Mazda RX-VISION – renaşterea sport-car-urilor cu motoare rotative!
28 Octombrie 2015, 09:20
În timpul testului international cu noua Mazda2 din Barcelona, am discutat cu inginerii producătorului nipon, care ne-au destăinuit că Mazda ar avea în plan reînvierea legendarei serii RX al sport-car-urilor echipate cu motoare rotative Wankel. Inginerii au mai menţionat atunci că dacă
ar fi să fie, viitoarea
Mazda RX nu va utiliza un sistem hibrid ci se va axa pe aceeaşi „filozofie a gramului” pe principiile căreia a fost construit ultimul RX-7 (FD3S).
Propulsia hibridă ar adăuga o greutate nedorită, iar noul model ar trebui să fie un sport-car pur şi uşor, în cele mai bune tradiţii ale mărcii nipone cu un motor rotativ Wankel turboaspirat şi o manevrabilitate de invidiat.
Şi iată-ne la 9 luni distanţă de la acea conversaţie cu inginerii niponi şi la Salonul Auto de la Tokyo Mazda ne face surpriza mult-aşteptată! Viitorul sport-car de producţie este prefaţat de noul concept Mazda RX-VISION! Dar ce proporţii are! O capotă extrem de lungă, un posterior foarte scurt şi
acoperiş ce coboară lin spre cel din urmă! În toate liniile şi formele se resimte spiritul ultimului RX-7 (FD3S), chiar şi în blocurile optice spate şi cele faţă, care aduc aminte de farurile pliabile. Şi nu e de mirare, pentru că seria RX-7 a fost cea mai populară fiind vândută în peste 800,000 de exemplare în perioada anilor 1978 – 2002.
Calandrul este o operă de artă, care are un unghi negativ accentuând agresivitatea părţii frontale, în timp ce
mai multe elemente ale exteriorului sunt realizate din fibră de carbon,
printre care splitter-ul faţă, pragurile, difuzorul şi jantele de 20 de inch. Cele din urmă scot la iveală discurile carbon-ceramice al sistemului de frânare Brembo.
Un alt element inedit este spoilerul spate reglabil, care conectează vizual blocurile optice spate la fel ca pe legendarul RX-7.
Mazda RX-VISION dispune de un interior foarte simplist focusat către cel de la volan.
Nimic nu este de prisos – doar volanul trei pedale şi cutia de viteze manuală! Da, da, în „lumea padelelor” şi cutiilor cu dublu ambreiaj Mazda oferă plăcerea pură cu o cutie manuală!
Planşa de bord aduce un alt ecou din renumitul RX-7 cu turometrul poziţionat central şi gradat până la 10 mii turaţii! De ce tocmai 10 mii? Pentru că sub capotă se ascunde un motor rotativ Wankel de nouă generaţie numit SKYACTIV-R! Cei de la Mazda recunosc că niciodată nu au încetat să lucreze asupra motoarelor rotative, acestea fiind o parte din istoria brandului nipon, care pentru prima dată a scos motorul rotativ pe piaţă cu Mazda Cosmo Sport 110S în 1967.
Veşti bune pentru fanii
sport-car-urilor nipone cu
motoare rotative, deci! Acestea
vor avea un succesor pe cinste,
iar conceptul Mazda RX-VISION
ne demonstrează acest lucru!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
3,166
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!