Hibridul KIA Niro va fi dezvăluit în premieră europeană la Geneva
19 Februarie 2016, 11:20
După ce a debutat la Salonul Auto de la Chicago, noul SUV hibrid, KIA Niro, va fi dezvăluit şi publicului european la Salonul Auto de la Geneva.





Versiunea europeană se deosebşte de cea destinată pieţei nord-americane doar prin conturul calandrului care este de culoare gri şi nu negru lucios, iar în versiunea de bază acesta va veni cu jante de 16 inch, cele de 18 inch fiind opţionale.

Atuul principal al noului KIA Niro faţă de concurenţi, este, în primul rând, designul realizat în stilul unui SUV compact. Dat fiind faptul că SUV-urile devin din ce în ce mai populare, Niro ar putea deveni un adevărat hit.
Vânzările hibrizilor s-au dublat în ultimii 5 ani, iar către anul 2020 vor atinge un total de vânzări anuale de 700,000 de exemplare, iar cei de la KIA doresc o bucată din această „prăjitură”. Lansarea modelului Niro îi va apropia şi mai mult de scopul de a reduce emisiile cu 25% către anul 2020 comparativ cu 2014.

Având 4,355 mm în lungime, 1,800 mm în lăţime, 1,535 mm în înălţime şi un ampatament de 2.700 mm,
noul Niro este mai compact decât Sportage, dar mai mare decât hatchback-ul cee’d. Interiorul este unul laconic pentru un hibrid, fiind înzestrat cu un sistem multimedia HMI cu display de 7 inch sau 8 inch și conectivitate Android Auto și Apple CarPlay, în timp ce inginerii au lucrat mult pentru a asigura o izolare fonică impecabilă, mai cu seamă în regimul pur electric. KIA Niro oferă un volum al portbagajului decent de 421 litri, iar către sfârşitul anului va apărea un pachet special datorit căruia SUV-ul hibrid va putea tracta remorci de până la 1,300 kg.
În construcţia noului Niro este utilizat oţelul de înaltă rezistenţă în raport de 53% şi aluminiul din care sunt făcute capota, capacul portbagajului şi elementele suspensiei. Platforma, precum şi sistemul hibrid sunt preluate de la hibridul Hyundai IONIQ. Sistemul hibrid este format dintr-un propulsor pe benzină de 1.6 litri ‘Kappa’ GDI (105 CP şi 147 Nm), o transmisie cu dublu ambreiaj 6DCT, un motor electric de 44 CP şi 170 Nm şi pachetul de baterii litiu-ion-polimerice de 1.56 kWh instalat sub bancheta spate.
Puterea cumulată al sistemului hibrid este de 141 CP şi 264 Nm. Conform celor de la KIA pachetul de baterii dispune de o densitate a energiei cu 50% mai mare şi o eficienţă cu 13% mai mare faţă de rivalii principali ;i are o greutate de doar 33 kg.
Cât va consuma noul KIA Niro nu se anunţă, însă cel mai important scop al producătorului coreean este de a atinge cifra de 89 g/km de CO2.

Vânzările noului KIA Niro în Europa vor demara către sfârşitul verii.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,358
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!