Ajungem cu SKODA Superb Combi TDI 4x4 în inima luxului neştiut din Alpi, printr-un milion de serpentine!
6 Martie 2016, 17:35
Ce destinaţii vă vin în minte, atunci când vă gândiţi la luxul din munţii Alpi? Saint Moritz? Davos? Innsbruck? Sau poate altceva? Ei bine, noi am tot cheltuit bani raţional în destinaţiile anterioare, astfel încât am reuşit să facem şi nişte economii faţă de bugetul stabilit
cu MasterCard, partenerul nostru de cheltuieli cu cardul bancar. Skoda Superb Combi TDI 4x4 s-a dovedit a fi foarte eficientă în consum, iar noi nu ne-am lăsat manipulaţi de unele destinaţii elveţiene anterioare, ce-au încercat să ne stoarcă de bani. Aşa că, pentru ultima destinaţie din Elveţia, înainte de trece în altă ţară în continuarea
expediţiei, ne-am gândit că am putea să muşcăm un pic mai mult din calitatea cu adevărat înaltă a deservirii elveţienei. Şi se ştie, servicii elveţiene de calitate impecabilă există doar acolo unde se plăteşte mult.
Am nimerit cam cel mai scump week-end posibil în Elveţia

Şi deoarece e şi week-end, asta înseamnă automat un suprapreţ acum, cât mai e zăpadă din abundenţă în Elveţia şi se mai poate schia. Iar săptămâna trecută foarte multe şcoli
din Elveţia au avut vacanţă de primăvară, ceea ce însemna că familiile şi-au putut programa week-end-uri mai lungi la munte. Aşa că noi am nimerit cu intenţiile noastre ale unei vacanţe de lux la un preţ raţional ca nuca de perete. Preţurile erau exorbitante pentru majoritatea hotelelor ce promiteau să ofere acel grad de deservire
excepţională. Pentru unele din aceste hotele se ajungea la un preţ de 1,200, 1,500 şi chiar 3,000 euro pe noapte! Nu, un asemenea buget nici nu se discută, că doar noi suntem într-o expediţie familistă SIMPLY CLEVER, în care vrem destinaţii şi odihnă calitativă pentru o familie, dar totuşi nu coborâm
din portbagaje genţi Louis Vuiton şi nu purtăm telefoane Vertu prin buzunare ca să aruncăm aşa, banii în vânt pe o zi de plăcere. Am vrea ca pentru o săptămână completă de destinaţii alese de noi, spre exemplu, să se cheltuie cam maxim 1,500-1,800 euro pentru aceste experienţe, astfel încât costurile totale să fie cumva comparabile cu
bugetele celor mai multe familii din Moldova în vacanţele lor. De altfel, am ales Skoda pentru această expediţie tocmai pentru că suntem convinşi că mai ales un Superb într-o dotare de vârf îţi poate oferi senzaţii aproape premium, la un cost cât se poate de raţional. Aşa că ne ţinem ataşaţi de filosofia SIMPLY CLEVER în această expediţie şi încercăm să găsim soluţia unui week-end extraordinar la un preţ raţional!
Soluţia extraordinară: Arosa, staţiunea-rege a schiatului din Elveţia

Vă spunem sincer, nu ştiam de Arosa prea multe înainte de această expediţie. Fiind în Tiefencastel acum două zile, ne gândeam care ar putea fi următoarea noastră destinaţie pe aici, prin munţi. Apoi am văzut pe harta sistemului de navigare al lui Skoda Superb Combi o localitate ciudată, fiind ciudată prin faptul că era un singur drum de acces spre ea, foarte pestriţat de serpentine. Localitate părea destul de mare să
aibă accesul deschis spre ea şi iarna, iar dacă există doar un drum de acces spre ea cu atâtea curbe, înseamnă cu siguranţă că e situată foarte sus în munţi, şi avem şanse să dăm peste ceva frumos. Apoi l-am întrebat în treacăt pe un domn din Elveţia, la ce ne putem aştepta de la Arosa şi am primit un răspuns promiţător: „Oh, Arosa! Asta e staţiunea-rege a schiatului din Elveţia! E luxoasă, e extraordinar de frumoasă,
iar pârtiile de schi sunt senzaţionale, pentru că zăpada nu lipseşte niciodată de acolo!” Mmm!...

