Regele s-a întors - noul Bugatti Chiron!
29 Februarie 2016, 20:11
În sfârșit francezii au dezvăluit cel mai rapid hyper-car din lume – noul Bugatti Chiron! Succesorul legendarului Veyron, va debuta la Salonul Auto de la Geneva de unde vom reveni cu imagini LIVE! Proporțiile monstrului din Molsheim sunt similare predecesorului, designul
fiind inspirat din conceptul Vision Grand Turismo, care a fost lipsit doar de elementele dedicate sporturilor cu motor, precum kitul aerodinamic agresiv, jantele cu prindere centrală sau interiorul spartan, dacă putem cataloga astfel un interior Bugatti.
Exteriorul este mai expresiv datorită blocurilor optice full-LED și elementelor în forma literei „C” care aduc aminte de legendarul Bugatti Type 57SC Atlantic. Printre aceste elemente se numără prizele laterale de aer care se unesc cu geamurile laterale, creasta de pe acoperiș, care pătrunde în interior formând un perete delimitator între conducător și pasager
accentuat de lumină LED, care mai apoi coboară către tunelul central și se ridică într-o consolă centrală ultra modernă realizată din fibră de carbon.

Pentru prima dată în lumea auto, airbag-ul pasagerului va trebui să spargă fibra de carbon de pe bord pentru a se desface! Sperăm că bucăți din fibră de carbon nu vor
ajunge în fețele celor de la bord, precum o fac elementele metalice din airbag-urile defectuoase Takata care au afectat zeci de milioane de automobile din întreaga lume. Posteriorul este radical diferit, având prize imense de aer unite de o fâșie îngustă ale blocurilor optice spate, pentru a extrage toată căldura pe care o generează imensul propulsor.
Acesta din urmă este același
W16 de 8.0 litri dotat cu patru turbocompresoare,
fiind revizuit substanțial, primind un nou sistem de turboaspirare în două trepte, unde două turbocompresoare mai mici lucrează la turații joase, iar celelalte două se conectează la turații mai mari de 3,800 rpm, pentru a lichida turbolag-ul.
Propulsorul este cuplat la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte, care transmite cuplul tuturor roților, axul față având un cuplaj Haldex. Propulsorul dezvoltă 1,500 CP la 6,700 rpm și 1,600 Nm între 2,000 și 6,000 rpm!
Având 1,995 kg și fiind mai mare ca dimensiuni, noul Chiron este cu 155 kg mai greu decât Veyron, deși au fost utilizate mai multe materiale ușoare,
precum titanul pentru sistemul de evacuare, în timp ce întreaga monococa, inclusiv cadrul spate, au fost create din fibră de carbon aducând rigiditatea structurală la nivelul prototipurilor de curse LMP1!
Deși este mai mare, mai greu și mai luxos, noul Bugatti Chiron este mai rapid. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează mai puțin de 2.5 secunde, până la 200 km/h el ajunge în mai puțin de 6.5 secunde, iar viteza de 300 km/h este atinsă în mai puțin de 13.6 secunde.
Viteza maximă este limitată la 380 km/h, fiind adusă la 420 km/h atunci când este activat regimul vitezei maxime cu o cheie specială. Planșa de bord parțial digitală indică 500 km/h.
Noul Bugatti Chiron este dotat cu cauciucuri special dezvoltate pentru acest model, având dimensiunea 285/30 ZR20 pe axul față și 355/25 ZR21 pe axul spate. Discurile de frână au crescut cu 20 mm în diametru și sunt cu 2 mm mai groase.
Pentru Chiron a fost proiectat și un șasiu adaptiv, care lucrează și în paralel cu cele patru regimuri de condus care pot fi setate cu ajutorul
rotulei de pe volan - Lift (ridică suspensia pentru a trece denivelările), EB “Auto” (regim normal), Highway (activat automat pe autobahn la viteze de peste 185 km/h) și Handling (performanță maximă).
Conform celor de la Bugatti, noul Chiron are o funcție care-i permite să facă derapaje controlate!
Doar 500 de exemplare Bugatti Chiron vor fi produse fiecare la un preț de start de 2.4 milioane de euro!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
4,746
GALERIE FOTO (36 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!