim mixt în unul extra-urban în materie de consum, zonele urbane fiind traversate cu electromobilitate! Şi am tot trecut şi trecut localităţi mici cu propulsia electrică, iar bateriile îşi menţineau un nivel de încărcare destul de bun,
de 50-60%. Hm! Uite că şi regimul hibrid automatizat al lui BMW X5 xDrive40e poate aduce beneficii foarte importante în consum!

Au urmat traseele din apropiere de Hânceşti, împodobite pe marginea lor de nişte copaci cu frunze auzii, pur şi simplu magnifici. Maşina asta ne-a
dat şansa unei explorări atât de frumoase a Moldovei, în cea mai roditoare şi frumoasă perioadă a ţării noastre! Iar în scurt timp, într-o zonă mai lată a traseului, am dat şi peste nişte fermieri locali, care-şi vindeau strugurii pe marginea drumului. Ştim, nu sunt tocmai cele mai civilizate condiţii de vânzare a strugurilor, dar sunt atât de
candide şi atât de autentice! Aşa că am oprit bolidul nostru electric-hibrid şi am cumpărat câteva kilograme de struguri „negri” şi încă mai multe kilograme de struguri albi! Dulci, gustoşi, naturali, plini de savoare! Asta e Moldova toamna, dragii noştri!
Energizaţi de strugurii dulci, am pornit să conducem şi mai dinamic. Urmau serpentinele din apropierea Hânceştiului şi ne-am zis că aici vom apăsa pedala cu forţă pentru a aborda virajele astea! În regim normal al suspensiei, BMW X5
xDrive40e mai manifestă un pic de ruliu la abordarea acestor viraje strânse, dar îşi menţine stabilitatea de curs. În schimb, de îndată ce suspensia cu amortizoare adaptive e trecută în regim Sport, X5 xDrive40e devine un bolid bine fixat pe asfalt, care ia pofticios virajele, de scrâşnesc roţile! Da, da,
anvelopele lui X5 şuierau sportiv pe aici, însă maşina îşi menţinea traiectoria precisă, cu ajutorul pedalei de acceleraţie, care impunea motorul să-şi transmită cuplul către toate cele patru roţi şi să scoată astfel cu precizie maşina din viraj! Superbă manevrabilitate!
După Hânceşti am continuat într-un tempou mai lejer, fără acceleraţii fulminante, cu viteză moderată. Au urmat drumuri mult mai rele spre sudul ţării, spre Leova şi Cahul, dar regimul Confort al suspensiei e capabil să le
înghită fără deranjamente. Apoi, am decis să o apucăm spre Comrat, iar din acel moment al decis să punem maşina în regim Save Baterry, deşi bateriile
erau deja descărcate. Am făcut asta pentru a stoca energia de la inerţie şi frânare fără a o folosi, pentru ca mai apoi să o utilizăm când vom avea nevoie de ea.
În Comrat, unde, recunoaştem, nu am fost niciodată până acum, ne-am întâlnit un parc central frumos amenajat şi curat. Localnicii s-au arătat foarte interesaţi de modelul nostru, întrebându-ne foarte multe detalii
despre el. Aici am dat şi peste o staţie peco cu nişte vechi mostre pe patru roţi expuse, iar una din ele, o versiune bine pregătită de offroad a unui Moskvici vechi, ne-a tentat să facem şi o poză cu ea, alături de SUV-ul nostru electric-hibrid.
Drumul dintre Comrat şi Cimişlia a
fost unul de poveste. De o calitate
excelentă a carosabilului, acesta te
impresionează mai ales prin
peisajele pe care le formează
împreună cu împrejurimile
lui! Alex a reuşit să surprindă
nişte poze cu segmente
drepte şi lungi de drum,
care m-au făcut să-i zic „parcă e America, Alex!”. Dar nu, e Moldova! O Moldovă extraordinar de frumoasă!