Evident, după asta, am sondat un pic preţurile la hoteluri în Arosa, pentru două zile, cu o zi completă între ele în care poate ajungem să şi schiem pe acolo, cine ştie?... Mai mult ca atât, în procesul nostru de informare am văzut că, dacă stăm minim două nopţi
în Arosa, beneficiem de şcoala de schi inclusă, iar pentru cei mai experimentaţi – permise pe pârtiile de schi! Şi până la urmă am avut un noroc absolut nesperat, să găsim în timpul procesului de rezervare a hotelului o ultimă cameră la un hotel de 4 stele superioare, la un preţ de 200 şi un pic de euro cu mic dejun inclus şi vreo 260 euro cu cina inclusă pentru 3 persoane. Ştiind preţurile cam piperate pentru cine
în restaurantele elveţiene, am ales a doua opţiune şi peste câteva minute încărcat imensul portbagaj al lui Skoda Superb Combi TDI 4x4 cu mulţimea
noastră de geamantane! Mergem în Arosa!

Un milion de serpentine cu Skoda Superb Combi TDI 4x4!

Aţi văzut pe harta de mai sus cum arată drumul spre Arosa, cât de multe serpentine are acesta? Ei bine, atunci
când te aciuiezi cu maşina pe aici, eşti de-a dreptul consternat de cât de multe şi ascuţite sunt acestea! Un astfel de traseu ar fi solicitant şi pentru cea mai sportivă maşină din lume, dărămite pentru un break familist cu oameni şi valize la bord! Dar să vedem cum va face faţă Skoda Superb Combi TDI 4x4 acestor serpentine!
Primele serpentine le-am abordat destul de lejer, apăsând uşor pedala acceleraţiei în viraje pentru a scoate maşina pe o traiectorie precisă din acestea. Apoi, seprentinele au început a fi atât de multe una după alta, încât ar fi trebuit să fim doar cu pedala pe accelerator, aducând maşina la o viteză mult prea mare, aşa că eram nevoiţi să mai şi frânăm între ele, pe unde mai găseam un segment relativ drept de
drum. Apoi, văzând multitudinea asta de curbe strânse, am inclus regimul Individual de condus, unde aveam memorată setarea sportivă a suspensiei şi direcţiei. Diferenţa în senzaţiile suspensiei nu e uriaşă pe drumuri bune, dar aici plusul acela de fermitate ne-a asigurat exact cu ceea ce aveam nevoie – o ţinută rutieră mai fermă pentru luarea mai sigură a milioanelor de
serpentine! Skoda Superb Combi TDI 4x4 a început a fi imediat mai rigidă şi mai sigură în viraje, iar senzaţiile de condus au devenit şi mai antrenante. Apoi, am dat peste o coloană mică de maşini – o japoneză ultra-compactă urca abia-abia aceste drumuri, prin viraje, iar din urma ei un Porsche Macan mergea încet, răbdând temperat, în aşteptarea primei ocazii
de depăşire. Din urma lui – un break Volvo 850 T5 AWD, care, deşi era de o vârstă mai onorabilă, avea destul caracter de lup sub blana de oaie. Iar după el eram noi, cu Skoda Superb Combi TDI 4x4. La primul segment mai drept, cu un buzunărel de evacuare, micuţa japoneză a tras pe dreapta, permiţându-ne să trecem toţi
trei. Macanul a zburat repede pe lângă ea, urmat de 850 AWD şi, desigur, de noi. Am cuplat treapta a doua şi am apăsat puternic pedala acceleraţiei, lăsând micuţa citadină departe în urmă. Iar de aici a început adevărata
plăcere în condus! Un Porsche, un Volvo şi o Skoda urcau cu sportivitate pe un milion de serpentine în munţi!

