Acum 30 de ani apărea primul Volvo cu tracţiune faţă - 480 ES!
26 Februarie 2016, 10:47
La Salonul Auto de la Geneva din 1986 debuta, probabil, cel mai neobişnuit Volvo din acele timpuri numit 480 ES care în acest an, la acelaşi Salon Auto de la Geneva, va celebra aniversarea de 30 de ani! Hatchback-ul dinamic Volvo 480 ES a fost primul automobil
Volvo din istorie cu tracţiune faţă şi cu propulsorul amplasat transversal.
Primele prototipuri au apărut în anul 1980, iar proiectul, numit iniţial Galaxy, a început în 1978, atunci când producătorul suedez a decis să
„scape” de tracţiunea spate în favoarea celei faţă sau integrale. Astfel, deşi este un model subestimat chiar şi de fanii brandului, acesta a avut o semnificaţie enormă pentru cei de la Volvo.
Volvo 480 ES nu era doar un simplu hatchback, fiind poziţionat drept sport-car care avea tangenţe cu legendarul 1800 ES producţia căruia încetase în 1973, de la care a fost inspirată caroseria de tip shooting brake cu uşa portbagajului
realizată din sticlă.
Un alt element distinct a fost partea frontală foarte ascuţită care a fost înzestrată cu blocuri optice retractabile – un contrast masiv faţă de modelele Volvo din acele timpuri.

Interiorul a fost şi el deosebit, consola centrală fiind întoarsă către
conducător, iar scaunele spate fiind înzestrate cu tetiere reglabile. Aici apare şi computerul de bord digital care indica consumul mixt, autonomia, viteza medie şi temperatura de afară.
Iniţial Volvo 480 ES era dotat cu un propulsor aspirat natural de 1.7 litri de provenienţă Renault, care dezvolta 109 CP şi era capabil să accelereze maşina de la 0 la 100 km/h în
9.5 secunde, în timp ce viteza maximă ajungea la 190 km/h. Chiar dacă performanţele nu erau pe măsura aspectului, manevrabilitatea avea să fie atuul principal. În 1988 apare versiunea dinamică 480 Turbo cu propulsor de 120 CP, iar în 1993 a fost adăugat o motorizare de 2.0 litri şi 110 CP.
Volvo 480 ES nu a avut o popularitate mare, astfel, versiunile decapotabile sau chiar Targa, care au fost create în calitate de concepte, nu au mai ajuns să fie produse, cele trei prototipuri fiind
expuse în muzeul Volvo din Gothenburg.
În total până în septembrie lui 1995 au fost produse 76,375 de exemplare 480 ES, cea mai mare piaţă fiind Marea Britanie cu 22,000 de exemplare vândute.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,525
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!