Scurtă escapadă de week-end lângă Chişinău cu SUV-ul electric-hibrid BMW X5 xDrive40e
18 Octombrie 2015, 12:15
După lungul tur prin nordul Moldovei, relatat pe site în două relatări ample (prima de la nord şi a doua de la nord), zilele din calendar ne-au şoptit că urmează week-end-ul. Iar asta înseamnă perioada perfectă să ne punem din nou în rolurile unor eventuali proprietari de BMW X5 din Moldova. Dacă deţiii un SUV premium de talie generoasă în ţara noastră, cel mai probabil în week-end vei dori să ieşi în afara oraşului, să mergi la un restaurant bun de pe la vreo 30-40 km depărtare, să mai explorezi nişte ţinuturi autohtone, să faci orice-ţi zădără spiritul de
aventură din sânge într-un timp relativ scurt de week-end, şi-ţi conferă în acelaşi timp o mare plăcere.

Dar ce faci dacă în rolul X5-ului din garaj e tocmai un X5 xDrive40e cu propulsie electrică-hibrid? Ce se schimbă în toată ecuaţia asta, are vreo parte din ea de suferit? Sau dimpotrivă, poţi face exact aceleaşi lucruri, fără nicio limitare suplimentare?

Noi am dus scenariul până la nişte aventuri mai extreme, cu ajutorul prietenilor de la magazinul X-Style. Vă amintiţi că dânşii ne-au burduşit
portbagajul cu tot felul de echipamente aventuriere? Ei bine, ne-am gândit că ar fi cazul să le folosim, pe undeva prin apropierea Chişinăului, într-o manieră mai specială! Vineri spre sâmbătătă, după miezul nopţii, odată ajunşi acasă am conectat priza lui X5 în priza domestică şi l-am lăsat să se încarce...

Dimineaţa a fost lungă, cade week-end, cu un dejun târziu luat acasă şi discutarea planurilor de mai târziu. Discuţiile au fost lungi şi lejere, întrucât planul nostru spunea că trebuie să pornim abia după amiază...
Camping cu BMW X5 xDrive40e

Am pornit, aşa cum ne înţelesesem, după amiază, folosind doar propulsia electrică. Ne-am întâlnit cu toţii la intrarea în oraş, apoi ne-am îndreptat mai departe de oraş, fără să ştim decât regiunea aproximativă pe unde ne doream să poposim. Am mers preţ de vreo 20 de kilometri în afara oraşului, numai pe propulsie electrică, apoi am staţionat la un local cu denumire mai ciudată din afara Chişinăului. I-am rugat pe cei de acolo să ne dea o priză cu prelungitor, că le achităm energia electrică utilizată. Am luat un prânz târziu înainte să se lase seara, le-am lăsat chelnerilor vreo 25 de lei în plus drept bacşiş şi preţ al energiei consumate şi ne-am deplasat mai departe.
În curând am ieşit de pe traseul asfaltat şi ne îndreptam din nou pe offroad-ul dealurilor moldoveneşti. Era aproape seară, iar noi înaintam în căutarea unui loc de popas cu SUV-ul nostru electric-hibrid. Ah da, bateriile! Priza de la restaurant ne încărcase bateriile până pe la 85%, ele nefiind epuizate de tot atunci când am conectat cablul electric. Aşa că acum, în offroad, ne deplasam tot electric, iar astăzi motorul pe benzină nici n-a pornit. Într-un final, după mai multe păreri şi înaintări, am găsit un loc perfect de camping! Să oprim aici şi să începem instalarea!

Cei de la X-Style ne-au oferit la un „test aventurier” probabil cel mai impresionant cort pe care-l aveau, care, dintr-o geantă relativ compactă de transformă într-un adevărat apartament
în mijlocul naturii, cu 3 odăi şi un antreu
în mijloc. Acolo, în antreu, şi-a găsit loc şi un aragaz, şi un frigider, şi lanterne speciale! Nu au lipsit nici sacii de dormit, iar toată instalarea asta a durat cam vreo oră şi jumătate cel puţin! Poate cei mai obişnuiţi cu instalările de corturi ar fi făcut-o mai repede, dar nouă ne-a luat exact cât să se întunece cu totul afară – fotografiile astea sunt vrăjite de măiestria lui Alex şi aparatul lui foto care a stat nemişcat minute în şir ca să capteze lumina de acolo de unde ea nu era. Aşa că în imagini pare că era încă ziuă, dar de fapt noi orbecăiam în întuneric! Şi ni se făcuse foame deja!