Probabil, vă aşteptaţi să vă spunem că Porsche-ul a luat-o puternic înainte, întrucât celelalte două break-uri n-au putut să ţină pasul cu el! Dar n-a fost aşa! Evident, la acceleraţii drepte SUV-ul sportiv era deosebit de rapid, însă până când frâna înaintea virajelor şi intra în fiecare din ele, atât Volvo, cât şi noi, ne apropiam de el. Iar trecerea prin viraj era făcută foarte profesionist de toţi trei, cu frânări şi accelerări la momentul
potrivit! Alex a zis, la un moment dat, că „se vede că băieţii ăştia sunt tare obişnuiţi cu seprentinele de aici, după cum conduc”! Iar noi reuşeam să le ţinem pasul cu un break familist, cu un diesel sub capotă de 150 CP! Şi vă spunem sincer – n-am fi putut-o face fără tracţiunea integrală, or, anume ea face diferenţa pe aici, în ţinuta din viraje! Unele viraje erau ascuţite la mai mult de 180 grade, într-atât de strâmte, încât impuneai maşina la nişte traiectorii nefireşti, de poligon parcă, în care aşteptai să vină şi momentul driftului! Şi atunci, în plin viraj, simţeam micile
pierderi de aderenţă ale roţilor lui Skoda Superb Combi 4x4, sub impactul forţelor laterale, şi în acelaşi moment simţeam cum toate roţile, faţă şi spate, acţionează fiecare cât e nevoie pentru a împinge în continuare şi a menţine traiectoria maşinii în siguranţă şi previzibilitate! E excepţional cât de bine funcţionează sistemul acesta de tracţiune integrală! Ştiam multe chestii teoretice despre el, că e practic identic cu sistemul quattro al fraţilor de grup,
însă niciodată nu l-am experimentat pe o Skoda în asemenea condiţii extreme! E un sistem de tracţiune integrală permanentă adevărat, care face o diferenţă uriaşă între o maşină cu tracţiune faţă şi una cu toate patru roţi motrice în toate condiţiile, cum e Superbul nostru expediţional! Conduceam zâmbind şi exclamând,
într-un ritm super sportiv, după Porsche-ul şi Volvo din faţa mea şi aveam o senzaţie de extaz să simt de fiecare dată cât de precisă e Skoda Superb Combi 4x4 în viraje, ajutată de acest sistem de tracţiune integrală şi de suspensia adaptivă, pusă în regim Sport! Cine mai crede că Superb e un model prea lung pentru a fi foarte manevrabil în viraje, se înşeală! Versiunile 4x4 sunt pur şi simplu
fascinante în condus! Atât de mult ne-a plăcut acest sistem de tracţiune integrală pe Skoda Superb în această expediţie, încât aproape că am recomanda tuturor să opteze pentru versiunile 4x4! E un sistem extraordinar, iar banii plătiţi pe el sunt cât se poate de raţionali! Şi unde mai pui că cifrele de consum rămân rezonabile!
Mergem la schi?

Iată-ne ajunşi în Arosa, dragii noştri! Peisajele de aici au meritat efortul celor un milion de serpentine (glumim despre milion, desigur, dar au fost infinit de
multe). Munţii au zăpadă din abundenţă peste ei, altitudinea e de peste 1,700 metri, iar afară sunt cam -3 grade. Şi un soare pe un cer senin ne luminează de sus!

Am ajuns şi la hotel, care s-a dovedit a ne oferi, cel puţin din primele experienţe, acele experienţe de service desăvârşit, pe care în Elveţia le poţi avea doar cu bani foarte mulţi. Pentru luxul în mijlocul căruia de aflăm, noi am găsit soluţii de cazare la preţ superb de raţional, mai ales că cina ne este inclusă – un fapt foarte rar în Elveţia! Deci, savurăm seara şi mâine mergem la schi, poate, cine ştie? Alex e foarte experimentat la schiat, dar noi, ceilalţi, suntem nişte diletanţi desăvârşiţi! Dar dumneavoastră schiaţi? Ne puteţi da nişte sfaturi unor începători ca noi?
PiataAuto.mdIlie Toma
1
4,455
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!