În Cimişlia am fost întâmpinaţi de reprezentanţii administraţiei locale, care s-au arătat foarte deschişi în a ura
bun-venit unei astfel de maşini şi unei astfel de tehnologii în oraşul lor! Mai mult ca atât, primarul Cimişliei ne-a promis că în viitorul apropiat în centrul oraşului va fi instalat un set de prize electrice – pentru maşinile cu încărcare de la priză, dar şi pentru cărucioarele
electrice ale oamenilor cu dizabilităţi! O iniţiativă lăudabilă zicem noi! Iată că şi în Moldova pornesc a se schimba lucrurile!
Tot în Cimişlia am putut vorbi şi cu mai mulţi elevi captivaţi de tehnologia lui BMW X5 xDrive40e, explicându-le particularităţile acesteia şi chiar
asigurându-le mici ture! Ah, am uitat să vă menţionăm cu drumul până aici în regim Save Baterrry ne-a încărcat
bateriile la 60%, iar mai apoi priza electrică din centrul Cimişliei şi scurtul nostru popas acolo ni le-a încărcat până la 74%, aşa că am putut să le demonstrăm curioşilor cum are loc propulsia electrică!
A urmat o continuare a explorării sudului Moldovei, pe drumuri mai rele şi mai bune, dar toate plăcute! Ne apucase aşa, o nostalgie, pe toţi cei de la bord, întrucât ştiam că, odată ajunşi
la Chişinău, acolo se va încheia explorarea noastră prin Moldova cu BMW X5 xDrive40e. Urmează doar să mai facem un sprint până la Munchen cu ea, ca să întoarcem maşina celor de la BMW Group din Munchen. Aşa că acum încercam să savurăm un condus liniştit şi moderat. Cifra noastră de consum era mult mai bună astăzi decât în escapadele noastre de la nordul Moldovei: aveam o medie de doar 6.8 litri/100 km! Cu un asemenea ritm lejer de condus extra-urban prin Moldova, versiunea noastră începe din nou a înghesui până şi motorizările diesel pe piedestalul eficienţei!
Însă noi am mai condus pe nişte segmente de drumuri rele, unde a trebuit să frânăm şi să accelerăm mai des, apoi la lăsarea serii ajungeam la Anenii Noi, ca să ne îndreptăm ulterior spre Chişinău. Am ajuns în capitală cu un consum mediu de 7.4 litri/100 km – o cifră excelentă pentru un SUV de talia lui BMW X5 xDrive40e! Şi uite că ajungem tot mai mult la concluzia că motorizarea hibridă plug-in e una foarte raţională pentru Moldova, care vă poate oferi o eficienţă cu adevărat remarcabilă!
Şi uite că aici ajungem la sfârşitul expediţiei noastre prin Moldova cu noul BMW X5 xDrive40e. Ne-a rămas să ducem maşina în Munchen şi să vă spunem ce consum vom obţine de data asta. Iar săptămâna viitoare vom veni cu calcule şi tabele în urma acestei expediţii cu un SUV ultra-high tech, ca să vedem şi noi la ce consumuri şi costuri am ieşit până la urmă şi care sunt deciziile raţionale ce implică acest model! Dar mâine – mâine avem ceva mult mai gustos şi savuros pentru Dvs.!
Mâine publicăm marele film al expediţiei noastre „electrice” prin toată Moldova, cu toate aventurile ei şi cu Sergiu Voloc drept protagonist, alături de noi! Alex a fost harnic şi a muncit neîntrerupt ca să vă putem aduce acest film chiar mâine! Aşa că staţi pe aproape!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
2
3,476
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Delfin
Duisburg, Germania
la 21 Octombrie 2015 - 18:39
Frumoasa relatare.... Dar la drept vorbind am asteptat odata cu aceasta expeditie mai multe poze/imagini cu Moldova noastra frumoasa. Adica sa vedem BMW-ul asta in diferite orase ale Moldovei.... Daca in partea de nord au mai fost unele orase, atunci la sud - numai Cimislia.... nici macar vreo poza de la Cahul (capitala de sud)....
may be next time ???
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!