Am avut şi o masă cu nişte scaune şi, ca să totul să fie într-un spirit aventurier adevărat, am avut şi nişte conserve din alea clasice – carne, peşte în sos roşu şi renumitul şprot... Lămpile pe bază de led fixate de cort ne luminau ospăţul
nostru spartan, iar
BMW X5 xDrive40e îşi odihnea
motoarele şi bateriile alături. Când te gândeşti că am ajuns cu propulsie pur electrică aici, cu un consum de benzină de 0.0 litri/100 km! Evident, acasă va
trebui să mergem şi cu motorul benzinar, aşa că vom vedea ce consum vom scoate pentru escapada noastră de week-end!
Am fi putut înnopta în cortul ăsta, însă noi am preferat să lungim o discuţie bărbătească sub stele preţ de câteva ore, după care să ne îndreptăm spre casă, după miezul nopţii. Cert e că cei care vor achiziţiona un BMW X5
xDrive40e electric în Moldova vor putea să aibă acelaşi stil de viaţă, cu escapade de week-end şi incursiuni în offroad pe care şi l-ar putea dori de la un oricare alt X5. În zilele de muncă, maşina asta îi va duce la preţ de nimic prin oraş cu propulsia electrică, iar prezenţa sa este chiar mai magnifică
decât a unui X5 „normal”, mai ales atunci când se mişcă neauzită. Prin urmare X5-ul ăsta electric nu numai că este adaptat la condiţiile Moldovei, dar aduce şi nişte avantaje foarte preţioase anume pentru ţara noastră, datorate caroseriei de SUV! Unii dintre cititorii noştri au menţionat că autonomia
de 31 de kilometri pur-electrici e cam mică, aşa că ne-a venit în minte să comparăm această valoare cu vreun alt model plug-in hibdrid premium, capabil să meargă full electric. S-Class S 500 plug-in hybrid are o autonomie electrică de 33 de kilometri şi n-are tracţiune integrală! Aşa că potenţialul pur electric
a lui BMW X5 este mai mult decât demn! Cert este că în Chişinău, poţi ajunge din orice punct A în punct B pur electric, iar dacă mai ai grijă să-ţi amenajezi o priză la birou atunci propulsia majoritar electrică îţi este asigurată. Iar la drumuri din afara oraşului, nu prea lungi, vei putea
parcurge cam jumătate de distanţă pur electrică, în timp ce călătoriile mai lungi îţi vor da o preponderenţă hibridă obişnuită, cu un consum mediu total oricum destul de eficient pentru un SUV de talia asta! Deci nu prea există argumente sau situaţii în care X5 xDrive40e ar ceda în faţa motorizărilor pe benzină comparabile, iar în mediul urban şi regional din jurul marilor oraşe modelul ăsta bate chiar şi eficienţa celor mai econome motorizări diesel!
Am pornit târziu de tot spre casă, iar după ce-am ieşit din zona de offroad, s-au epuizat şi bateriile şi ne-am continuat drumul în regim hibrid obişnuit. Am ajuns acasă după vreo 98 km parcurşi pentru întreaga noastră escapadă de week-end, cu un consum total de 4.1 litri/100 km. Imaginaţi-vă că o situaţie simlară poate fi o escapadă de week-end până la Orheiul Vechi, spre exemplu, până la Butuceni sau până oricare altă destinaţie comparabilă de
week-end. Şi să faceţi asemenea călătorii cu un consum de 4-5 litri la sută e pur şi simplu formidabil!

Şi să nu credeţi că facturile de energie electrică vor fi usturătoare la sfârşit de lună. La sfârşitul proiectului, când vom primi şi facturile de la GasNatural Fenosa Moldova, vă vom spune care a fost diferenţa în valoarea facturilor faţă de luna anterioară şi ne vom convinge împreună, credem noi, de cât de logică
şi eficientă e exploatarea unui SUV cu propulsie electrică-hibrid în Moldova. Chiar dacă e un SUV premium! Cine a zis că cei care-şi permit un SUV premium de talia asta nu vor sau nu ştiu să economisească? Şi noi am achiziţionat cu mulţi ani în urmă un model premium cu propulsie bivalentă de gaz natural comprimat şi benzină, instalată de uzină, şi l-am exploatat vreme de 250,000 km, iar economiile au fost uriaşe, poate chiar apropiate de valoarea maşinii într-atâta amar de distanţă. Aşa că totul depinde de cât de deschişi suntem fiecare dintre noi să
gândim neconvenţional, să acceptăm noile tehnologii, pentru că inginerii au creat deja o mostră bine definită de noi tehnologii, adaptată pentru viaţa noastră. Inginerii şi-au făcut treaba în a crea o maşină care e complexă în ceea ce gândeşte şi ce face, dar e simplă în exploatare, aproape ca o maşină obişnuită! Da, ăsta e BMW X5 xDrive40e! Primul SUV hibrid cu încărcare de la priză, de serie, din gama producătorului bavarez! Şi, punct cu punct, el ia examenul exploatării în Moldova cu note admirabile!
Să vedem ce va face mai departe! Urmează sudul Moldovei! Ah, şi nu uitaţi, pregătim pentru Dvs. şi un mare film al acestei expediţii prin Moldova!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
2
4,135
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!